Indspireret af tråden om genindspilninger kom jeg til at tænke på hvilken af slagsen ville få mig til at falde død om :)
Mit valg faldt på Godfather. Svært at forklare hvorfor egentlig, da det ikke er min yndlingsfilm (synes dog den er super). Der er bare noget ikonisk over den, og dens skuespillere.
Så... think hard... hvad er den film I aller mindst kunne forstille sig at nogen skulle genfilmatisere.
#4 Hvor han konstant skyder med bue & pil, og lige svinger et sværd en gang imellem...kan han egentligt se ubarberet ud som Harrison gør i filmene? Han har godt nok skæg i Kingdom of Heaven men det har han vel brugt et par år på at få :)
Jeg har et forslag, som sikkert kan få nogle af jer op af stolen :O) Forleden da vi snakkede Star Wars derhjemme, sagde min kone følgende: "når de nu har lavet de nye film, så er de sku' da også nødt til at genindspille de gamle" Hva' siger I så???? :O)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Jeg tænkte også på det, men egentlig ville det ikke røre mig så meget. Jeg ved ikke hvorfor, for jeg er klart større Star Wars-fan end jeg er Indy-fan. Måske har jeg bare lettere ved at forestille mig det med Indy.
Jeg tror nok jeg nødig ville se genindspillinger af film, der har berørt mig, såsom Philadelphia, Shine eller Gandi. Jeg tror heller ikke på genindspillinger af Snehvide eller [/b]Bambi[/b] ville gå. Men det kommer vel også lidt an på hvor tæt på originalen man går og hvad man så regner for en genindspilling. Last Man Standing og Reservoir Dogs er begge kraftigt inspireret af Kurosawa. Er det filmen, frame-for-frame, er det historien, fra første til sidste ord, eller er det blot plottet.
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
#1 Patriarch 20 år siden
Mit valg faldt på Godfather. Svært at forklare hvorfor egentlig, da det ikke er min yndlingsfilm (synes dog den er super). Der er bare noget ikonisk over den, og dens skuespillere.
Så... think hard... hvad er den film I aller mindst kunne forstille sig at nogen skulle genfilmatisere.
#2 myggen 20 år siden
Men hvad med 3xIndiana Jones ?
#3 davenport 20 år siden
Aliens
Frago
#4 Spanner 20 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#5 filmz-Bruce 20 år siden
#6 bobber 20 år siden
#7 cyberzed 20 år siden
#8 wiseguy 20 år siden
Forleden da vi snakkede Star Wars derhjemme, sagde min kone følgende: "når de nu har lavet de nye film, så er de sku' da også nødt til at genindspille de gamle"
Hva' siger I så???? :O)
#9 myggen 20 år siden
#10 lyspunkt 20 år siden
Men det kommer vel også lidt an på hvor tæt på originalen man går og hvad man så regner for en genindspilling. Last Man Standing og Reservoir Dogs er begge kraftigt inspireret af Kurosawa. Er det filmen, frame-for-frame, er det historien, fra første til sidste ord, eller er det blot plottet.