Vi er verdensmestre 2006. En hel nation er i ekstase. Det er nok den største fodboldmæssige oplevelse jeg nogensinde har haft. Det at Italien skulle bliver verdensmestre, i en slutrunde hvor de har en bestikkelsessag kørende, en del skader og Pessottos selvmordsforsøg, er virkelig stærkt gået. Lippi har ændret på en del af den italienske stil, ingen brok, mindre film, mere offensivt spil, og ikke mindst et bedre sammenhold, og ikke en enkelt spiller som er stjernen.
Det Zidane han gjorde var til et klart rødt kort, selv om de franske spillere vist mente noget andet, og ikke mindst Domenich. En lidt dum måde at slutte sin kariere på, selv om Materazzi helt klart har provokeret ham meget (det er i hvert fald den Materazzi jeg kender), så behøver han jo ikke at reagere på den måde. Dette er nok også ensbetydende med at han ikke bliver kåret til slutrundens bedste spiller, hvis fifa ellers vælger at følge deres linie. Zidane er vel nok også ligeglad med den pris. Jeg mener i øvrigt heller ikke, at han har været slutrundens bedste spiller. Denne pris kunne meget passende blive givet Cannavaro eller Pirlo. Personligt synes jeg dog Cannavaro (selv om jeg er Milan mand), han har spillet helt suveræn, og hvor var han cool under straffesparkskonkurrencen. Han så ud til at have mindre nerver på, end jeg havde. Jeg nåede dog heller ikke at se Grossos spark, det var mere end nerverne kunne klare.
I morgen får vi så, at se hvad bestikkelsessagen ender ud i. Spillerne har dog ikke været indblandet i den, så det er kun deres klub det går ud over, og mon ikke de finder en anden klub hvis det er i mellemtiden.
Jeg vil stolt gå i min italienske trøje hele dagen i morgen. Og så skal jeg jo nok have investeret i endnu en. Det går jo ikke kun, at have 3 stjerner på den.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Begrundelsen er simpel. Jeg kan hverken lide det franske landshold, deres arrogance eller deres spillestil og ytrer derfor min mening om dem ved bl.a. at kalde dem fæhoveder. Jeg kunne også kalde dem fjolser, men det ord har jeg allerede brugt om dem i et tidligere tilfælde, så jeg syntes ville prøve noget nyt.
Det er rigtigt at franskmænd generelt går for at være arrogante, men det syntes jeg slet ikke gælder for det franske landshold. Jeg syntes at størstedelen af dem virker ganske ydmyge.
Ja der er der nogle flinke fyre imellem. Desværre bliver de overskygget af primadonnaen Zidane samt den franske træner. Men jeg har ikke altid haft det sådan. I 1998 syntes jeg at de spillede underholdende fodbold og fortjente at vinde, men det var den gang.
Nu er jeg lidt fuld.. og er ikke vågen nok til at læse hele tråden igennem.. men vi er nok alle sammen enige om, at det var ufortjent at Italien vandt. Selvom Zidanne var MEGET ussel til sidst..
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P The next sentence is fake, The previous sentence is true.
Vi er bestemt ikke allesammen enige. Jeg er meget glad for, at Italien vandt og syntes også det var ganske fortjent. Frankrig skulle aldrig haft haft deres føringsmål, hvor Malouda ironisk nok får filmet sig til et straffespark, der snildt kunne have ødelagt hele kampen - heldigvis får Materazzi udlignet på et brag af et hovedstødsmål.
Hvis man nu ser bort på Zidane's svinestreg - har altid hadet den mand, men det er virkelig en sørgelig måde at ende karrieren på - så mener jeg alligevel bestemt ikke, at Zidane bare så meget som er i nærheden af en titel som slutrundens bedste spiller dertil var han simpelthen alt for ringe i de indledende gruppekampe - kampe, hvor det lyder som om I allesammen har glemt hvor fornærmende ringe Frankrig spillede i. Giv Cannavaro titlen som slutrundens bedste spiller, for han er den eneste spiller, der gang på gang har gjort en enorm forskel - sik' en forsvarsspiller, hold da kæft - suverænt. Tillykke med titlen Italien, jeg så den komme allerede efter I tævede Ghana :)
I pausen viste de situationen omkring straffesparket og det er det ganske tydeligt at der ikke var tale om film, selvom jeg også umiddelbart var af den overbevisning til at starte med.
Det var ret tydeligt at han får et spark på foden, som får ham til at falde.
Synes sgu ikke folk kan kalde Zidane primadonna og arrogant, han handlede dumt, ud fra en provokerende bemærkning, men alle mennesker kan jo få nok! han er jo ikke fejlfri, det er der ingen der er.. Ja, det var enormt dumt gjort og træls måde at slutte karrieren på, men jeg vil stadig se tilbage på ham som en af de bedste fodboldspillere der nogensinde har været, plus at han er en sympatisk og beskeden mand.
#241 filmz-jonasgr 19 år siden
Det Zidane han gjorde var til et klart rødt kort, selv om de franske spillere vist mente noget andet, og ikke mindst Domenich. En lidt dum måde at slutte sin kariere på, selv om Materazzi helt klart har provokeret ham meget (det er i hvert fald den Materazzi jeg kender), så behøver han jo ikke at reagere på den måde. Dette er nok også ensbetydende med at han ikke bliver kåret til slutrundens bedste spiller, hvis fifa ellers vælger at følge deres linie. Zidane er vel nok også ligeglad med den pris.
Jeg mener i øvrigt heller ikke, at han har været slutrundens bedste spiller. Denne pris kunne meget passende blive givet Cannavaro eller Pirlo. Personligt synes jeg dog Cannavaro (selv om jeg er Milan mand), han har spillet helt suveræn, og hvor var han cool under straffesparkskonkurrencen. Han så ud til at have mindre nerver på, end jeg havde. Jeg nåede dog heller ikke at se Grossos spark, det var mere end nerverne kunne klare.
I morgen får vi så, at se hvad bestikkelsessagen ender ud i. Spillerne har dog ikke været indblandet i den, så det er kun deres klub det går ud over, og mon ikke de finder en anden klub hvis det er i mellemtiden.
Jeg vil stolt gå i min italienske trøje hele dagen i morgen. Og så skal jeg jo nok have investeret i endnu en. Det går jo ikke kun, at have 3 stjerner på den.
'Cause I'm evil"
#242 filmz-vassago 19 år siden
#243 Verbal 19 år siden
#244 pulse83 19 år siden
Det er rigtigt at franskmænd generelt går for at være arrogante, men det syntes jeg slet ikke gælder for det franske landshold. Jeg syntes at størstedelen af dem virker ganske ydmyge.
#245 Verbal 19 år siden
#246 filmz-herskegut 19 år siden
Selvom Zidanne var MEGET ussel til sidst..
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
#247 Verbal 19 år siden
#248 ks 19 år siden
Hvis man nu ser bort på Zidane's svinestreg - har altid hadet den mand, men det er virkelig en sørgelig måde at ende karrieren på - så mener jeg alligevel bestemt ikke, at Zidane bare så meget som er i nærheden af en titel som slutrundens bedste spiller dertil var han simpelthen alt for ringe i de indledende gruppekampe - kampe, hvor det lyder som om I allesammen har glemt hvor fornærmende ringe Frankrig spillede i. Giv Cannavaro titlen som slutrundens bedste spiller, for han er den eneste spiller, der gang på gang har gjort en enorm forskel - sik' en forsvarsspiller, hold da kæft - suverænt. Tillykke med titlen Italien, jeg så den komme allerede efter I tævede Ghana :)
#249 filmz-Kadann 19 år siden
I pausen viste de situationen omkring straffesparket og det er det ganske tydeligt at der ikke var tale om film, selvom jeg også umiddelbart var af den overbevisning til at starte med.
Det var ret tydeligt at han får et spark på foden, som får ham til at falde.
#250 Fable 19 år siden
Ja, det var enormt dumt gjort og træls måde at slutte karrieren på, men jeg vil stadig se tilbage på ham som en af de bedste fodboldspillere der nogensinde har været, plus at han er en sympatisk og beskeden mand.