Gravatar

#71 McPeter 18 år siden

Så har jeg fået taget hul på Carnivále S1... Da jeg kun har set de første 4 afsnit er det ikke en endelig bedømmelse, men blot et par tanker om mit umiddelbare indtryk af serien.

Først og fremmest skal det nok siges at jeg var dybt imponeret over de første 5 minutter af afsnit 1. Utrolig stemningsfuld begyndelse. Fedt med en "fortæller"-intro. :-)

Serien kører i et behageligt langsomt tempo og det føles som om der bliver kælet for detaljerne. Nogle af scenerne er uden dialog og det fungerer faktisk ret godt IMO.

Det har dog taget de første 3-4 afsnit inden jeg for alvor er begyndt at blive fanget af serien. Men sådan var det også med Deadwood når jeg tænker mig om. :-) Det tager noget tid at lære karaktererne at kende og det må man jo så finde sig i. Lige nu ligner det at den tid i hvert fald har været værd at "ofre". :-)
Jeg synes 3.afsnit var ganske godt og 4.afsnit var helt fantastisk! Der skete mange spændende ting og jeg kan nu mærke at den kriblen for lige at sætte endnu et afsnit på er vækket til live. Har heldigvis taget resten af DVDerne med til Slovakiet så jeg kan se dem om aftenen på hotellet fremfor de 18 TV-kanaler hvor den eneste jeg kan forstå er CNN. :-)

Dog kan jeg ikke lade være med at ærgre mig over at jeg ikke ser resten af serien hjemme på mit surround-anlæg. For DAMN hvor er det velproduceret. Der er kun 2 afsnit af 43-55 minutters længde på hver skive, så der er masser af plads til den fremragende billed- og lydkvalitet man finder på DVDerne. Surround-mixet er super godt lavet. Var særligt imponeret af afsnit 4, uden at ville afsløre hvorfor. :-) Serien er også ganske flot filmet og har en ganske speciel stil som jeg synes ret godt om.

Der hvor serien halter en lille smule for mig er desværre på skuespillerpræstationerne, som jeg finder alt for ujævne. Det er ikke for at lave flamebait med vilje, men jeg synes bare ikke det er helt på samme generelle høje niveau som fx Deadwood. Der er nogle af rollerne der fungerer FREMRAGENDE (Brother Justin, Samson og Lodz er nok mine favoritter), mens andre desværre falder lidt igennem for mig. Synes ikke særligt godt om spåkone-tøsen og desværre heller ikke om en af hovedpersonerne, Ben Hawkins. Hans skuespil tiltaler mig ikke, selvom jeg ikke helt kan finde ud af om det også skyldes hans rolle/replikker. Resten fungerer bare ret godt, så det ærgrer mig lidt. :-( Håber dog på at hans karakter udvikler sig igennem serien og at jeg måske kan få et andet indtryk senere.
Brother Justin fungerer til gengæld SUPER godt og er klart mere interessandt lige nu efter min mening. Glæder mig meget til at se mere til ham.

Den generelle historie/plot er lidt for tidligt at udtale mig om, men indtil videre ser det ganske lovende ud, selvom det også er lidt mystisk. Kan dog indtil videre godt lide de lidt overnaturlige scener. :-) Ved ikke helt hvad jeg skal forvente mig, men det i sig selv synes jeg nu også ret godt om. :-)
Havde dog godt luret at der ikke var noget i Management-vognen... ;-)

Indtil videre er min vurdering af serien over middel, men ikke helt så høj som Deadwood, hvilket nok også ville være lige imponerende nok efter kun 4 afsnit. :-) Glæder mig til at se resten af S1 over de næste par dage og mon dog så ikke det store spørgsmål bliver hvor jeg finder S2 billigst... ;-)
Har i hvert fald ikke fortrudt købet endnu... :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#72 Guts 18 år siden

Er stort set enig med din opfattelse af serien!!!
Super fed serie der er fedt produceret

det viser sig dog senere at Management vognen IKKE er helt tom!
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#73 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

# 71 Godt, min dreng ;)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#74 McPeter 18 år siden

#72 - er ikke sikker på jeg vil læse din spoiler. Markerede de første par ord og det var i fremtidsform... Så vil jeg hellere vente og se selv... :-)
Gravatar

#75 Guts 18 år siden

Det er forståeligt!!
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#76 JannikAnd 18 år siden

#74 - Du skal IKKE læse hans spoiler! En af seriens store forcer er den langsomme forklaring og de forklarede mysterier. Glæd dig til mere. Kvaliteten bliver kun bedre, og det gælder også skuespillernes præstationer.

Synes klart den giver "Deadwood" baghjul. Men den fandt jeg også jævnt kedelig og under HBO's normale niveau.
Gravatar

#77 filmz-kaotmus 18 år siden

Har netop endelig fået set Batman Begins. Noget skuffet.
+:
Lækker visuel stil
God persontegning af Batman/Bruce Wayne
Alfred fungerer enormt godt
Den realistiske stil klæder universet (men det vidste vi jo godt fra tegneserierne)
Batmobilen
Scarecrow fungerer overraskende godt
-:
Skurkens plan og motivation er ren James Bond, når det er værst (mindes ikke noget værre siden Goldeneye)
Kærlighedshistorien er ligegyldig, og afslutningen på den er alt for tæt på Spider-man 1s slutning
Gordon er for meget comic sidekick (især under klimakset) - havde håbet på noget tættere på Batman Year One
Netop som man tager Scarecrow alvorligt, tages han ud på den mest latterlige måde
Filmen er en smule langtrukken
3/5
Gravatar

#78 McPeter 18 år siden

Så blev det til Superman Returns i en Slovakisk biograf i går aftes. Faktisk ret positivt overrasket over deres biograf. Var i en sal til ca. 220 mennesker, men det var høj kvalitet og synes bedre om den en fx Palads. :-)

For at starte ved begyndelsen var jeg helt pjattet med introen. Flot lavet samtidig med at den visuelt trak lange tråde tilbage mht. stil og skriften der popper op. Måske gik nogle af teksterne lige hurtigt nok, men til gengæld tog det ikke 10 minutter. :-)

Var egentligt ganske positivt overrasket over filmen. Naturligvis et lidt cheesy plot, men hey - det er jo en superheltefilm så hvad kan man forvente. Fly-scenen var SÅ utroligt gennemført lavet og da den var forbi sad jeg med gåsehus til John Williams fremragende tema, som jeg dog ellers synes blev lidt misbrugt fordi den blev spillet så meget resten af filmen igennem. Men WOW en scene... :-)

Superman/Clart Kent var egentligt ret godt castet IMO. Luis Lane klarede det også ok, selvom jeg ikke kan lade være med at blive tosset på hende over at ignorere Clark Kent så meget. Dumme gås! ;-) Lex Luthor havde bestemt også sine øjeblikke, men ville godt have set mere til ham på samme høje niveau. Ikke helt så jævnt som jeg havde håbet, men det virker nu heller ikke som om han har haft så meget at arbejde med. Luis Lane's mand bryder jeg mig generelt ikke særligt godt om som skuespiller, så har lidt svært ved at bedømme ham.

På trods af at Superman blev svækket og såret i løbet af filmen savnede jeg dog noget mere kant. Det er lidt for finpudset på en eller anden måde. Batman Begins fungerer meget bedre IMO, men han er selvfølgelig også mere dyster og menneskelig sårbar. Må dog indrømme at scenen hvor Superman falder fra himlen var fedt lavet. Sad i hvert fald og holdt vejret lidt og der var en helt specielt stemning ved impact.

Superman er en actionfilm og en superheltefilm. Med andre ord særdeles velegnet til det store lærred og til popcorn. Desværre er superheltefilm lavet bedre, men heldigvis også værre. Superman er en god middelvare med god underholdning uden rigtigt at komme helt op at ringe...

6-7 / 10 (har ikke helt besluttet mig endnu) :-)

Fik også set afsnit 5 og 6 af Carnivále i går. Afsnit 5 gav ikke særligt mange svar og jeg savnede historien med Brother Justin. Der skete dog alligevel en masse interessandte ting. Afsnit 6 var ret godt IMO, selvom det havde en ret klam scene hen imod slutningen som jeg nok ikke skulle have set lige før jeg skulle sove. :-)
Scenen hvor Dora Mae står i vinduet og minearbejderen kommer hen bagfra og trækker hende væk - DAMN en nasty scene!!!

Hvert afsnit giver svar på nogle ting, men stiller som oftest mindst lige så mange nye spørgsmål. :-) Glæder mig til at finde ud af mere...
Gravatar

#79 McPeter 18 år siden

#77 - det var alligevel lavt sat. Jeg var mægtigt begejstret for Batman Begins og synes klart det er en af de bedste superheltefilm. :-)
Gravatar

#80 filmz-Bruce 18 år siden

The Interpreter / Flightplan
Dobbelt mainstream program. Yderst velproducerede underholdningsfilm godt billed og god lyd, især i sidstnævnte, med ligegyldige plots og elendige slutninger. Gab!

5/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: