Gravatar

#31 Batsy 13 år siden

30# Jo, Once upon a time in the west, dances with wolves, vil jeg hvertfald gerne se :)
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#32 Kruse 13 år siden

De westerns jeg umiddelbart kan komme på at jeg har set(ikke i nogen speciel rækkefølge):

The Good, the Bad, and the Ugly - 6/6
For a Few Dollars More - 6/6
A Fistful of Dollars - 5/6
Once Upon a Time in the West - 5/6
Unforgiven - 5/6
The Outlaw Josey Wales - 6/6
3:10 to Yuma - 5/6
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford - 6/6
Butch Cassidy and the Sundance Kid - 5/6
The Man Who Shot Liberty Valance - 4/6
True Grit - 4/6
The Magnificent Seven - 4/6
McCabe & Mrs. Miller - 4/6
Dead Man - 5/6
The Proposition - 5/6
High Plains Drifter - 5/6

Deadwood - 6/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#33 Bruce 13 år siden

#32 And last but not least .... :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#34 Djibyman 13 år siden

BN (30) skrev:
Hvad med at få set 'Once Upon a Time in the West', 'Open Range', 'The Wild Bunch', 'Dances with Wolves - Director's Cut', High Plains Drifter', 'The Outlaw Josey Wales', 'Soldier Blue', Wyatt Earp', 'Rio Bravo', 'Duel at Diablo', 'Pale Rider', 'Hang'em High' m.fl.? ... I vil helt sikkert finde nogle mesterværker og nye, personlige favoritter blandt disse. :-)

Der er faktisk et par stykker af dem jeg også har set, havde bare lige glemt dem.

Pale Rider kan godt komme på min liste over fede Westerns

Dances with Wolves og Wyatt Earp faldt ikke rigtig i min smag, skyldes muligvis Kevin Costner, jeg har nok aldrig været en stor fan af ham, ikke at jeg slet ikke bryder mig om noget af det han har lavet, han har haft sin del af fede roller, men hans 2 westerns er i mine øjne ikke iblandt, men igen, jeg er som sagt ikke den største fan af den genre.
De ryger dog ikke på min værste liste, blot min "Jeg har set dem, men jeg kommer ikke til at gense dem liste"...;-)

Kom lige i tanke om 3 mere til min værste liste: Shanghai Noon, Wild Wild West & Jonah Hex
I never Apologize, i´m sorry but that´s just the way i am.
Gravatar

#35 Collateral 13 år siden

#32: Helt enig omkring "Deadwood". En fantastisk serie, som det er en stor skam blev stoppet da den gjorde.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#36 evermind 13 år siden

Jeg er nok mest til en god blanding af revisionistiske westerns (tak herfra også, BN) og spaghetti (westerns, forstås!).

Mine favoritter er nok Unforgiven og Once Upon a Time in the West. Mangler dog at se en hel del af klassikerne og har da også et par stykker liggende, jeg endnu ikke har fået set.

Jeg kan også godt lide The Wild Bunch, som jeg fik set i går, The Good, the Bad, and the Ugly, A Fistful of Dollars og The Proposition.

Selv om jeg voksede op med en far, der promoverede The Duke, har den klassiske western vist til gengæld ikke hængt så godt ved hos mig senere hen.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#37 Babo Rises 13 år siden

Collateral (35) skrev:
Helt enig omkring "Deadwood

Man må sige, at der blev fyret en masser f-bombs af. Tarantino har ikke længere rekorden. Så to afsnit, men mistede interessen.
Gravatar

#38 Collateral 13 år siden

#37: Ved godt det kan virke som en lidt mærkelig opfordring, men hvis du lyster så prøv at se hele først sæson. Personligt tog det mig ret lang tid at blive fanget. Jeg ved egentlig ikke hvorfor, men da jeg først blev hooked, blev jeg det også så eftertrykkeligt at jeg havde lyst til at starte forfra på serien da jeg blev færdig med den endelige sæson.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#39 Babo Rises 13 år siden

Skal nok holde øje med den igen, når den atter kommer i tv.
Gravatar

#40 MMB 13 år siden

Babo Rises (37) skrev:
Man må sige, at der blev fyret en masser f-bombs af. Tarantino har ikke længere rekorden. Så to afsnit, men mistede interessen.

Du kan se, hvem der har rekorden her:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_films_that_mo...

Skriv ny kommentar: