En film på det jævne som aldrig bliver specielt spændende eller overraskende / skelsættende. Rooney Mara som Lisbeth er lige lovlig effektiv - Bourne på speed bare uden fysiske slagsmål - og Daniel Craig er en smule anonym. Dog er det ikke en decideret dårlig film, men den er hurtigt glemt.
Mmmm.... tjaa... den er da både interessant og en smule charmerende, men den virker meget "okay og hvad så"? Blev desværre aldrig fanget af historien og fandt ikke personerne overdrevet spændende.
Af og til savner jeg de gode gamle dage hvor film som Like Father Like Son og Vice Versa fra sidst i 80'erne var ligeså normale som mikrobølgeovne i hvert hjem.
I dag havde jeg fornøjelsen af at se Ryan Reynolds og Jason Bateman udveksle kroppe i The Change-up, og den var ikke just Disney-fiseret hvilket bare gjorde den så meget bedre.
Den er grov, sjov og faktisk tilpas rørende til sidst uden at kilde min ørle-refleks.
Visse film får mig til at grine højlydt, mens andre får mig til at småklukke indvendig. Serien falder ind under sidstnævnte kategori og det er superfedt.
Visse film får mig til at grine højlydt, mens andre får mig til at småklukke indvendig. Serien falder ind under sidstnævnte kategori og det er superfedt.
Indtil videre....5/6
Det er en serie der kommer ret vidt omkring stemningsmæssigt, så du kan godt glæde dig!
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Her har vi en virkelig subtil film. Selvom emnet er Alzheimers, voldtægt og mord, er der ikke de helt store følelser på spil. Den er smuk filmet og godt spillet. En stor oplevelse indenfor filmkunsten.
Kold og kedelig thriller med Mel Gibson i hovedrollen som den determinerede betjent Thomas Cravens der vil hævne mordet på sin datter. Til trods for emnet holder filmen en distance fra seeren og hovedpersonen, så jeg følte aldrig rigtig at jeg kom ind under huden på Cravens og fik derfor svært ved at holde interessen. Det er en meget mekanisk oplevelse, i mangel af et bedre ord.
Har set Kubricks film en håndfuld gange, men trængte lige til et gensyn.
Første halvdel af filmen er klart den bedste. Vi følger US Marines boot camp, inden de sendes til Vietnam. R. Lee Ermey spiller den djævelske drill sergent, som har til opgave, at nedbryde soldaterne og bygge dem op igen. Hans rolle er overbevisende og helt klart filmens største styrke. Da sidste halvdel af filmen tager plads i Vietnam, falder filmen i niveau vældig meget og behøver efter min mening ikke, at blive beskrevet mere end nødvendigt.
#13571 loki 14 år siden
En film på det jævne som aldrig bliver specielt spændende eller overraskende / skelsættende. Rooney Mara som Lisbeth er lige lovlig effektiv - Bourne på speed bare uden fysiske slagsmål - og Daniel Craig er en smule anonym. Dog er det ikke en decideret dårlig film, men den er hurtigt glemt.
3½/6
#13572 Babo84 14 år siden
Meget enig.
#13573 loki 14 år siden
Mmmm.... tjaa... den er da både interessant og en smule charmerende, men den virker meget "okay og hvad så"? Blev desværre aldrig fanget af historien og fandt ikke personerne overdrevet spændende.
3/6
#13574 misuma 14 år siden
Bedre og mere nasty end forventet, og så var det dejligt at se Rebecca De Mornay på skærmen igen.
4/6
From Within
Selvmordsraten stiger i en lille sydstatsflække og det er IKKE træernes skyld.
3,5/6
#13575 misuma 14 år siden
Af og til savner jeg de gode gamle dage hvor film som Like Father Like Son og Vice Versa fra sidst i 80'erne var ligeså normale som mikrobølgeovne i hvert hjem.
I dag havde jeg fornøjelsen af at se Ryan Reynolds og Jason Bateman udveksle kroppe i The Change-up, og den var ikke just Disney-fiseret hvilket bare gjorde den så meget bedre.
Den er grov, sjov og faktisk tilpas rørende til sidst uden at kilde min ørle-refleks.
5,5/6
#13576 misuma 14 år siden
Jeg tror ordet jeg leder efter er...quirky?
Indtil videre....5/6
#13577 Collateral 14 år siden
Det er en serie der kommer ret vidt omkring stemningsmæssigt, så du kan godt glæde dig!
#13578 Skeloboy 14 år siden
Her har vi en virkelig subtil film. Selvom emnet er Alzheimers, voldtægt og mord, er der ikke de helt store følelser på spil. Den er smuk filmet og godt spillet. En stor oplevelse indenfor filmkunsten.
Ville gerne skrive mere, men er sgu for træt :)
9/10
IMDB
#13579 Zombi 14 år siden
Kold og kedelig thriller med Mel Gibson i hovedrollen som den determinerede betjent Thomas Cravens der vil hævne mordet på sin datter. Til trods for emnet holder filmen en distance fra seeren og hovedpersonen, så jeg følte aldrig rigtig at jeg kom ind under huden på Cravens og fik derfor svært ved at holde interessen. Det er en meget mekanisk oplevelse, i mangel af et bedre ord.
2/6
#13580 knipsknips 14 år siden
Har set Kubricks film en håndfuld gange, men trængte lige til et gensyn.
Første halvdel af filmen er klart den bedste. Vi følger US Marines boot camp, inden de sendes til Vietnam.
R. Lee Ermey spiller den djævelske drill sergent, som har til opgave, at nedbryde soldaterne og bygge dem op igen. Hans rolle er overbevisende og helt klart filmens største styrke.
Da sidste halvdel af filmen tager plads i Vietnam, falder filmen i niveau vældig meget og behøver efter min mening ikke, at blive beskrevet mere end nødvendigt.
Alt i alt ender filmen på en Stor 4/6