Min kone og jeg vælger selv, hvilke dage i løbet af året vi vil sætte til side til hinanden (eller til børn og børnebørn m.fl.) eller give hinanden gaver. Kun bryllupsdagen ligger fast - alle andre dage er nogle vi selv finder på/bestemmer henad vejen. Jeg er stor tilhænger af denne fleksibilitet og holder af at være totalt uafhængig af Valentines Day, Mors Dag, Fars Dag og alle andre helligdage/mærkedage.
Jeg HADER Valentines day. Det er den dummeste "tradition" som nogle blomsterhandlere engang har opfundet, men kæresten bliver muggen hvis der ikke sker noget. Min plan er at give hende pæne blomster, dagen før. På den måde kan jeg næsten overholde mine principper uden at få klippet bollerne.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Det er så i situationer som denne, at jeg er glad for at have en japansk kæreste. I Japan er traditionen på Valentine's day, at kvinderne giver chokolade til mændene. Til gengæld skal mændene give noget hvidt igen (blomster, chokolade, noget lignende) til den såkaldte "White Day" en måned senere. Jeg har nu bedt min kæreste om at glemme Valentine's Day, da hun sidder midt i en hård eksamensperiode. Desuden gør vi det samme som bn med at begave hinanden uden for sæsonen.
#8: nej, blomsterbutikker og andre forretningsfolk har fået "indført" dagen i Danmark (og en masse andre steder) - og det er sikkert ikke for hyggens skyld. Halloween er også godt på vej ind, sikkert til stor glæde for legetøjsbutikkerne, så kan de komme af med alt det l*rt de ikke kunne sælge til fastelavn. Det næste bliver vel at vi skal fejre Thanksgiving, så vi kan få solgt nogle kalkuner...
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#1 filmz-Bruce 17 år siden
War of the Roses, Mr. and Mrs. Smith, Kramer vs. Kramer, The Breakup?
Personligt giver jeg my precious, mig selv, bl.a. American Gangster!
#2 filmz-Crystalstar1200 17 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#3 Tylerdurden 17 år siden
#4 filmz-Liou 17 år siden
#5 BN 17 år siden
#6 filmz-bullettooth 17 år siden
#7 gi-jones 17 år siden
#8 filmz-saku 17 år siden
#9 mr gaijin 17 år siden
#10 filmz-vassago 17 år siden