Life on Mars sæson 2 Så fik vi lukket og slukket med afsnit 6-8 og trods et enkelt 7/10 afsnit, så holdt de sidste to max. og sidste afsnit gav en fuldgyldig, fuldbyrdet og fuldstændig afrunding og forklaring på vor ven Sam Tylers to universer. Perfekt afslutning på en særdeles underholdende, anderledes og velgennemført serie, som jeg formoder med tiden vil blive sat på og genset et par gange.
Vi ses næste år i spin-off'en "Heroes".
9/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Har btw modtaget hele "Heroes" fra amerika uden reklamer, så den må du da godt låne hvis abstineserne bliver for stærke ;)
Er begyndt på 24 timer - sæson 6 igen efter min leverandør har ligget syg, men her efter 12 afsnit er jeg noget skuffet for den statede ellers så godt :-/
#131 - Hvorfor er det en Spin-Off af "Life On Mars"? Jeg troede da at en Spin-Off var en ny serie som var lavet ud fra idéer fra den originale serie. Hvor nogle af personer gik igen. Fx "Ashes To Ashes" som jo er en Spin-Off på "Life On Mars". Eller er der noget jeg ha misforstået her?
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
#132 Jeg tog fejl af navnet. "Ashes to Ashes" er navnet på spin-off'en. Både "Ashes to Ashes" og "Heroes" er Bowie 80'er numre og jeg fik dem galt i halsen.
Så blev det til en film aften igen, godt nok på et 28" TV, men alligevel :) Crystalstar1200 aka Per var forbi og vi nød et par film fra Literary Classics Boksen og det fortrød vi ikke.
Fangen fra Zenda Der er to Fangen fra Zenda film med i boksen. Originalen fra 1937 med Ronald Colman, Douglas Fairbanks Jr., Mary Astor og David Niven og et 1952 remake i Technicolor med Stewart Granger og James Mason. Vi holdt os til originalen og det var en særdeles herlig oplevelse. Filmen var i god stand og til rollerne, var castet velvalgt. Især Colman i rollen som konge og fange, var lige i øjet, med en nobel- og adelhed, som var overbevisende. Som en film i den tids eventyrgenre, var den ikke uden sine humoristiske øjeblikke, som overraskende nok, ikke var mindre virksomme, sine 70 år til trods.
Film: 7/10
Billy Budd Aftenens clou fra 1962, var for mig personligt en overraskelse, da jeg faktisk ikke havde nogen store forventninger til den, da jeg var uvidende om dens meriter.
Billy Budd er at sammenligne med Master & Commander. En film om livet på et engelsk krigsskib i 1797, en tid hvor England lå i krig med Frankrig og mytteri ikke var et ukendt fænomen. Hvad der får filmen til at stå ud for mængden, er det faktum, at filmen baserer sig på en Herman Melville novelle og er instrueret og produceret af Peter Ustinov, som har en stor rolle i filmen, sammen med Robert Ryan.
Skuespillet er stort, dialogen intelligent, intensiteten høj og cinematografien skuffer ikke. Ustinov instruerede ikke meget, men dette er hans mesterværk og hans vid skinner igennem i rollen som kaptajn Edwin Fairfax Vere på HMS Avenger. Dette må sandelig også siges om Robert Ryan, som altid har haft en gudsbenådet gave for at spille de mindre sympatiske roller, på troværdig vis. Et pletskud over hele linien og åben mund og polypper hos undertegnede. Den skal genses meget snart igen. Alt i alt var Per og jeg meget enige omkring begge film.
Film: 9/10
#131 filmz-Bruce 17 år siden
Så fik vi lukket og slukket med afsnit 6-8 og trods et enkelt 7/10 afsnit, så holdt de sidste to max. og sidste afsnit gav en fuldgyldig, fuldbyrdet og fuldstændig afrunding og forklaring på vor ven Sam Tylers to universer. Perfekt afslutning på en særdeles underholdende, anderledes og velgennemført serie, som jeg formoder med tiden vil blive sat på og genset et par gange.
Vi ses næste år i spin-off'en "Heroes".
9/10
#132 filmz-Crystalstar1200 17 år siden
Har btw modtaget hele "Heroes" fra amerika uden reklamer, så den må du da godt låne hvis abstineserne bliver for stærke ;)
Er begyndt på 24 timer - sæson 6 igen efter min leverandør har ligget syg, men her efter 12 afsnit er jeg noget skuffet for den statede ellers så godt :-/
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#133 Bony 17 år siden
#134 filmz-Bruce 17 år siden
#135 Bony 17 år siden
En anden ting ér.. Man kan ikke få "Life On Mars" sæson 2 (evt sæson 1) med danske subs, vel?
#136 filmz-Bruce 17 år siden
#137 Bony 17 år siden
Hvad er forskellen på denne : http://www13.cd-wow.com/detail_results_2.php?produ...
Og denne : http://www13.cd-wow.com/detail_results_11.php?prod...
Udover cirka £12 ..?
#138 filmz-Bruce 17 år siden
#139 dyg 17 år siden
#140 filmz-Bruce 17 år siden
Fangen fra Zenda
Der er to Fangen fra Zenda film med i boksen. Originalen fra 1937 med Ronald Colman, Douglas Fairbanks Jr., Mary Astor og David Niven og et 1952 remake i Technicolor med Stewart Granger og James Mason. Vi holdt os til originalen og det var en særdeles herlig oplevelse. Filmen var i god stand og til rollerne, var castet velvalgt. Især Colman i rollen som konge og fange, var lige i øjet, med en nobel- og adelhed, som var overbevisende. Som en film i den tids eventyrgenre, var den ikke uden sine humoristiske øjeblikke, som overraskende nok, ikke var mindre virksomme, sine 70 år til trods.
Film: 7/10
Billy Budd
Aftenens clou fra 1962, var for mig personligt en overraskelse, da jeg faktisk ikke havde nogen store forventninger til den, da jeg var uvidende om dens meriter.
Billy Budd er at sammenligne med Master & Commander. En film om livet på et engelsk krigsskib i 1797, en tid hvor England lå i krig med Frankrig og mytteri ikke var et ukendt fænomen. Hvad der får filmen til at stå ud for mængden, er det faktum, at filmen baserer sig på en Herman Melville novelle og er instrueret og produceret af Peter Ustinov, som har en stor rolle i filmen, sammen med Robert Ryan.
Skuespillet er stort, dialogen intelligent, intensiteten høj og cinematografien skuffer ikke. Ustinov instruerede ikke meget, men dette er hans mesterværk og hans vid skinner igennem i rollen som kaptajn Edwin Fairfax Vere på HMS Avenger. Dette må sandelig også siges om Robert Ryan, som altid har haft en gudsbenådet gave for at spille de mindre sympatiske roller, på troværdig vis. Et pletskud over hele linien og åben mund og polypper hos undertegnede. Den skal genses meget snart igen. Alt i alt var Per og jeg meget enige omkring begge film.
Film: 9/10