Gravatar

#41 El vez 21 år siden

Selvfølgelig er det det, når de samme karakterer optræder og handlingen i store træk er den samme.

Alle disse film er inspirerede af originalhistorien i større eller mindre grad, denne tråd er dedikeret de mindre trofaste af slagsen.

Historierne kan dog sagtens fungere godt på film, men jeg mener ikke man kan forvente at originalværket bliver gengivet 100%. Hvis det skal fungere, skal filmens visuelle side være identisk med de billeder ens fantasi former, når man læser bogen, og det kommer den aldrig til. Hvis filmen derimod blot tager udgangspunkt i kildematerialet og selv udvikler sig derfra, har jeg indtryk af at man får et bedre resultat.

Derfor mener jeg at LOTR og Troy er glimrende eksempler på rigtig gode filmatiseringer, da de fungerer godt som film, men ikke holder sig 100% til de oprindelige fortællinger.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#42 Yoda 21 år siden

#41 Helt enig C",)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#43 filmz-JuuL 21 år siden

Yoda, min besked var også til VirtUs... skrev den næsten samme tid som dig, så havde ikke set at du også havde skrevet :)
Gravatar

#44 Yoda 21 år siden

#43 Det kan smutte C",)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."

Skriv ny kommentar: