Gravatar

#1 akerman 10 år siden

Lidt pudsigt at der ikke er en tråd om true detective herinde endnu. Den er bl.a. at finde på HBO Nordic.

http://www.imdb.com/title/tt2356777/?ref_=fn_al_tt...

Jeg har set de 5 afsnit udgivet indtil videre, og jeg vil faktisk mene at Game of Thrones og Band of Brothers er slået - der er her tale om den bedste tv-serie/mini-serie nogensinde (såfremt kvaliteten holder sig på dette niveau).

Eneste minus er at der tilsyneladende kun er planlagt 8 afsnit i alt. Hvad mener I andre?
Gravatar

#2 elwood 10 år siden

Der er en del af os som venetr til sæsonen, er færdig for at kunne se det hele på en gang, så tror det er grunden til der ikke snakkes så meget om den endnu, der er dog andre som har set den også, tror bare ikke de sankker så megetom det, glæder mig også selv til og se den, men jeg vil også heller vente tiljeg kan se tingene lige efter hinanden.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 Pécuchet 10 år siden

Efter afsnit 4 og 5 er jeg tilbøjelig til at erklære mig enig. Om det er Cary Fukunaga eller Nic Pizzolatto, vi skal takke, ved jeg ikke, men måden hvorpå de inkorporerer mytologiske og filosofiske tilstande i en ellers banal film-noir, er meget overbevisende.

akerman (1) skrev:
jeg vil faktisk mene at Game of Thrones og Band of Brothers er slået


Hvis True Detective endelig skal paralleliseres, bør det være med Carnivàle, hvor narrativet også udspiller sig mytologisk (link). Mytologien, f.eks. gnosticismen kontra satanismen, i True Detective er afgørende for forståelsen. De litterære referencer (Chambers, Ligotti, Lovecraft, Machen, Schopenhauer m.fl.) ligeså.

Strange is the night where the black stars rise...
Der burde have været Roser.
Gravatar

#4 Ispep 10 år siden

Glæder mig sindssygt meget til at gå igang med True Detective.
Gravatar

#5 Slettet Bruger [4250940780] 10 år siden

Jeg har ikke set nogle af afsnittene endnu. Jeg er dog ret begejstret for Fukunagas værker. Især Sin Nombre var fremragende.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#6 Pécuchet 10 år siden

I øvrigt overrasker Matthew McConaughey atter positivt. På få år har han lagt to årtier med elendige slasherfilm og romantiske komedier bag sig, og er så småt ved at udvikle sig til en af de mest interessante skuespillere i Hollywood.

Jeg håber også, vi kommer til at se mere til Shea Whighams (Boardwalk Empire, Take Shelter mv.) evner som seriøs skuespiller. I True Detective spiller han en prædikant ved navn Joel Theriot, hvis efternavn vækker foruroligende associationer til den falske profet, bæstet Therion, og ikke mindst Aleister Crowleys alter ego.
Der burde have været Roser.
Gravatar

#7 wiseguy 10 år siden

I min vennekreds deler den vandene lidt. Jeg står temmelig alene med mine lovprisninger, så lækkert at høre, at andre i vores lille andedam også har set lyset ;)
Jeg kender et par stykker, der smed den allerede efter 1. afsnit - den var for kedelig!! og ja! den tager sin tid og bygger stille og roligt op, så den vil måske (for nogen) kræve en spids tålmodighed, men jeg garanterer jer at belønningen venter!!
McConaughey er helt genial!!
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#8 Ispep 10 år siden

#6

Ja, det er faktisk vildt så "nemt" tingene kan vende.
Gravatar

#9 akerman 10 år siden

#7
Det kan jeg godt genkende. Men det er jo også dét der gør den god. Game of Thrones afsnit 1 var efter min mening lidt i samme boldgade, utroligt langsomt fordi alle karakterer skulle introduceres osv. Men afsnit 1 i true detective havde allerede den der fantastiske stemning.
Gravatar

#10 elwood 10 år siden

The Wire skal også lige i gang først, da man langsomt introduceres for personerne.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: