Gravatar

#1 Zabriskie 19 år siden

Skal Almodovar's perle ikke anmeldes her på siden?
Le temps détruit tout
Gravatar

#2 chandler75 19 år siden

Nej, der kommer desværre ikke en Filmz anmeldelse.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#3 jessup 19 år siden

I en lidt anden genre er "Hard Candy" som skulle være en horrorperle med en Rudy i - bliver heller ikke anmeldt tilsyneladende.
This is just until June
Gravatar

#4 chandler75 19 år siden

Nej, "Hard Candy" udsendes af Angel Film, som er det eneste danske filmselskab vi ikke har noget samarbejde med.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#5 Patriarch 19 år siden

I burde snart få Flight 93 væk... det er sku' da en skændsel :D
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#6 lagoni 19 år siden

Nogen der kan sige noget om Volver så? Jeg synes umiddelbart den virker og ser lidt kedelig ud, men ved hjælp af Politiken Plus kan jeg se den til halv pris... Så skal det jo overvejes.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#7 mr gaijin 19 år siden

Volver er en virkelig god og varm film. Jeg vil tro, at det er et godt sted at starte for folk, der måske ikke har set andre film af Almodovar. Der er masser af lune og ironi i filmen, da den både er en satire på og en hyldest til spanske kvinder i landsbysamfund og i landsbyagtige storbyssamfund, masser af fremragende skuespil af ikke mindst Cruz, og så er der også et stort mørke med incest, blodige mord og svigt under overfladen af alt det lyse og lune. Den er absolut ikke kedelig.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#8 filmz-Le Samouraï 19 år siden

#7 - Helt enig. Den er ret lige til og virkeligt sjov på trods af alle de barske underhistorier. Helt sikkert billetprisen værd.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#9 filmz-ataris 19 år siden

#7-8 Lyder rigtigt godt! Almodovar er en mester i at fortælle interessante historier :)
still cuckoo for cocoa puffs
Gravatar

#10 jessup 19 år siden

Så den igår. Virklig god (han har dog lavet bedre)men lidt som flere anmelder nævner er der ikke en skarp historie (må godt læses budskab) men dog masser af charme, humor og ikke mindst kavalergange. Jeg mener at jeg har læst et eller andet sted at Cruz synes det er hendes første rolle som voksen kvinde og det er uden tvivl også hendes mest kødfulde rolle - hun er en nydelse. Det ville ikke undre mig når oscarnomineringerne kommer at både hun og instruktøren bliver nomineret - han får selvfølgelig selskab af Altman:) - men nok om begivenheder der ligger et ½ år væk.
This is just until June

Skriv ny kommentar: