Bleh, det var sgu vagt :( Har lige sendt dem en besked, hvor jeg udtrykker min beklagelse over, at de ikke kommenterede mere på sagen med de mistede pakker/breve.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Fastspænd person'en i en stol, og tape øjenlågen fast så de ikke kan lukkes, og tving så vedkomene til at se "The View" bare ignorer skrigene, personen bad selv om det...
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
I Iran var der for nylig en der blev dømt til "Døden ved udkastning fra klippe". Det virker da meget fornuftigt i denne sammenhæng. En skam vi ikke har så mange klipper.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Min mening om Post Danmark kan ikke beskrives. For nylig for at returnere en dvd (normal størrelse) til england, ville jeg gerne have den sendt så forsvarligt som muligt (for at den anden ende ikke siger jeg ikke havde sendt den). Det kostede mig lidt over 100 kr.
Jeg spurgte damen bag skranken om jeg kunne få en postseddel hvor prisen for fragten stod i euro (for personen i den anden ende kunne undgå omregning). Jeg fik beskeden jeg godt kunne få en postseddel...men ingen svar på euroen.
Imens hun arbejdede med at pakke, stemple osv. spurgte jeg yderligere 2 gange under seancen, om jeg kunne få angivet prisen i euro. Hvor hun ikke sagde et ord (bokstaveligt som om jeg ikke havde stillet spørgsmålet).
Efter hun havde ydfyldt sedlen, stod det selvfølgelig angivet i kroner. Jeg spurgte igen om jeg kunne få prisen angivet i euro, hvor svaret er "du har betalt i kroner, så jeg kan ikke skrive det i euro, men jeg kan oplyse dig dagens kurs". Hvortil jeg svarede hele pointen med at ville have det i euro var, for at undgå misforståelser med ham jeg sendte til (ville selvfølgelig scanne sedlen ind og sende den pr. email.
Naturligvis gik jeg hjem og skrev det kostede så meget i kroner, hvilket er omregnet "det og det i euro", og vedhæftede sedlen, som scannet billede. Det som pisser mig i den grad af, er hun sidder uden at sige et ord bag skranken, uden at svare på et simpelt spørgsmål.
En anden sag er det at de har droppet at komme med større pakker, og bare smider "pak-slippen" i postkassen.
To ting er galt med det: 1) Hvis de vil forringe deres service, kan de i det mindste så ikke få lavet nogen nye sedler, hvor der ikke står "pakken er forgæves forsøgt aflevet "den-og-den" dag". En passende tekst er "Vi kan ikke klare at bære pakkerne, men tager gerne højere betaling for det...og så kan iøvrigt selv lette røven og hente det". 2) Når de ikke gider slæbe pakken ud er fair nok. Men hvorfor pokker kan man så først afhente den på postcenteret dagen efter? Send den for pokker direkte fra centralen til centeret, når de sender slippen på.
Ham fra Trendsales opsummerede det helt rigtigt: Post Danmark havde aldrig eksisteret, hvis det skulle drives som en almindelig virksomhed med markedsvilkår. Hvis der havde været konkurrenter, havde de ikke - som de gør nu - kunnet være totalt ligeglade med alt, der hedder god service og deres kunder.
For 30 år siden blev posten bragt ud tre gange om dagen - nu skal man være glad, bare den når frem på et tidspunkt...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
#29 - Nu må jeg hellere forsvare min arbejdsplads. (Nej, det er ikke mig der nakker dine film).
Post Danmark havde aldrig eksisteret, hvis det skulle drives som en almindelig virksomhed med markedsvilkår. Hvis der havde været konkurrenter, havde de ikke - som de gør nu - kunnet være totalt ligeglade med alt, der hedder god service og deres kunder.
Det er misforstået, at fri konkurrence på postmarkedet ville skabe bedre service og lavere priser. Omkostninger til transport og sortering er kæmpestore. Det bliver ikke bedre af, at der kommer flere ind og kæmper om markedsandele. Desuden falder brevmængden og omkostningerne pr. brev stiger. Men den løsning staten arbejder med nu, hvor postmarkedet skal liberaliseres i 2011, så bliver det endnu mindre rentabelt for PostDK. Nye virksomheder (Citymail) kan selv vælge hvilke byer de vil bringe post ud i. PostDK skal ud til alle mindst 1 gang om dagen. Det er jo ingen hemmelighed, at det er i byerne pengene tjenes og derfor falder indtægten yderligere.
De seneste år har PostDK forsøgt, at forberede sig på et frit postmarked. Det betyder, at de kunder der sender mest får rabat (c-breve) og de kunder der sender mindst får lov, at betale mere.
Desuden blev PostDK i 2002 omdannet til et aktieselskab. Meningen med et aktieselskab er, at tjene penge til aktionærerne.
Der var nogle flere gode argumenter i vores interne nyhedsavis, men den er smidt væk og jeg har glemt dem. :)
Ønsker du service, så er det ikke PostDK du skal brokke dig til, det er de politikere som bestemte sig for at gøre det til et aktieselskab.
Set i bakspejlet tror jeg ikke, at det var skidesmart at omdanne det til et aktieselskab, selvom jeg har tjent gode penge på mine aktier. :)
Ang. tyveri hos PostDK, så er det selvfølgelig beklageligt, men jeg kan desværre ikke se hvordan man kommer det til livs. Der er visitation på postcentrene, men folk er smarte nok til at ikke at tage breve og pakker med ud af centrene. I BT skrev de på et tidspunkt, at flere af de ansatte bare satte klistermærker med deres egne adresser på. Så kommer en kollega med pakken næste dag. Desuden kunne man i min afdeling (transport) sagtens smide breve og pakker af undervejs på turen, hvis man har de lyster.
Gode forslag til tyverisikring modtages gerne, så skal jeg gerne forsøge at sende dem op i systemet.
For 30 år siden blev posten bragt ud tre gange om dagen - nu skal man være glad, bare den når frem på et tidspunkt...
For 30 år siden kunne PostDK heller ikke løbe rundt rent økonomisk.. :)
Til sidst må hellere lige skrive, at alt det jeg har skrevet selvfølgelig står for egen regning og ikke PostDK's :)
Husk at smil til dit postbud engang i mellem... Det er sjældent, at vi ansatte får ros af kunderne og det er altså ikke os alle sammen, som forsøger at ødelægge dit humør. :)
"hehe, you got no code, no porn and you're ugly. Let's dance!"
#21 dyg 17 år siden
#22 elwood 17 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#23 filmz-Kadann 17 år siden
#24 gi-jones 17 år siden
#25 MuManden 17 år siden
#26 elwood 17 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#27 El vez 17 år siden
#28 Confused101 17 år siden
Jeg spurgte damen bag skranken om jeg kunne få en postseddel hvor prisen for fragten stod i euro (for personen i den anden ende kunne undgå omregning). Jeg fik beskeden jeg godt kunne få en postseddel...men ingen svar på euroen.
Imens hun arbejdede med at pakke, stemple osv. spurgte jeg yderligere 2 gange under seancen, om jeg kunne få angivet prisen i euro. Hvor hun ikke sagde et ord (bokstaveligt som om jeg ikke havde stillet spørgsmålet).
Efter hun havde ydfyldt sedlen, stod det selvfølgelig angivet i kroner. Jeg spurgte igen om jeg kunne få prisen angivet i euro, hvor svaret er "du har betalt i kroner, så jeg kan ikke skrive det i euro, men jeg kan oplyse dig dagens kurs". Hvortil jeg svarede hele pointen med at ville have det i euro var, for at undgå misforståelser med ham jeg sendte til (ville selvfølgelig scanne sedlen ind og sende den pr. email.
Naturligvis gik jeg hjem og skrev det kostede så meget i kroner, hvilket er omregnet "det og det i euro", og vedhæftede sedlen, som scannet billede. Det som pisser mig i den grad af, er hun sidder uden at sige et ord bag skranken, uden at svare på et simpelt spørgsmål.
En anden sag er det at de har droppet at komme med større pakker, og bare smider "pak-slippen" i postkassen.
To ting er galt med det:
1) Hvis de vil forringe deres service, kan de i det mindste så ikke få lavet nogen nye sedler, hvor der ikke står "pakken er forgæves forsøgt aflevet "den-og-den" dag". En passende tekst er "Vi kan ikke klare at bære pakkerne, men tager gerne højere betaling for det...og så kan iøvrigt selv lette røven og hente det".
2) Når de ikke gider slæbe pakken ud er fair nok. Men hvorfor pokker kan man så først afhente den på postcenteret dagen efter? Send den for pokker direkte fra centralen til centeret, når de sender slippen på.
#29 chandler75 17 år siden
For 30 år siden blev posten bragt ud tre gange om dagen - nu skal man være glad, bare den når frem på et tidspunkt...
#30 Razzia 17 år siden
Det er misforstået, at fri konkurrence på postmarkedet ville skabe bedre service og lavere priser. Omkostninger til transport og sortering er kæmpestore. Det bliver ikke bedre af, at der kommer flere ind og kæmper om markedsandele. Desuden falder brevmængden og omkostningerne pr. brev stiger. Men den løsning staten arbejder med nu, hvor postmarkedet skal liberaliseres i 2011, så bliver det endnu mindre rentabelt for PostDK. Nye virksomheder (Citymail) kan selv vælge hvilke byer de vil bringe post ud i. PostDK skal ud til alle mindst 1 gang om dagen. Det er jo ingen hemmelighed, at det er i byerne pengene tjenes og derfor falder indtægten yderligere.
De seneste år har PostDK forsøgt, at forberede sig på et frit postmarked. Det betyder, at de kunder der sender mest får rabat (c-breve) og de kunder der sender mindst får lov, at betale mere.
Desuden blev PostDK i 2002 omdannet til et aktieselskab. Meningen med et aktieselskab er, at tjene penge til aktionærerne.
Der var nogle flere gode argumenter i vores interne nyhedsavis, men den er smidt væk og jeg har glemt dem. :)
Ønsker du service, så er det ikke PostDK du skal brokke dig til, det er de politikere som bestemte sig for at gøre det til et aktieselskab.
Set i bakspejlet tror jeg ikke, at det var skidesmart at omdanne det til et aktieselskab, selvom jeg har tjent gode penge på mine aktier. :)
Ang. tyveri hos PostDK, så er det selvfølgelig beklageligt, men jeg kan desværre ikke se hvordan man kommer det til livs. Der er visitation på postcentrene, men folk er smarte nok til at ikke at tage breve og pakker med ud af centrene. I BT skrev de på et tidspunkt, at flere af de ansatte bare satte klistermærker med deres egne adresser på. Så kommer en kollega med pakken næste dag. Desuden kunne man i min afdeling (transport) sagtens smide breve og pakker af undervejs på turen, hvis man har de lyster.
Gode forslag til tyverisikring modtages gerne, så skal jeg gerne forsøge at sende dem op i systemet.
For 30 år siden kunne PostDK heller ikke løbe rundt rent økonomisk.. :)
Til sidst må hellere lige skrive, at alt det jeg har skrevet selvfølgelig står for egen regning og ikke PostDK's :)
Husk at smil til dit postbud engang i mellem... Det er sjældent, at vi ansatte får ros af kunderne og det er altså ikke os alle sammen, som forsøger at ødelægge dit humør. :)