En af mine Allen favoritter en del år siden jeg har set den sidst
5-6/6
Caught (Ophüls) Et fremragende melodrama hvor jeg blev lidt desorienteret over hvad hovedpersonen havde på spil som den bitre pille for lykken. Filmen er fra 1949 og selvom der bliver stillet spørgsmål ved en del kvindeidealer kom det sgu alligevel bag på mig at vejen til lykken gik gennem en
abort
- det er svært at forestille sig selv i dag i en hollywood produktion.Jeg synes ikke den er blandt instruktørens bedste men det kræver nok et genkig for at lande med sikkerhed. Filmen bliver kaldt en noir og jeg er ikke helt sikker på jeg er enig i den klassifisering.
4-5/6
The Comfort of Strangers Fremragende fluff - ved ikke helt hvad det hele beyder, men underholdende er det - Scrader, Spinotti,Pinter,Walken,Badalamenti, Mirren.
"Let me tell you something: My father was a very big man. And all his life he wore a black mustache. When it was no longer black, he used a small brush, such as ladies use for their eyes. Mascara. "
En fremragende efterfølger til en ligeså fremragende film. José Padilha viser sig endnu engang som en forrygende action-instruktør, men hvad der gør at filmen sparker de amerikanske actionfilms røv, er at den udover den forrygende action, indeholder så meget mere. Karaktererne føles ægte og vi kommer tæt ind på vores hovedperson og hans liv. Historien er både velfortalt og spændende, og Padilha håndterer den politiske og den menneskelige del ligeså vel som action-delen. Og det hele er velorkestreret i en flot visuel side.
Jeg både ser frem til og frygter for José Padilha's kommende "RoboCop" reboot. Castet ser spændende ud, og José Padilha er en knalddygtig, men at lave film i hollywood er trods alt en helt anden sag, hvor han formentlig ikke kommer til at have samme kreative frihed, som han har haft i Brasilien. Det er ikke alle instruktører at et sådan skifte lykkes helt for. Men det bliver bestemt spændende, og jeg ser frem til de første trailers fra filmen.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gensyn med Brazil og 12 Monkeys. Begge helt suveræne og fantasifulde film. Jeg hælder nok mest til 12 Monkeys som favoritten, hvis der overhovedet skal udpeges sådan en. Gilliam er squ en smart instruktør.
Har også for nyligt købt 12 Monkeys på BD :D glæder migtil at gense den på BD.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Jeg synes så tilgængæld det intet mesterværk, og synes the godfather skal have pladsen på top 1 på IMDB. Jeg synes så os at The Green Mile er meget bedre en the Shawshank, som er fremragende men ja ikke er et mesterværk, som nogen siger den er.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Dark Knight Rises - 5/6 - Fuldt på højde med TDK for mig og to historien nogle nye steder hen mens den afsluttede hele overvejelsen omkring frygt, som har været et tema i alle filmene. Bane er for mig mindst ligeså velfungerende som Joker. Han er skræmmende fordi han er SÅ kold. En af de venner jeg havde med inde at se den synes der var lidt for lidt af ham, og det kan være rigtigt nok, men han kommer virkelig til sin ret i de scener hvor han er med.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#15021 Richard Burton 13 år siden
7/10
#15022 Sweetiebellefan 13 år siden
Den pæne John Travolta fra Grease skifter rolle igen her.
Her er John Travolta op imod andre skurke fra de store Hollywood hjem.
Must see for komedie fans.
9/10
#15023 jessup 13 år siden
Another Woman (Hackman,Rowlands)
En af mine Allen favoritter en del år siden jeg har set den sidst
5-6/6
Caught (Ophüls)
Et fremragende melodrama hvor jeg blev lidt desorienteret over hvad hovedpersonen havde på spil som den bitre pille for lykken. Filmen er fra 1949 og selvom der bliver stillet spørgsmål ved en del kvindeidealer kom det sgu alligevel bag på mig at vejen til lykken gik gennem en
4-5/6
The Comfort of Strangers
Fremragende fluff - ved ikke helt hvad det hele beyder, men underholdende er det - Scrader, Spinotti,Pinter,Walken,Badalamenti, Mirren.
"Let me tell you something: My father was a very big man. And all his life he wore a black mustache. When it was no longer black, he used a small brush, such as ladies use for their eyes. Mascara. "
#15024 Kruse 13 år siden
En fremragende efterfølger til en ligeså fremragende film. José Padilha viser sig endnu engang som en forrygende action-instruktør, men hvad der gør at filmen sparker de amerikanske actionfilms røv, er at den udover den forrygende action, indeholder så meget mere. Karaktererne føles ægte og vi kommer tæt ind på vores hovedperson og hans liv. Historien er både velfortalt og spændende, og Padilha håndterer den politiske og den menneskelige del ligeså vel som action-delen. Og det hele er velorkestreret i en flot visuel side.
Jeg både ser frem til og frygter for José Padilha's kommende "RoboCop" reboot. Castet ser spændende ud, og José Padilha er en knalddygtig, men at lave film i hollywood er trods alt en helt anden sag, hvor han formentlig ikke kommer til at have samme kreative frihed, som han har haft i Brasilien. Det er ikke alle instruktører at et sådan skifte lykkes helt for. Men det bliver bestemt spændende, og jeg ser frem til de første trailers fra filmen.
#15025 MOVIE1000 13 år siden
Har også for nyligt købt 12 Monkeys på BD :D glæder migtil at gense den på BD.
#15026 Ericmase 13 år siden
Har lige set den på TV2 og den er ikke verdens bedste film ifølge min mening, men stadig et mesterværk.
6/6
#15027 elwood 13 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#15028 Batsy 13 år siden
#15029 Collateral 13 år siden
#15030 Babo84 13 år siden
Jep. Fandt Bane decideret ubehagelig i nogle sekvenser. Nolan har squ forstand på, hvordan man skriver en ordentlig skurk.