Gravatar

#91 filmz-Kadann 18 år siden

Lige en kort bemærkning..

Jeg så "An Evening with Kevin Smith" i går og det var glimrende underholdning. Jeg er ret overbevist om at mine naboer tro at jeg er en savlende galning, da jeg sad og grinede højt i de omkring 3 timer. Jeg glæder mig allerede til at gense den og til at se 2'eren, som selvfølgelig er blevet forudbestilt. :D

#89 -

Hellboy stammer ikke fra DC, hvis det er det du mener, men fra Dark Horse Comics. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#92 McPeter 18 år siden

Fik set Carnivále S1 afsnit 7 og 8 igår. FANTASTISK god underholdning. Nu har serien for alvor bidt sig fast og der skete en masse spændende ting. Kan super godt lide den måde tingene er skruet sammen på, selvom jeg ikke kan lade være med at frygte at S2 vil efterlade mange åbne spørgsmål... :-)

Gik iøvrigt ned af en lang, tom gang i et slovakisk indkøbscenter i går... for enden var der et t-kryds og to skilte:

<- Management | WC ->

Kunne ikke helt lade være med at smile for mig selv og tænke på Carnivále... ;-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#93 davenport 18 år siden

Jeg så The United States of Leland igår, og den var en posetiv oplevelse.
I starten var den noget rodet, men brikkerne faldt efterhånden på plads.
Sjovt som hovedpersonen minder om Christian Bale i en yngre udgave.
Men dejligt med endnu en film der læner sig opad de lidt skævere af slagsen. (Donnie Darko osv.)

Jeg så også Forgotten Silver den anden aften. Den var sku sjov. Men man kunne altså godt se, at de gamle optagelser var fake.
Men god underholdning!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#94 chronaden 18 år siden

Yep, Spiderman filmene ér kedelige og generelt bare ikke særlig gode, enig enig og enig :>
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#95 filmz-Narniabæver 18 år siden

Scary Movie 4

Den fjerde film i den overvurderede Scary Movie serie, der gør grin med alt fra gysere til popstjerner.

Rumvæsner invaderer jorden, der foregår mystisketing i en landsby og et hus er hjemsøgt af spøgelset af et barn med mere.

Der er mange sjove jokes, men den er dog for klam og åndsvag tiltider.

5 / 10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#96 wiseguy 18 år siden

Det anerkendte lægemagasin The Lancet offentliggør i næste nummer en undersøgelse baseret på folks holdning til Spiderman filmene. Det viser sig chokerende nok, at der findes en lille lukket gruppe af individer, som finder disse fantastiske film kedelige!!!! Det er selvfølgelig ikke normale mennesker. Denne lille gruppe individer (har man nu fundet ud af) er født med en kromosomfejl. Fejlen betyder desværre, at de udover ikke at kunne nyde Spiderman filmene alle ender som impotente, homoseksuelle stofmisbrugere inden de fylder 50 år!
I Danmark har Dansk Folkeparti på baggrund af undersøgelsen rejst forslag i Folketinget om, at disse individer indfanges og placeres på Hjarnø, hvor de til evig tid vil blive tvangsmedicineret 2 gange dagligt.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#97 jessup 18 år siden

Lejede 5 favoritter forleden dag og her er lidt meninger:

The Statement : Tog en chance - hvad jeg gør for sjældent - filmen har en imponerende cast af gode skuespillere: Michael Caine, Tilda Swinton, Alan Bates, Charlotte Rampling og instrueret af d langvarige garanter for solide film Norman Jewison (har dog en svaghed for Moonstruck:).

Caine(Pierre Brossard)har under Vichy styret dræbt 7 jøder og taget nogle af pengene for jødernes beslaglagte ejendele i lommen. Han skulle have været henrettet efter krigen men blev ved hjælp af den katolske kirke benået. 40 år senere med ny lovgivning (Crimes against humanity) er han eftersøgt af politiet, men andre højt oppe i regeringen ønsker ham død og ikke fanget da han har oplysninger om deres deltagelse i krigen. Det lykkes Brossard art undslippe filmen igennem med husly tilvejebargt af Chavalierordenen - en gruppering af den katolske krike.

Filmen er ikke særlig god action med overfladiske kryderier af revision af den franske velvilje til at hjælpe tyskerne med at finde og henrette jøder i anden verdens krig. Jewison formår dog at pode filmen i retning af "Vi hepper ikke for Brossard - men for at de rigtige fanger ham" - de rigtige er her politiet.
Jeg ved ikke om Jewison ser denne film som hans Schindlers Liste men de syv gravsten til sidst giver måske et hint om det - men i så tilfælde er det en fiasko. Det skal siges at hvis man trænger til en revselse af den katoslke kirke så er The Statement stedet at besøge

Solaris (Soderbergh): Har udskudt denne film længe da jeg var overbevist om det var et langt-i-spyttet-ego-projekt fra intruktørens side - jeg tog fejl. Ved 90 min. har filmen et udemærket pace og er langt fra så esoterisk som frygtet. Filmen er virkligt godt castet og er for mig en historie om hvordan vores indtryk af andre mennesker er skabt af vores følelser - det er umiddelbart banalt men hvad hvis de skulle eksistere kun i kræft af det følelsesbilled vi har af dem?

Jeg er ikke bange: fin lille film om at trodse sin frygt og sine forældre.

Silver City: John Sayles er en af de store independant instruktøre som startede og foreløbigt peakede lige inden den nyere amerikanske indiefilcks boxoffice revival med Soderbergh, Lee og Burns. Han har lavet næsten-mesterværker (Matevan) og mange rigtige gode film (Passion Fish, Lone Star, Limbo, Sunshine State) - så det er en no-brainer at leje hans sidste film.

Silver City er et frontalt angreb på Bush og USA's behandling af mexicanske emmigranter/illegale emmigranter. I min bog er der intet i vejen med en politisk agenda - jeg vil gå så langt til at sige at jeg bifalder det - men med Silver City formår han hverken at stimulere tilskuerens følelser eller interlekt.
Trods den gode liste af skuespillere : Cris Cooper, Maria Bello, Tim Roth, Richard Dreyfuss osv. bør ikke-kendere af Sayles starte andetsteds og fans er advaret.
This is just until June
Gravatar

#98 filmz-Bruce 18 år siden

Hellboy
Yeah! Tredie gensyn med Hellboy og i DC udgaven. For langt ind i helvede, hvor er det chilifedt med en ordentlig superhelt, som anvender sit oneliner vocabularium uden at få ost mellem tænderne. En omvendt anti-krist, som er fuldbyrdet anti-metroseksuel og bevæger sig med macho lethed i Guillermo Del Toros okkulte univers, som får Singers pendant til at fremstå som en pilot episode af Baywatch.

Guillermo Del Toro omformer perfekt Mike Mignolas streg til Toros egen læst, lyd, billede og fantasifuld løssluppenhed i form af Hellboy og dennes personlighed, men sandelig også Abe Sapien, som er en af de mest vellykkede birolle "tegneseriefigurer" jeg har set. Den nærmest Wolfensteinske portrættering af okkulte nazister, en blond Ilsa med bredere hageparti end Superman og en kirurgisk selvpåførende masochistisk Ruprecht Kroenen lægger stilen væk fra det selvhøjtidelige hjørne, men stadig med stor respekt for genre, stil og karakterer. Noget som jeg ville ønske en hel del andre superhelte film kunne tage ved lære af.

Del Toro bliver bare bedre og bedre. Devils Backbone, var et mesterværk i dyster stemning. Hellboy er indbegrebet af "Last Boyscout" superhelt og med Pans Labyrinth op over, som tegner til at blive et mesterværk udi fantasi, er der i den grad lagt op til en brag af en efterfølger i 2008 med "HellBoy, The Golden Army", når Del Toro sikkert kan få frie tøjler til det meste.

Del Toro er i særklasse i de forvirrede universer.

8/10 og med helvedes høj replayvalue!!!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#99 El vez 18 år siden

Jeg synes bare man skulle have droppet Rasputin og brugt Kroenen som main badguy - han fungerer bare så meget bedre.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#100 filmz-Bruce 18 år siden

#99 Gi'r dig ret i, at Kroenen er en "dejlig" bad guy (han er med i castet på IMDB over 2008 versionen!!!), men han er en "udfører" fremfor en tænker. Karel Roden har dog nok for lidt charisma til at indgyde Rasputin karakteren nok ondskab. Måske en Geoffrey Rush havde været bedre. Men pyt. Vi var fire gutter særdeles godt underholdt af både replikker og det fede univers. Og så er Jeffrey Tambor vidunderligt utraditionel i rollen som "chefen", karakteren som i film fra avisredaktøren i Superman og Spiderman til politiheltens overordnede i mindst 50 film (Die Hard, McCloud, Beverly Hills Cop etc. etc), overspilles som uhelbredelig dum og aldrig lyttende til sund fornuft. Her akkompagnerer han fint Hellboys oneliners med sine egne (bl.a. hans Clinton/Lewinski parodi) og bakker til sidst godt op om sin "dæmon", hvor modviljen havde overtaget i starten.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: