Tænk, en gang for 17 år siden lancerede man en TV-kanal, der skulle være nyskabende. Den skulle konkurrere med Danmarks Radios TV-monopol....
Og se, 17 år efter beslutter man sig for at sende i det gamle 4:3-format på en nylanceret Filmkanal..... Kan vi ikke få filmene i smalfilmsformat også ? Hvorfor overhovedet sende i farver ? Der kunne jo være nogen der ikke kan få glæde af farverne på deres S/H-fjernsyn, så resten af befolkningen bør da heller ikke have farve på deres TV'er.
Men jeg er sikker på at TV2 kun gør det fordi at de har indset at 16:9-formatet er en modedille ligesom computeren, internettet og DVD'en.
For "folket" vil selvfølgelig have håndbold, livsstilstv, kongerøgelse og Vild med dans på et 4:3-tv med striber og atmosfæriske forstyrrelser på skærmen.....lyden ? Den er naturligvis i mono - den eneste naturlige high fidelity.
Det moderne menneske ser de andre kanaler.
Hvis TV2 havde stået for den menneskelige evolution, ville vi stadig bo i huler og fryse røven ud af pelsen om vinteren, for hvorfor opfinde ilden ? Der er jo nogle få som kunne brænde sig.
Man kommer kun videre ved at udvikle sig - det gælder også for TV-stationer.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Det passer bare ikke helt. Siden i tirsdags har jeg både set dem sende "På Fremmed Mark" og "Sling Blade" i widescreen. Ikke regulær 16:9, som det DR sender mange film og (egne) serier i, men trods alt heller ikke pan-scan versioner...
#31 HelmerJ 20 år siden
#32 davenport 20 år siden
Nej, pirateri er noget juks! Det dræber filmindustrien i det lange løb!
#33 MadMartigan 20 år siden
#34 HelmerJ 20 år siden
#35 filmz-Kadann 20 år siden
#36 chandler75 20 år siden
#37 DarkLight 20 år siden
#38 davenport 20 år siden
#39 Outbound Sith 20 år siden
Fox Mulder
#40 myggen 20 år siden