Gravatar

#1 filmz-lbw 18 år siden

Jeg skal bruge et kabel ml. min pc (stationær) og lcd-tv (Samsung). Mit grafikkort er vel 3 år gammelt men har DVI-UD (25 pin). LCD-skærmen er en samsung med D-Sub (VGA?) ind.

Umiddelbart ville jeg tro, at det er den her, som jeg skal bruge. Men det har 17 pins? Vil den mon passe?

Jeg har en lille konverter ml. DVI og VGA (hun), men den er måske smart at undgå? I så fald skal jeg vel bruge sådan en fætter her?

Og ved nogen om kvaliteten vil være helt elendig uanset, hvilket kabel jeg vælger? :)
I am smiling because they haven't found the bodies yet.
Gravatar

#2 filmz-lbw 18 år siden

Nå ja... og førstnævnte kabel koster kr. 200,- mere, så måske burde jeg gå efter konverter-løsningen?

Derudover mener jeg at have set nogle tilsvarende "gold coatede" kabler - er de værd at smide penge efter?
Gravatar

#3 filmz-vassago 18 år siden

Du kan roligt bruge den lille adapter dvi til vga, det fungerer jo i praksis på samme måde som et kabel der konvertere - der vil dog nok være en smule tab, da det jo er et ekstra led, men vil umiddelbart tro at det er minimalt. Jeg har i hvert fald ikke kun se nogen synlig forskel når jeg har benyttet det.

Kvaliteteten vil ikke være elendig, og du vil kunne afspille materiale i nær HD-kvalitet.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#4 filmz-vassago 18 år siden

og mht gold coatede kabler, så er der nogen der sværger til dem, og andre der mener det er overkill. Selv står jeg nok lidt imellem, da jeg har set kabler der har været betydelig bedre, og kabler hvor der ikke har været nogen synlig forskel. Men klart er et kabel med bedre stik, kabel osv bedre end et til 9.95 i THansen.
Gravatar

#5 filmz-lbw 18 år siden

#3 Ok, det lyder sør'me godt. De har heldigvis det billige kabel på lager, så det vil jeg straks hente.

Tak for hurtig info! :D
Gravatar

#6 filmz-vassago 18 år siden

#5: vil dog lige indskyde, at det selvfølgelig afhænger meget af dit TV - opløsninger mm. Men vi havde en gammel plasma til at stå på arbejdet, hvor vi havde nogle 720p WMVHD'er til at køre i loop via VGA, og det så bedre ud end noget andet der nogensinde havde kørt på den skærm.
Gravatar

#7 filmz-lbw 18 år siden

#6 Ok, jeg har ikke de helt store forventninger i forvejen. Bare at det er "seværdigt". :D
Gravatar

#8 filmz-Kadann 18 år siden

#7 -

Du kan roligt regne med at kvaliteten overgår almindeligt tv-out på en computer. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#9 filmz-lbw 18 år siden

Jeg briefer lige om resultatet, når jeg får det sat til.
Gravatar

#10 El vez 18 år siden

Jeg bruger en converter til min projektor og det fungerer glimrende. HD materiale bliver flot gengivet.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: