Jeg læste det i første omgang som "Sally Field"...
Og hold nu op med at gøre dig til smagsdommer, når du ikke har set "Breaking Bad", som har været "Mad Men" overlegen ihvertfald de sidste to sæsoner :)
Det skal du slet ikke bestemme. Breaking Bad er noget lort. ½/6
Så fik jeg atter set/genset lidt, som jeg smider et par kommentarer og en karakterer til:
The Cabin in the Woods - 8/10 Voldsomt underholdende gyserkomedie, som underfundigt leger med et lag under den konventionelle og klichefyldte overflade, mens den provokerende afbryder uhyggen, med veltimede indslag, for mod slut at skide højt og flot på den gode smag og give den hele armen i et kulørt blodbad, i en film der på sin vis er en gang nonsens af rang, men er det så overbevisende og sublimt som få.
The Rocketeer - 8/10 Gammeldags actioneventyr, visuelt gennemført og scenografisk smukt. Historien er velsmurt, uden at byde på originaliteter og der refereres kækt til og leges med Hollywood bag facaden. Hvis en film ville fortjene at blive kaldt en 4-forestilling i den bedste betydning, så må det være dette herlige drengerøvseventyr.
Misery - 8/10 Simpelt, men effektiv thriller, med godt spil og høj spænding, uden at overbyde sine virkemidler. Metaforen om forfatteren fanget af egen succes, er nem at aflæse, men ikke desto mindre en fin pointe.
The Dictator - 5/10 Overraskende traditionel historie, bygget op som en gennemsnitlig Hollywood komedie og desværre også uden bid i den politiske satire, som man kunne og burde have fået mere ud af.
The Walking Deadsæson 2 - 6/10 Første sæson lagde helt forrygende ud, men mistede lidt af pusten hen imod slutningen, uden at gå død (ha ha:). Sæson to lægger så desværre ud, så man hurtigt føler at den har tabt al luften. Historien virker apatisk, mangler fremdrift og begivenheder og plages for ofte af alenlange og tamme dialoger og personhandlinger, der tangerer det moralsk opdragende/belærende, som amerikanske film og serier kan have tendenser til indimellem. Samtidig begynder man at mistænke serien for ikke længere at turde at overraske med hvem der mister livet, så forudsigeligheden sniger sig ind og det lidt monotone spil begynder at lyse rigeligt op. Men så, ca midt inde i sæsonen sker der (endelig) noget, så serien både kommer i omdrejninger og bliver regulært spændende og indlevende atter engang. Man tilgiver næsten de første mange lidt kedelige afsnit og tør have et lille håb for næsten sæson.
The Innkeepers - 5/10 Overraskende flot filmet og stilmæssigt stemningsfuld, med en opbygning som egentlig gør mange ting rigtigt, hvis man vil skabe spøgelsesgys med mere tyngde. Men der kan også være lige rigeligt med få gys og når man samtidig føler at filmen ikke rigtigt kan tilføje gyset mere end et bøh, der blot kører ubegavet på overfladen uden større eller mindre pointer, så ender det alligevel middelmådigt.
Sherlock sæson 1 - 8/10 Karaktererne er skarpe og nuanceret (Holmes næsten skræmmende), dialogen ligeså og spillet og interaktionen vores to hovedpersoner imellem, fornemt, morsomt på en kynisk facon og gribende. Det tilsætter historierne et lag af spænding, som jeg ikke umiddelbart synes er indbygget i dem ellers. Stilen er typisk britisk og BBC på den bedst tænkelige måde.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
The Rocketeer - 8/10 Gammeldags actioneventyr, visuelt gennemført og scenografisk smukt. Historien er velsmurt, uden at byde på originaliteter og der refereres kækt til og leges med Hollywood bag facaden. Hvis en film ville fortjene at blive kaldt en 4-forestilling i den bedste betydning, så må det være dette herlige drengerøvseventyr.
Ja, den er jeg også ret glad for, jeg burde faktisk få købt BD-udgaven.
Filmens look kan jeg slet ikke stå for. Men alt i alt bare en superunderholdende omgang farvestrålende festligheder. Sådan en man kan smide i maskinen med nogle års mellemrum, hvis man trænger til at blive lidt glad i låget:) Eller sådan har jeg det med den. Jeg kan kraftigt anbefale et køb!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Kubricks anden spillefilm og en fin lille en af slagsen. Bokseren Davey Gordon, vis storhedstid er forbi, falder for kvinden, Gloria, i lejligheden overfor sin egen. Desværre er hun i et forhold med klubejeren Vincent Rapallo, og han har ikke i sinde at lade hende gå.
Den underholder fint uden at efterlade en målløs. Det er med andre ord en okay lille film fra en mesterinstruktør, der på dette tidspunkt stadig ikke have toppet.
Filmens look kan jeg slet ikke stå for. Men alt i alt bare en superunderholdende omgang farvestrålende festligheder. Sådan en man kan smide i maskinen med nogle års mellemrum, hvis man trænger til at blive lidt glad i låget:) Eller sådan har jeg det med den. Jeg kan kraftigt anbefale et køb!
Jeg er også stor fan af tegneserien, hvor kæreste-damen dog er en anelse mere dirty. :D
The Cabin in the Woods - 8/10 Voldsomt underholdende gyserkomedie, som underfundigt leger med et lag under den konventionelle og klichefyldte overflade, mens den provokerende afbryder uhyggen, med veltimede indslag, for mod slut at skide højt og flot på den gode smag og give den hele armen i et kulørt blodbad, i en film der på sin vis er en gang nonsens af rang, men er det så overbevisende og sublimt som få.
Misery - 8/10 Simpelt, men effektiv thriller, med godt spil og høj spænding, uden at overbyde sine virkemidler. Metaforen om forfatteren fanget af egen succes, er nem at aflæse, men ikke desto mindre en fin pointe.
The Innkeepers - 5/10 Overraskende flot filmet og stilmæssigt stemningsfuld, med en opbygning som egentlig gør mange ting rigtigt, hvis man vil skabe spøgelsesgys med mere tyngde. Men der kan også være lige rigeligt med få gys og når man samtidig føler at filmen ikke rigtigt kan tilføje gyset mere end et bøh, der blot kører ubegavet på overfladen uden større eller mindre pointer, så ender det alligevel middelmådigt.
Helt enig. Du rammer perfekt min egen opfattelse af filmene. Har du i øvrigt set "House of the Devil"? Den er også lavet af instruktøren bag "The Innkeepers", men jeg synes at den har lidt mere pay-off med gysene, selvom den stadig dyrker den tålmodige opbygning, hvilket jeg elsker.
#15671 MOVIE1000 13 år siden
Titanic 3D 7/10
The Dictator 7/10
#15672 Richard Burton 13 år siden
Det skal du slet ikke bestemme. Breaking Bad er noget lort. ½/6
#15673 MMB 13 år siden
Jamen dog. Spot on igen!
#15674 Hr. Nielsen 13 år siden
The Cabin in the Woods - 8/10
Voldsomt underholdende gyserkomedie, som underfundigt leger med et lag under den konventionelle og klichefyldte overflade, mens den provokerende afbryder uhyggen, med veltimede indslag, for mod slut at skide højt og flot på den gode smag og give den hele armen i et kulørt blodbad, i en film der på sin vis er en gang nonsens af rang, men er det så overbevisende og sublimt som få.
The Rocketeer - 8/10
Gammeldags actioneventyr, visuelt gennemført og scenografisk smukt. Historien er velsmurt, uden at byde på originaliteter og der refereres kækt til og leges med Hollywood bag facaden. Hvis en film ville fortjene at blive kaldt en 4-forestilling i den bedste betydning, så må det være dette herlige drengerøvseventyr.
Misery - 8/10
Simpelt, men effektiv thriller, med godt spil og høj spænding, uden at overbyde sine virkemidler. Metaforen om forfatteren fanget af egen succes, er nem at aflæse, men ikke desto mindre en fin pointe.
The Dictator - 5/10
Overraskende traditionel historie, bygget op som en gennemsnitlig Hollywood komedie og desværre også uden bid i den politiske satire, som man kunne og burde have fået mere ud af.
The Walking Dead sæson 2 - 6/10
Første sæson lagde helt forrygende ud, men mistede lidt af pusten hen imod slutningen, uden at gå død (ha ha:). Sæson to lægger så desværre ud, så man hurtigt føler at den har tabt al luften. Historien virker apatisk, mangler fremdrift og begivenheder og plages for ofte af alenlange og tamme dialoger og personhandlinger, der tangerer det moralsk opdragende/belærende, som amerikanske film og serier kan have tendenser til indimellem. Samtidig begynder man at mistænke serien for ikke længere at turde at overraske med hvem der mister livet, så forudsigeligheden sniger sig ind og det lidt monotone spil begynder at lyse rigeligt op. Men så, ca midt inde i sæsonen sker der (endelig) noget, så serien både kommer i omdrejninger og bliver regulært spændende og indlevende atter engang. Man tilgiver næsten de første mange lidt kedelige afsnit og tør have et lille håb for næsten sæson.
The Innkeepers - 5/10
Overraskende flot filmet og stilmæssigt stemningsfuld, med en opbygning som egentlig gør mange ting rigtigt, hvis man vil skabe spøgelsesgys med mere tyngde. Men der kan også være lige rigeligt med få gys og når man samtidig føler at filmen ikke rigtigt kan tilføje gyset mere end et bøh, der blot kører ubegavet på overfladen uden større eller mindre pointer, så ender det alligevel middelmådigt.
Sherlock sæson 1 - 8/10
Karaktererne er skarpe og nuanceret (Holmes næsten skræmmende), dialogen ligeså og spillet og interaktionen vores to hovedpersoner imellem, fornemt, morsomt på en kynisk facon og gribende. Det tilsætter historierne et lag af spænding, som jeg ikke umiddelbart synes er indbygget i dem ellers. Stilen er typisk britisk og BBC på den bedst tænkelige måde.
#15675 Slettet Bruger [2214553310] 13 år siden
Ja, den er jeg også ret glad for, jeg burde faktisk få købt BD-udgaven.
#15676 Hr. Nielsen 13 år siden
#15677 Zombi 13 år siden
Kubricks anden spillefilm og en fin lille en af slagsen. Bokseren Davey Gordon, vis storhedstid er forbi, falder for kvinden, Gloria, i lejligheden overfor sin egen. Desværre er hun i et forhold med klubejeren Vincent Rapallo, og han har ikke i sinde at lade hende gå.
Den underholder fint uden at efterlade en målløs. Det er med andre ord en okay lille film fra en mesterinstruktør, der på dette tidspunkt stadig ikke have toppet.
6/10
#15678 Slettet Bruger [2214553310] 13 år siden
Jeg er også stor fan af tegneserien, hvor kæreste-damen dog er en anelse mere dirty. :D
Men ja, jeg skal have købt BD'en.
#15679 Hr. Nielsen 13 år siden
#15680 Zombi 13 år siden
Helt enig. Du rammer perfekt min egen opfattelse af filmene. Har du i øvrigt set "House of the Devil"? Den er også lavet af instruktøren bag "The Innkeepers", men jeg synes at den har lidt mere pay-off med gysene, selvom den stadig dyrker den tålmodige opbygning, hvilket jeg elsker.