#104 - Tro mig, forskellen mellem god og ond bliver endnu mindre i sæson 2 :)
#103 - Jo, selvfølgelig er jeg nedtrykt. Men du havde proklameret en cliffhanger-afslutning, så jeg var lidt nervøs for slutningen. Men jeg synes, afrunding var ufattelig smuk. Har efterhånden fået set sidste episode et par gange, og i den sidste halve time føler jeg mig som et rosetmarsving med al den gåsehud :) - Især da (extra spoiler-warning: Don't fucking read, hvis du ikke har set 2. sæson)
... Samson og de øvrige finder Ben og brother Justin på kornmarken og bærer førstnævnte væk som en anden Messias-skikkelse.
Fik set Alias 4 færdig og er skuffet. Tynd slutning og alle de dødeligt sårede hovedpersoner bliver helbredt konstant fra et klip til et andet. Man er virkelig gået ned i kvalitet. Gik ellers meget godt på Cuba, men så gik det op i hat og briller og synes der var sparet kraftigt på budgettet. Tror jeg må ende på 5/10 for den sæson, så sætter ikke næsen op efter noget stort i 5'eren :( Øv, hvor ringe!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Har netop lige set sidste afsnit på volume1 af Batman TAS, og volume 2 er bestilt hehe 8-)
Det sidste afsnit var Dreams in Darkness, og jeg kan ikke lad være at tænke på at Christopher Nolan og hans team bag Batman Begins, har været inspireret af dette afsnit, Eller også har hele historien med Scarecrow bragt før i en Batman Comic, det er der sikkert nogle der lige ved, hvad er sandt.
Dette afsnit minder en del om Batman Begins
Vi har Scarecrow, og hans plan er netop også at forgifte Gotham City med hans Fear Gas, der er så bare det twist her at Batman er på Arkham, i starten af historien, fordi han har været udsat for Scarecrows fear gas, og derfor tror man han er sindsyg, nice lille twist må jeg tilstå, og Kevin Conroy, får her lidt mulighed for at lege voice over.
Det er fandeme en god serie, The Joker's Favor var også en meget sjov lille historie, om hvad der ville ske hvis man "mødte The Joker on the road så at sige hehe, stakkels mand.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Genså i nat "Serenity", tror ikke jeg jeg behøver at beskrive den for nogen herinde, men blot konstatere at det ikke bliver sidste gang den ryger i maskinen :)
Genså i aftes Harold and Maude - en stor del af filmen virker stadig fresh på trods af de 35 år på bagen. Humoren kan stadig provokere men ligesom med M*A*S*H viker den sadistisk til tider. Filmen var en fiasko i sin tid og gjorde det ikke nemmere for Hal Ashby at lave film - sammen med The Last Detail er det dog ikke des do mindre de komedier han stod for som holder bedst idag.
Ps. der har været tale om en forsættelse af The Last detail med Jack Nicholson og Morgan Freeman.
Det er da blevet til et par film på det seneste bl.a.
"The Beoynd" og et par afsnit af den morsomme Tv-serie "Spaced" i godt selskab med filmz.dk Zombie-ekspert evermind, hvilket jo aldrig er kedeligt.
Gensynet med "The Beoynd" (Film 5/10 - DVD 8/10) var ikke det jeg havde forventet, men dvd-udgave var flot og filmen værdig. "Spaced" (Film 7/10 - DVD 8/10) er altid godt, hvis man trænger til et godt grin.
Igår blev det så til Musik, Musik og mere Musik efterfulgt af indie thrilleren "Brick" - Dejlig måde at afslutte en stesset uge.
Musikken stod Bob Dylan, Keith Urban, Roling Stones og Eagles for, så det var svært at sidde stille, mens "Brick" og det gode selskab blev leveret af Bruce.
Når man sidder og ser disse fremragende koncerter, kan både Madonna, Robbie Williams og lign. efter min mening godt pakke sammen.
Musik: 9/10 DVD: 8 til 9/10
"Brick" er en god lille thriller, som klart viser potentiale. Rian Johnson kan helt klart sin Noir både med hensyn til historie og stil, som dog hurtig går hen og bliver sin helt egen. Dialogerne er lange og nærmest ny-Shakespearske (a la Michael Almereydas "Hamlet"), hvilket nok skal få en Dansk oversætter til at få mange grå hår, og ikke for for folk med middelmådigt engelsk i rygsækken. Dette kan gøre at en del står af på 1/2-vejen. Det er ikke megen sex og bangtju action, som vi ellers er blevet vant til, men gengæld masser af slå på tæven i så både Trinity-brødrene og Norton/Pitt, får kamp til stregen. Det er flere gode klip og kamerature, men filmen er dog som helhed, ikke den store wau oplevelse som jeg havde ventet på baggrund af alle de positive omtaler, men godt gået på så lavt et budget.
Jeg har ikke lyttet til kommentarsporet eller set ekstra materialet, men det ændre næppe på min dom ...
Film: 6/10 DVD: 6/10
Tak til Bruce og Evermind for altid godt selskab - U guys Rock - 10/10 ;)
#111 lyspunkt 18 år siden
#112 JannikAnd 18 år siden
#103 - Jo, selvfølgelig er jeg nedtrykt. Men du havde proklameret en cliffhanger-afslutning, så jeg var lidt nervøs for slutningen. Men jeg synes, afrunding var ufattelig smuk. Har efterhånden fået set sidste episode et par gange, og i den sidste halve time føler jeg mig som et rosetmarsving med al den gåsehud :) - Især da (extra spoiler-warning: Don't fucking read, hvis du ikke har set 2. sæson)
#113 filmz-Bruce 18 år siden
#114 elwood 18 år siden
Det sidste afsnit var Dreams in Darkness, og jeg kan ikke lad være at tænke på at Christopher Nolan og hans team bag Batman Begins, har været inspireret af dette afsnit, Eller også har hele historien med Scarecrow bragt før i en Batman Comic, det er der sikkert nogle der lige ved, hvad er sandt.
Dette afsnit minder en del om Batman Begins
Det er fandeme en god serie, The Joker's Favor var også en meget sjov lille historie, om hvad der ville ske hvis man "mødte The Joker on the road så at sige hehe, stakkels mand.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#115 filmz-Bruce 18 år siden
Hårdt udlæg med Sweets Ballroom Blitz i DD5.1 og endnu et fedt afsnit af denne potente engelske krimi.
Klip 1
Klip 2
I luv it!
#116 DarkLight 18 år siden
Det sagde mig intet.
#117 filmz-Crystalstar1200 18 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#118 jessup 18 år siden
Ps. der har været tale om en forsættelse af The Last detail med Jack Nicholson og Morgan Freeman.
#119 filmz-Narniabæver 18 år siden
Disney's undervurderede tegnefilm fra 1988 der er baseret på Charles Dicken's Oliver Twist.
Den hjemløse kattekilling Oliver bliver venner med en bande af hunde, og ejeren af hundene, Fagin, må betale gæld til skurken Sykes.
En sjov og charmerende Disney tegnefilm, men et minus er den korte spilletid.
9 / 10
#120 filmz-Crystalstar1200 18 år siden
"The Beoynd" og et par afsnit af den morsomme Tv-serie "Spaced" i godt selskab med filmz.dk Zombie-ekspert evermind, hvilket jo aldrig er kedeligt.
Gensynet med "The Beoynd" (Film 5/10 - DVD 8/10) var ikke det jeg havde forventet, men dvd-udgave var flot og filmen værdig. "Spaced" (Film 7/10 - DVD 8/10) er altid godt, hvis man trænger til et godt grin.
Igår blev det så til Musik, Musik og mere Musik efterfulgt af indie thrilleren "Brick" - Dejlig måde at afslutte en stesset uge.
Musikken stod Bob Dylan, Keith Urban, Roling Stones og Eagles for, så det var svært at sidde stille, mens "Brick" og det gode selskab blev leveret af Bruce.
Når man sidder og ser disse fremragende koncerter, kan både Madonna, Robbie Williams og lign. efter min mening godt pakke sammen.
Musik: 9/10
DVD: 8 til 9/10
"Brick" er en god lille thriller, som klart viser potentiale. Rian Johnson kan helt klart sin Noir både med hensyn til historie og stil, som dog hurtig går hen og bliver sin helt egen. Dialogerne er lange og nærmest ny-Shakespearske (a la Michael Almereydas "Hamlet"), hvilket nok skal få en Dansk oversætter til at få mange grå hår, og ikke for for folk med middelmådigt engelsk i rygsækken. Dette kan gøre at en del står af på 1/2-vejen. Det er ikke megen sex og bangtju action, som vi ellers er blevet vant til, men gengæld masser af slå på tæven i så både Trinity-brødrene og Norton/Pitt, får kamp til stregen. Det er flere gode klip og kamerature, men filmen er dog som helhed, ikke den store wau oplevelse som jeg havde ventet på baggrund af alle de positive omtaler, men godt gået på så lavt et budget.
Jeg har ikke lyttet til kommentarsporet eller set ekstra materialet, men det ændre næppe på min dom ...
Film: 6/10
DVD: 6/10
Tak til Bruce og Evermind for altid godt selskab - U guys Rock - 10/10 ;)
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***