sjovt - jeg synes Equilibrium er voldsomt overvurderet... Og unbreakable bliver da tit fremhævet som en af Shyamalans bedste. Så det kommer an på, hvad du mener med undervurderede film - er det film der ikke fik specielt gode anmeldelser, ikke vandt priser, ikke er særligt kendte, få nævner som yndlingsfilm eller tjente færre penge end de fortjente? Equilibrium er ikke specielt kendt, men der er mange af dem, der har set den, der godt kan lide den (men altså ikke mig). Nogle andre bud på mere eller mindre oversete, men gode film er Pi, Cube, After life, Bound, Beautiful girls og Shallow grave. Unbreakable fik vist ikke de vilde anmeldelser og var heller ikke så stort et hit som Shyamalans andre. Nogle andre bud på kendte film, der tjente færre penge end forventet og/eller fik mindre gode anmeldelser, men faktisk er ok film er Nattens skygger (Bringing out the dead), Vanilla Sky, Fear and loathing in Las Vegas, The Beach, Straight story og Three kings.
#4 Jeg mener både box office flops, den overordnede rating af film på imdb.com fra offentligheden, og film, der er blevet haglet ned ad kritikere for eksempel, men som egentlig ikke har fortjent det ;-)
Unbreakable er en af Shyamalans bedste, det er helt sikkert, men den bliver bare overset af de fleste, og jeg kender et par stykker, der ikke gad at blive siddende gennem filmen, fordi de syntes, den var kedelig og langtrukken, hvilket jeg langt fra mener.
Af dine nævnte film, som jeg har set, er jeg meget enig. Fear and Loathing... er en virkelig fed film og Pi er også en virkelig fantastisk film. Jeg har altid gerne villet se Bringing Out The Dead, men de begrænsede film heromkring gør det lidt svært.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
#7 Har hørt meget godt om Before Sunrise og Before Sunset.
Kom faktisk lige i tanke om nogle flere:
The Pledge med Nicholson Payback med Gibson The Gift med Blanchett og Reeves (og faktisk den eneste film, hvor jeg synes, Keanu er virkelig overbevisende) Bandits med Willis og Thornton
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Before Sunset/Sunrise er begge rigtigt gode, hvis man er til småfilosofisk storbyromantik. Andre vil sikkert synes de snakker for meget og der sker for lidt :-) The Gift synes jeg var fin nok men lidt ligegyldig, men du har ret i, at Keanu spiller bedre end han plejer :-)
#8 Jeg må så indrømme at jeg er en af dem, som absolut IKKE bryder mig om Bandits. Når nu jeg tænker tilbage, så tror jeg faktisk jeg syntes det er den dårligste film Bruce Willis har medvirket i.
#1 filmz-gofferoffer 20 år siden
Blandt mine favoritter i de mest undervurderede film kategorien er:
Unbreakable
Equilibrium
Narc
#2 davenport 20 år siden
#3 elwood 20 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#4 filmz-kaotmus 20 år siden
Equilibrium er ikke specielt kendt, men der er mange af dem, der har set den, der godt kan lide den (men altså ikke mig). Nogle andre bud på mere eller mindre oversete, men gode film er Pi, Cube, After life, Bound, Beautiful girls og Shallow grave.
Unbreakable fik vist ikke de vilde anmeldelser og var heller ikke så stort et hit som Shyamalans andre. Nogle andre bud på kendte film, der tjente færre penge end forventet og/eller fik mindre gode anmeldelser, men faktisk er ok film er Nattens skygger (Bringing out the dead), Vanilla Sky, Fear and loathing in Las Vegas, The Beach, Straight story og Three kings.
#5 filmz-lars_hauritz 20 år siden
#6 filmz-gofferoffer 20 år siden
Unbreakable er en af Shyamalans bedste, det er helt sikkert, men den bliver bare overset af de fleste, og jeg kender et par stykker, der ikke gad at blive siddende gennem filmen, fordi de syntes, den var kedelig og langtrukken, hvilket jeg langt fra mener.
Af dine nævnte film, som jeg har set, er jeg meget enig. Fear and Loathing... er en virkelig fed film og Pi er også en virkelig fantastisk film. Jeg har altid gerne villet se Bringing Out The Dead, men de begrænsede film heromkring gør det lidt svært.
#7 pulse83 20 år siden
Derudover syntes jeg at Before Sunrise (forløberen til Before Sunset) er stærkt undervurderet til trods for at den er ganske godt omtalt.
#8 filmz-gofferoffer 20 år siden
Kom faktisk lige i tanke om nogle flere:
The Pledge med Nicholson
Payback med Gibson
The Gift med Blanchett og Reeves (og faktisk den eneste film, hvor jeg synes, Keanu er virkelig overbevisende)
Bandits med Willis og Thornton
#9 filmz-kaotmus 20 år siden
The Gift synes jeg var fin nok men lidt ligegyldig, men du har ret i, at Keanu spiller bedre end han plejer :-)
#10 MuManden 20 år siden