Og onsdag/søndag viser de Shadow of the Vampire, lørdag Kids. Ikke dårligt. Jeg havde ellers troet de ville være mere mainstream Hollywood-agtige, sådan Armageddon 24/7.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Shadow od the Vampire og Memento lyder ganske vist lovende, men hvis det kun er to ud af de omkring 100 film, de sender om ugen, og resten er Armageddon, så vil jeg nu alligevel være skeptisk.
På den anden side: Så længe det er gratis (altså frem til nytår), så kan jeg ikke rigtigt tillade mig at klage. :)
Så afgjort! Men deres udmelding om at sende mainstrem-film fra Danmark, Enfland og USA og KUN det, giver alligevel bange anelser om 'round-the-clock popcorn og sødsuppe.
Jeg læste forleden et interview med Palle Strøm og Keld Reinicke, hvor de netop slog fast, at TV2Film vil blive en kanal med bred appel, der kun vil sende populære og nyere film.
De siger bl.a. "Nyere for os betyder 80'erne, 90'erne og dette årtusinde og ind imellem film fra 70'erne, der jo var et kæmpe filmårti. Vi sender som hovedregel ikke sort-hvide eller gamle film".
Allerede første uge går de dog imod eget udsagn - heldigvis - og sender hele to Sherlock Holmes klassikere med Basil Rathbone som Holmes.
Lørdag kl. 02:10 "Sherlock Holmes - Secret Weapon" fra 1942 Søndag kl. 02:30 "Sherlock Holmes - Dressed to Kill" fra 1946
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Okay, efter at have surfet lidt rundt i første uges program, er jeg også nødt til at trække lidt i land. De har faktisk en del "gamle" film. Nogle af dem kunne lige så godt være blevet sendt på TCM, men der er da også
"The Stranger" fra 1946 med Orson Welles "Vestens udstødte" fra 1943 (Howard Hughes' skandaleombruste western) "Moon 44" fra 1990 - En Roland Emmerich-film, som jeg aldrig har hørt om, men den lyder som en "Planet X"-agtig omgang! (Skal da ses!) "The Quest" med van Damme. Den er elendig, men i disse Dolph-tider... ;)
Dertil kommer så film som "Slingblade", Larry Clarks "Kids" (HELT sikkert i en klippet version!!!) og Cronenbergs "Crash", som ikke ligefrem er popcorns-flimmer! :)
Men de kunne godt tage og skrive filmenes originaltitler under omtalerne!!!
#1 davenport 20 år siden
Oversigten kan ses her: http://tv2film.tv2.dk/tvguide/tirsdag/
Lørdag sender de fx Memento..
#2 lagoni 20 år siden
#3 Outbound Sith 20 år siden
På den anden side: Så længe det er gratis (altså frem til nytår), så kan jeg ikke rigtigt tillade mig at klage. :)
Fox Mulder
#4 DarkLight 20 år siden
#5 davenport 20 år siden
#6 filmz-Kadann 20 år siden
#7 Outbound Sith 20 år siden
Fox Mulder
#8 Bates 20 år siden
#9 Yoda 20 år siden
De siger bl.a. "Nyere for os betyder 80'erne, 90'erne og dette årtusinde og ind imellem film fra 70'erne, der jo var et kæmpe filmårti. Vi sender som hovedregel ikke sort-hvide eller gamle film".
Allerede første uge går de dog imod eget udsagn - heldigvis - og sender hele to Sherlock Holmes klassikere med Basil Rathbone som Holmes.
Lørdag kl. 02:10 "Sherlock Holmes - Secret Weapon" fra 1942
Søndag kl. 02:30 "Sherlock Holmes - Dressed to Kill" fra 1946
#10 Outbound Sith 20 år siden
"The Stranger" fra 1946 med Orson Welles
"Vestens udstødte" fra 1943 (Howard Hughes' skandaleombruste western)
"Moon 44" fra 1990 - En Roland Emmerich-film, som jeg aldrig har hørt om, men den lyder som en "Planet X"-agtig omgang! (Skal da ses!)
"The Quest" med van Damme. Den er elendig, men i disse Dolph-tider... ;)
Dertil kommer så film som "Slingblade", Larry Clarks "Kids" (HELT sikkert i en klippet version!!!) og Cronenbergs "Crash", som ikke ligefrem er popcorns-flimmer! :)
Men de kunne godt tage og skrive filmenes originaltitler under omtalerne!!!
Fox Mulder