Gravatar

#151 filmz-Bruce 18 år siden

Ja, der var en dokumentar, Shadows of Suspense med som extra, hvor en række intellektuellse filmfolk diskuterer, hvorledes filmen blev til. Bl.a. forholdet Chandler/Wilder.

Chandler var på vandvognen og Wilder drak og eftersom Wilder rigtig nok drev Chandler til vanvid, begyndte Chandler at drikke i smug, når Wilder ikke var der :) Genialitet udspringer vist ofte af galskab :)

Phyllis: Mr. Neff, why don't you drop by tomorrow evening about eight-thirty. He'll be in then.
Walter Neff: Who?
Phyllis: My husband. You were anxious to talk to him weren't you?
Walter Neff: Yeah, I was, but I'm sort of getting over the idea, if you know what I mean.
Phyllis: There's a speed limit in this state, Mr. Neff. Forty-five miles an hour.
Walter Neff: How fast was I going, officer?
Phyllis: I'd say around ninety.
Walter Neff: Suppose you get down off your motorcycle and give me a ticket.
Phyllis: Suppose I let you off with a warning this time.
Walter Neff: Suppose it doesn't take.
Phyllis: Suppose I have to whack you over the knuckles.
Walter Neff: Suppose I bust out crying and put my head on your shoulder.
Phyllis: Suppose you try putting it on my husband's shoulder.
Walter Neff: That tears it.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#152 McPeter 18 år siden

#149 - lyder da godt nok interessandt - har du et link til en god/billig udgivelse?

Havde gevaldige tømmermænd i fredags, så det eneste jeg fik udrettet i løbet af hele dagen var at få genset Titanic. Efter jeg har fået mit nye anlæg og 4-disc udgivelsen må jeg da godt nok indrømme det er en ny oplevelse at se den film. Statistisk set burde I alle sammen have set den mange gange, så jeg vil ikke komme nærmere ind på selve filmen. Derimod vil jeg dvæle et øjeblik ved den fantastisk høje kvalitet denne udgivelse har.
Filmen er fordelt over 2 discs og ser fantastisk flot ud. Utrolig flot billedside. Lyden er DTS-ES 6.1 og selvom jeg kun har et 5-højtaler setup så er det et FANTASTISK lydspor. Helt klart referencelyd. Der er simpelthen så meget dynamik og lyd i det.
Da skibet er ved at synke :-)

er nok min favoritdel hvor man kan høre skroget der giver sig. Det er virkeligt godt lavet hvor man kan fornemme at lyden bevæger sig rundt om en.

Hvis du ikke har den eller kun har den gamle udgivelse, så vil jeg klart anbefale dig at anskaffe dig denne udgivelse. Om ikke andet så for at nyde den høje kvalitet. :-)

Film: 8 / 10
DVD: 10 / 10

I løbet af ugen fik jeg også genset Kill Bill Vol.2. Nu kan jeg ikke huske hvad jeg tidligere har givet den af karakter, men jo flere gange jeg ser den film jo bedre synes jeg om den. Jeg nyder virkeligt hvert enkelt gensyn. Hvor Vol.1 er action-delen af denne "to"-logi, så er Vol.2 fyldt med lækker dialog og fantastiske karakterer. Mine klare favoritter er Bill, Esteban og Pai Mei. Alle tre har bare så meget karisma og så fantastisk dialog at jeg bare er helt solgt hver gang. :-) Stripklub-ejeren er nu også meget underholdende, ligesom Budd.
Også denne film blev genset med DTS og for satan da:
scenen hvor hun bliver levende begravet er nok en af de fedeste scener IMO - fuck hvor er den bare klamt lavet hvor man kan høre først sømmene blive slået i og sidenhen jorden falde ned oven på kisten. DAMN. :-)

Filmen er også yderst overraskende flere steder og der hvor Vol.1 ville have løst det med vold (om end meget fed vold), så klares det her på andre måder. :-) Fantastisk film der som sagt bliver bedre og bedre.

10 / 10
(til reference ville jeg nok kun give Vol.1 ca. 8 / 10)

Fik også set The Devil's Own med Harrison Ford og Brad Pit. Den var jeg godt nok ikke begejstret for. Synes slet ikke det lykkedes de ellers ret erfarne skuespillere at levere nogle troværdige karakterer og jeg havde meget svært ved at leve mig ind i filmen. Plottet er middelmådigt og synes ikke der er så meget at komme efter i den film. Blev ret skuffet må jeg indrømme.

3 / 10
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#153 filmz-Bruce 18 år siden

#152 Double Indemnity DVDPacific ca 22$ med fragt. Det er den eneste udgivelse med engelske undertekster og den flotteste!!! Jeg har også UK udgaven med næsten samme billede, men der er ikke undertekster på. Kan afhentes for en 50'er, men jeg vil stærkt anbefale Universal Legacy udgaven.

Og ja, synes også vol. 2 er KLART den bedste af Kill Bill'erne. En 8'er hos mig.
Gravatar

#154 filmz-Bruce 18 år siden

IGN har en god anmeldelse af dvd'en.

Læg mærke til "støvet" i rummet på sidste billede. Lyssætning igennem persiennerne og aluminiums partikler i værelset. Fed effekt! Men læg mærke til brugen af lys og skygge i samtlige billeder.

Even the great Alfred Hitchcock would praise the achievement of Double Indemnity, impressed that the director was able to out-Hitchcock Hitchcock. So if you've never seen Double Indemnity, it is required viewing.
Gravatar

#155 Bates 18 år siden

Har de ikke også udgivet "To Kill A Mockingbird" i legacy serien?

Synes jeg har set en rigtig lækker udgave af den et eller andet sted.
Gravatar

#156 filmz-Bruce 18 år siden

Alle disse er i Universal Legacy serien, To Kill A Mockingbird den flotteste. Alle koster $18.33$.

Double Indemnity
To Kill A Mockingbird
Deer Hunter
The Sting

Kommer:
Frankenstein
Dracula
Gravatar

#157 Bates 18 år siden

Ok, så kunne det være at jeg skulle starte med "To Kill A Mockingbird", og "Double Indemnity".

Dem har jeg jo hørt så meget godt om ;)
Gravatar

#158 filmz-Bruce 18 år siden

#157 Jeg har hørt om langt dårligere investeringer :) Bl.a. havde jeg Hafnia aktier ;)
Gravatar

#159 Bates 18 år siden

Haha...ja det er selvfølgelig rigtigt! :D
Gravatar

#160 filmz-Narniabæver 18 år siden

Disney's Helt Vildt (The Wild)

Disney's seneste og charmerende CGI tegnefilm handler om løven Samson, der bor i en zoo i New York City med sine venner, der bl.a. består af et egern og en giraf der elsker hinanden, og en underholdene koala.

Samson's søn bliver taget væk, og så tager Samson og hans venner ud for at redde løveungen, der ender i Afrika.

En spændene, rørende og sjov CGI tegnefilm, men den er for hurtig og kort.

Chip: Rescue Rangers, away!

Skriv ny kommentar: