Gravatar

#11 Kalle Ferm 19 år siden

Sund fornuft... Jo, set fra vores synspunkt, hvor vores kultur og menneskesyn er blevet syltet ind i kristendommen gennem tiden (og tak for det).

Men set fra andres synspunkt var Jesus' fordringer ualmindeligt provokerende. Ja, sådan set vil jeg påstå at de stadig er det for os alle, da de taler til det enkelte menneske, og ikke til systemer og kulturer. Fordringerne er på samme tid fornuftige - og så radikale at man ikke kan leve op til dem. Dermed kommer frelsen ind fra højre side... gennem Guds ønske om samhørighed med mennesker via Jesus. Derfor er det mere end bare sund fornuft...

Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#12 nakalay 19 år siden

Jeg tror, jeg skal kaste op.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#13 davenport 19 år siden

LOL :D

Ich kotzte ...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#14 lasse78 19 år siden

Jeg har også været ude for at en del Amerikaner som har spurgt omk nøgenhed og banden i visse film. Og må da sige at jeg var meget overrasket over hvor "bange" de kunne være.
Jeg har meget svært ved at forstå hvorfor de føler trang til at skulle beskytte sig for de nævnte punkter.

Men jeg er meget sikker på at det er et religions spørgsmål. Hvad kan ellers være mere manipulerende end det ;) Kan huske da jeg gik til præst at præsten lærte os om at vores eksistens blev skabt på de nævnte syv dage og en masse andet sjov. Husker så også at en af tøserne på holde spurgte om han virkelig troede på det han sagde til os............ 3 år senere blev min lillesøster smidt af holdet for at lave det samme trik lol
http://lasseelkjaer.dk/

Skriv ny kommentar: