Efter et gensyn med denne må jeg erklære mig enig med dig i, at den er bedre end 'The Outlaw Josey Wales'. Og det betyder en revision af min Top 200. ... Nu håber jeg bare, at Bruce overser det her indlæg. *fløjter uskyldigt med himmelvendte øjne*
Jeg er så enig med mig selv i denne sag, at andres meninger heldigvis preller af :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Det samme her. Af den gammeldags slags har jeg kun 'Rio Bravo' i min samling. 'The Last of the Mohicans' har jeg lidt sværere ved at placere - på én måde er den gammeldags, og så alligevel føles den moderne og upoleret (især med sin skildring af volden).
=O =O Utroligt som man kan være uenig om film :p Unforgiven er en framragende filmperle.
Personligt er jeg nok ret meget Spaghettimand, men jeg skal have set noget mere revisionistisk, da det er et fantastisk spændende emne. Hele John Wayne æra'en er jeg dog ikke så meget for, syntes den polerede rare westernverden de foregår i er så virkelighedsfjern at det ikke fænger.
Jeg så mine første westerns med min fader da jeg ikke engang var fyldt 10, men John Wayne kunne ikke holde mig ved skærmen, hvis der skal leges cowboy og indianer er det sku sjovere at rende rundt og sige "paw paw" selv :p Once upon a time in the west kunne derimod godt få min lille drengekrop til at side fastlimet til skærmer i 3+ timer.
Har ikke set mange Westerns, men de jeg har set er.
The Wild West, 4-5/10 3:10 Yuma 8/10 True Grit 9/10 The good, The bad and the ugly 10/10 Shanghai Knights 6/10 Appaoolsa 7/10 Toombstone 7/10 Silverado 7/10
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Hvad med at få set 'Once Upon a Time in the West', 'Open Range', 'The Wild Bunch', 'Dances with Wolves - Director's Cut', High Plains Drifter', 'The Outlaw Josey Wales', 'Soldier Blue', Wyatt Earp', 'Rio Bravo', 'Duel at Diablo', 'Pale Rider', 'Hang'em High' m.fl.? ... I vil helt sikkert finde nogle mesterværker og nye, personlige favoritter blandt disse. :-)
#21 BN 13 år siden
Her er jeg nødt til at skrive ENIG!
#22 Bruce 13 år siden
Jeg er så enig med mig selv i denne sag, at andres meninger heldigvis preller af :)
#23 MMB 13 år siden
#24 Bruce 13 år siden
http://imagesjournal.com/issue10/infocus/
Jeg vil gerne få set Shane, Vera Cruz (snart på BD) og Red River.
#25 Patriarch 13 år siden
Revisionistiske westerns all the way.
#26 BN 13 år siden
Det samme her. Af den gammeldags slags har jeg kun 'Rio Bravo' i min samling. 'The Last of the Mohicans' har jeg lidt sværere ved at placere - på én måde er den gammeldags, og så alligevel føles den moderne og upoleret (især med sin skildring af volden).
#27 OxxY 13 år siden
=O =O
Utroligt som man kan være uenig om film :p Unforgiven er en framragende filmperle.
Personligt er jeg nok ret meget Spaghettimand, men jeg skal have set noget mere revisionistisk, da det er et fantastisk spændende emne. Hele John Wayne æra'en er jeg dog ikke så meget for, syntes den polerede rare westernverden de foregår i er så virkelighedsfjern at det ikke fænger.
Jeg så mine første westerns med min fader da jeg ikke engang var fyldt 10, men John Wayne kunne ikke holde mig ved skærmen, hvis der skal leges cowboy og indianer er det sku sjovere at rende rundt og sige "paw paw" selv :p Once upon a time in the west kunne derimod godt få min lille drengekrop til at side fastlimet til skærmer i 3+ timer.
#28 Djibyman 13 år siden
Værste: Appaloosa, det var første gang jeg følte jeg var blevet taget i røven for en biograf billet så den glemmer jeg aldrig.
Bedste: Unforgiven, True Grit (den nye), Tombstone, 3:10 To Yuma og den første Young Guns.
Kan sgu ikke lige komme i tanke om flere;-)
#29 Batsy 13 år siden
The Wild West, 4-5/10
3:10 Yuma 8/10
True Grit 9/10
The good, The bad and the ugly 10/10
Shanghai Knights 6/10
Appaoolsa 7/10
Toombstone 7/10
Silverado 7/10
#30 BN 13 år siden
Hvad med at få set 'Once Upon a Time in the West', 'Open Range', 'The Wild Bunch', 'Dances with Wolves - Director's Cut', High Plains Drifter', 'The Outlaw Josey Wales', 'Soldier Blue', Wyatt Earp', 'Rio Bravo', 'Duel at Diablo', 'Pale Rider', 'Hang'em High' m.fl.? ... I vil helt sikkert finde nogle mesterværker og nye, personlige favoritter blandt disse. :-)