Der var vigtigt at myrde kendte mennesker, så verden ville blive chokeret. På dødslisten stod åbenbart også Richard Burton, Elizabeth Taylor, Frank Sinatra, Steve McQueen og Tom Jones.
Wiggaaaar ajt fo sjissle ma dissle bizlle in de kissle aijt fo shir biatch!
jeg havde tit hørt om den film og da tv3 sendte den greb jeg chancen, den var faktisk udemærket. Lidt anderledes end jeg regnede med, men jeg var underholdt, synes klart at tom cruise spillede bedst deri, men brad pitt gjrode det nu også meget godt.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Dracula - med Gary oldman. Han er for mig den neste ægte Dracula... ved godt mange vil se tilbage til de gamle sort hvid klassikere, men for mig personligt er Gary Dracula....
Shadow of A Vampire - the best vampire film ever made.
Vampires af John Carpenter - god underholdning, og en James Woods i storform skal man aldrig vrikke næse af....
Fronm Dusk til Dawn - ja ok. en stor omgang horror splat, men det holder jo....
men ja en Vampyrs Bekendelser er bestemt også en af de bedste.. fortsættelsen Queen of the Damned er til at brække sig over.. de har godt og grundigt skidt på hele Anne Rices mytologi, og ikke en gang den vampyr der gør Lestat til vampyr er den rigtige i filmen...
Ville gerne selv lave den ægte Lestat historie som film en gang, men tror lige jeg skal være større end jeg er nu måske... (he skrev faktisk lidt en gang på en fan film der hed Lestat vs. Dracula.. måske skulle jeg finde den frem for gemmerne....)
nu hvor vi snakker vampyr...
nogen der hsuker den ungdomsserie der kørte på TV2 i 90'erne der hed Dracula, hvor Gustav Van Helsing og hans børnebørn bekæmpede Dracula?
Generelt synes jeg at man som tommelfingerregel kan sige, at hvis Dracula (eller Transsylvanien) er med i en vampyrfilm, der ikke er Stokers version, er denne film skrald. (lidt på samme måde som hvis folk insisterer på at bruge Frankensteins monster, eller nogen af de andre klassiske horror-figurer) Ja, Dracula var en af de første vampyrer af sin slags i litteraturen, og helt sikkert den mest kendte, men er han ikke blevet misbrugt nok? Kan folk ikke snart acceptere at vampyrmyten har eksisteret i mange forskellige kulturer, og ikke nødvendigvis altid skal have noget med Rumænien at gøre?
Jeg synes nu også ret godt om Salem's Lot - den skræmte livet af mig, da jeg var noget yngre.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#11 Old Son 21 år siden
http://www.crimelibrary.com/serial_killers/notorio...
Der var vigtigt at myrde kendte mennesker, så verden ville blive chokeret. På dødslisten stod åbenbart også Richard Burton, Elizabeth Taylor, Frank Sinatra, Steve McQueen og Tom Jones.
#12 21 år siden
#13 puffin 21 år siden
#14 elwood 21 år siden
jeg havde tit hørt om den film og da tv3 sendte den greb jeg chancen, den var faktisk udemærket. Lidt anderledes end jeg regnede med, men jeg var underholdt, synes klart at tom cruise spillede bedst deri, men brad pitt gjrode det nu også meget godt.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#15 Martindan 21 år siden
Dracula - med Gary oldman. Han er for mig den neste ægte Dracula... ved godt mange vil se tilbage til de gamle sort hvid klassikere, men for mig personligt er Gary Dracula....
Shadow of A Vampire - the best vampire film ever made.
Vampires af John Carpenter - god underholdning, og en James Woods i storform skal man aldrig vrikke næse af....
Fronm Dusk til Dawn - ja ok. en stor omgang horror splat, men det holder jo....
men ja en Vampyrs Bekendelser er bestemt også en af de bedste.. fortsættelsen Queen of the Damned er til at brække sig over.. de har godt og grundigt skidt på hele Anne Rices mytologi, og ikke en gang den vampyr der gør Lestat til vampyr er den rigtige i filmen...
Ville gerne selv lave den ægte Lestat historie som film en gang, men tror lige jeg skal være større end jeg er nu måske...
(he skrev faktisk lidt en gang på en fan film der hed Lestat vs. Dracula.. måske skulle jeg finde den frem for gemmerne....)
nu hvor vi snakker vampyr...
nogen der hsuker den ungdomsserie der kørte på TV2 i 90'erne der hed Dracula, hvor Gustav Van Helsing og hans børnebørn bekæmpede Dracula?
#16 nakalay 21 år siden
#17 Lowkey 21 år siden
Ja, Dracula var en af de første vampyrer af sin slags i litteraturen, og helt sikkert den mest kendte, men er han ikke blevet misbrugt nok?
Kan folk ikke snart acceptere at vampyrmyten har eksisteret i mange forskellige kulturer, og ikke nødvendigvis altid skal have noget med Rumænien at gøre?
og The Hunger og The Lost Boys.
#18 filmz-yoshimura 21 år siden