Gravatar

#11 gi-jones 21 år siden

#10: Nej nu må I høre mig brøle op endnu engang. Jurassic Park er netop et eksempel på en god filmatisering, fordi den vælger ikke at følge bogen slavisk. Jeg ser stadig filmen jævnligt og læser bogen en gang om året, og de er vidt forskellige. To gode sider af samme sag. Den fortolkede filmatisering gør netop at bogen stadig er interessant. De overlapper hinanden men de er begge gode på hver deres måde. Spielberg har altid været god til at tilpasse bøger til film. Man skal aldrig være mere tro mod bogen, end at det stadig passer ind i filmens dramaturgi.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#12 Spanner 21 år siden

hvis nu filmen ikke var blevet så disneyficeret kunne det være, at det havde været muligt at følge bogen noget bedre og stadig passet det ind i filmens dramaturgi.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#13 Spanner 21 år siden

Jeg har ikke læst Dreamcatcher, så jeg vil undlade at dømme om den er filmatiseret ringe. Det er stadigvæk en skodfilm, som jeg stadig ikke begriber hvad Morgan Freeman lavede i.

Den ringeste filmatisering jeg har set må være én af King filmatiseringerne. Der er så mange, at jeg ikke kan vælge imellem dem.

Graveyard shift, The Mangler, Tommyknockers, Maximum Overdrive, The Night Flier, Lawnmower Man etc
Gravatar

#14 filmz-Asta 21 år siden

#11 Jeg synes at der er for mange ting der bliver sprunget let og ikke særlig elegant hen over og som Spanner skriver, så går der lidt for meget Disney i det.
-
"P-p-please, Raoul. I can give you stars. Just drop the refrigerator on my head one more time"
Gravatar

#15 filmz-VirtUs 21 år siden

One Flew Over the Cuckoo's Nest - jeg synes den er meget skuffende, den mangler alt for mange vigtige detaljer.

#16 Spanner 21 år siden

Den 5-dobbelte Oscarvinder, der pt. ligger #12 på imdb's top 250 liste?
Gravatar

#17 Zelle 21 år siden

Der må jeg faktisk give VirtUs ret, jeg var også meget skuffet da jeg så filmen... Jeg undrer mig også lidt over den ligger så højt på top 250, men udover det er det jo ikke en dårlig film, men vist man har læst bogen (som de fleste der stemmer på IMDB nok ikke har) så falmer filmen meget...
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#18 dyg 21 år siden

#15 og #17 .. Kan slet ikke følge jer, det er en af mine favorit film. Jeg ved godt den ikke er ligesom bogen, men det er alligevel en af de bedste film nogensinde.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#19 rasser 21 år siden

The Bonfire of the Vanities. Helt klart. Fænomenal bog af Tom Wolfe og filmen havde da også et godt cast (Hanks, Willis) men det hele var bare forfærdeligt! Kæmpe skuffelse.

The Omega Man med Charlton Heston er en ok film, men sammenlignet med materialet (Matheson's I Am Legend) var jeg igen enormt skuffet. Tanken om en ny film med evt. Will Smith giver mig kuldegysninger.

Og apropos Will Smith er der meget der tyder på at Asimovs I, Robot bliver en tilsvarende skuffelse, men nu må vi vente og se.
Gravatar

#20 Patriarch 21 år siden

The Running Man... dårlig filmatisering på alle plan. Går væk fra sit oplæg uden forstålig grund, er dårligt spillede, dårligt instrueret, og i det hele taget talentløst :)

Og sjovt nok også hr. King
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: