Jeg siger skråt op til de importerede "helligdage", bortset fra St. Patrick's Day, hvor jeg klæder mig i grønt og drikker mig kampe-stiv - det er da i det mindste noget man kan forholde sig til.
Hjemme hos os, er vi ret enige om at det er en opfundet dag, som nogle gangsteragtige bagmænd sidder og tjener på. Jeg gav en buket i onsdags, som scanningsgave og ellers køber vi bare det vi har lyst til. Meeen, det er tit mig der bliver overset ...JANE!
Har iøvrigt fejret St. Paddys i USA. Det bliver man fuld af, selv om man ikke er irer!
Synes USA burde indføre en helligdag dagen efter Super Bowl. Det koster jo deres samfund milliarder i sygemeldinger og fyringer.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Valentines Day får også fingeren herfra!! Hun får gaver og blomster på så mange andre dage. Den dag er sku' kun indført herhjemme af hensyn til detailhandelen!!
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Ja thanksgiving bliver sikkert det næste. Fatter ikke folks facination af den amerikanske kultur. Jeg elsker USA for TV og Spil industrien men det er også stortset alt... der er mange lande med langt mere spændene kultur... Skandinaviske lande inkluderet.
#7+15 - Valentinsdag er som sådan ikke *opfundet* af blomsterhandlere og lignende. Det er en flere hundrede år gammel tradition og i øvrigt også en markant dag for helgener i den katolske kirke.
Men det er rigtigt, at blomsterhandlere etc. mere eller mindre har overtaget dagen i anden halvdel af det 20. århundrede, og der er slet ingen tvivl om, at det var netop blomsterhandlerne, der for 10 år siden indførte den amerikanske gavetradition i Danmark med store annoncekampagner i dagspressen.
Personligt har jeg aldrig dyrket den meget. Men det skyldes mest, at jeg har fødselsdag samme dag, og derfor har det altid virket lidt fjollet at skulle skabe romantik på en dag, hvor gavestrømmen egentligt kun burde gå ét vej for mit tilfælde ;-)
Kan i øvrigt huske, at jeg første gang stødte på begrebet i et leksikon engang i midt-80'erne - længe før jeg så det på film, og før den danske blomsterbranche havde lugtet lunten. Jeg brugte en del fester i folkeskolen på at forklare tøserne, at jeg jo var født på "kærlighedens dag" (underforstået "smid trusserne og gi' mig noget sweet lovin'"). Det hjalp ikke meget, må jeg indrømme... :-D
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
#11 filmz-Kadann 17 år siden
#12 filmz-vassago 17 år siden
#13 filmz-Bruce 17 år siden
Håber ikke Hank Moody bliver sur nu, men
LOL!
#14 filmz-Kadann 17 år siden
Jeg tror muligvis at du er havnet på hans dødsliste. ;)
#15 davenport 17 år siden
Jeg gav en buket i onsdags, som scanningsgave og ellers køber vi bare det vi har lyst til.
Meeen, det er tit mig der bliver overset ...JANE!
Har iøvrigt fejret St. Paddys i USA. Det bliver man fuld af, selv om man ikke er irer!
Synes USA burde indføre en helligdag dagen efter Super Bowl. Det koster jo deres samfund milliarder i sygemeldinger og fyringer.
#16 wiseguy 17 år siden
#17 davenport 17 år siden
#18 filmz-Liou 17 år siden
en japansk kæreste?
din heldige skid.
jeg elsker øst asiatiske tøser.
Ja thanksgiving bliver sikkert det næste. Fatter ikke folks facination af den amerikanske kultur. Jeg elsker USA for TV og Spil industrien men det er også stortset alt... der er mange lande med langt mere spændene kultur... Skandinaviske lande inkluderet.
#19 filmz-Le Samouraï 17 år siden
Men det er rigtigt, at blomsterhandlere etc. mere eller mindre har overtaget dagen i anden halvdel af det 20. århundrede, og der er slet ingen tvivl om, at det var netop blomsterhandlerne, der for 10 år siden indførte den amerikanske gavetradition i Danmark med store annoncekampagner i dagspressen.
Personligt har jeg aldrig dyrket den meget. Men det skyldes mest, at jeg har fødselsdag samme dag, og derfor har det altid virket lidt fjollet at skulle skabe romantik på en dag, hvor gavestrømmen egentligt kun burde gå ét vej for mit tilfælde ;-)
Kan i øvrigt huske, at jeg første gang stødte på begrebet i et leksikon engang i midt-80'erne - længe før jeg så det på film, og før den danske blomsterbranche havde lugtet lunten. Jeg brugte en del fester i folkeskolen på at forklare tøserne, at jeg jo var født på "kærlighedens dag" (underforstået "smid trusserne og gi' mig noget sweet lovin'"). Det hjalp ikke meget, må jeg indrømme... :-D
#20 davenport 17 år siden