#56 Hov hov. Der skal komma efter "Fatter ikke". Desuden er det en uskik at udelade "jeg" i sådanne tilfælde. Eliptiske sætninger, hvor sætningselementer er blevet elideret, gør det også sværere at udføre korrekt kommatering. Skam dig.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#66 Jep. Men tjek lige det indlæg, jeg kommenterer på - der lægger han vist selv op til grammatiske lussinger.
#61 Tja, det manglende komma er såmænd en svipser, men den er dog ikke helt grel nok til, at jeg vil skamme mig over den. Og til din information er det i øvrigt generelt valgfrit, om man vil sætte startkomma. Så der er ikke nogen bestemmelse, der dikterer, at man skal sætte komma efter "Fatter ikke" i min sætning i #56. Ikke at dette undskylder mig, når jeg nu engang - i reglen - anvender startkomma. :)
Er dog principielt uenig med dig i, at det skulle være en såkaldt uskik at udelade ordet "jeg" på samme måde, jeg gjorde det tidligere. Faktisk synes jeg, det er meget passende. Mine indlæg herinde vil naturligvis bære præg af at være skrevet, som jeg ville udtrykke dem i uformel dialog.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
#61 filmz-yoshimura 20 år siden
#62 gi-jones 20 år siden
#63 akerman 20 år siden
der er jo kommet nye komma-regler :D btw hvis du går meget op i kommaer tror jeg der skal komme før "at udelade".
#64 Slettet Bruger [3372758212] 20 år siden
Hvis det er de gamle komma-regler du tænker på, skal der ikke være komma før "at" hvis det efterfølgende ord er et udsagnsord.
#65 filmz-yoshimura 20 år siden
#66 ks 20 år siden
#67 filmz-yoshimura 20 år siden
#68 ks 20 år siden
#69 nakalay 20 år siden
Er dog principielt uenig med dig i, at det skulle være en såkaldt uskik at udelade ordet "jeg" på samme måde, jeg gjorde det tidligere. Faktisk synes jeg, det er meget passende. Mine indlæg herinde vil naturligvis bære præg af at være skrevet, som jeg ville udtrykke dem i uformel dialog.