Gravatar

#16201 Collateral 13 år siden

Præcis :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#16202 McPeter 13 år siden

'Lockout' er en 80'er actionfilm hældt på 2012-flasker. Når først man klarer sig forbi en absolut hæslig cgi-motorcykeljagt i starten af filmen, så er filmen på fornemmeste vis fyldt med retro 80'er plot, 80'er one-liners og 80'er action. Filmen foregår i fremtiden hvor de farligste fanger bliver holdt i hypersøvn på en rumbase i kredsløb om jorden. Præsidentens datter er tilfældigvis deroppe da fangerne tager kontrollen og hvilken bedre løsning end at sende en anden fange alene derop for at klare det hele. Hvis det lyder lidt som Flugtaktion New York og L.A., så tror jeg ikke det er et tilfælde - med sin attitude kunne vores helt 'Snow' kunne ligeså godt have haft klap for øjet, svensker-hår og heddet Snake Plissken. :-) Han spilles af Guy Pearce (Memento/L.A. Confidential) og selvom jeg synes han plejer at spille bedre, så er det næsten også svært at forvente mere ud fra et manuskript hvor han næsten udelukkende har one-liners. Præsidentens datter spilles af Maggie Grace (Taken 1+2) og hun overrasker positivt i en lidt mere moden rolle. Filmens absolut sjoveste karakter er en gal fange spillet af den forholdsvis ukendte Joseph Gilgun. Lyden var i øvrigt ganske udemærket. Man kan sagtens argumentere for at 80'er one-liners fungerer en smule akavet i 2012, men så længe man ikke sætter sine forventninger alt for højt, så er det faktisk ganske udemærket nostalgisk B-films action-underholdning uden for mange dikkedarer. 4 / 6
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#16203 loki 13 år siden

The Amazing Spider-Man (2012) (Gensyn)

Troede umiddelbart at jeg ville ligge på 4-5/6, men gensynet satte desværre fokus på nogle af de områder som ikke fungere specielt godt:

- 3D vinklerne er noget værre pjat, og fratrækker i stedet for at tilføje.

- Hvad er pointen med de små CGI-øgler? Er de tiltrukket Dr. Conners? Why?

- Dr. Conners er ikke specielt godt lavet som CGI-øgle, og hans manglende arm er også dårligt CGI'et væk.

- Hvorfor skal Onkel Sheen dø... igen? Ja jo det er en kernedel ved Spiderman-universet, men det er virkelig SÅ umuligt at lære noget om ansvar, uden at faderfiguren skal krepere? Kunne de ikke havde nøjes med en slem ulykke for en gang skyld.

- Øgle-betjentene er virkelig noget pjat.

- Kranerne som svinger ind for at hjælpe ham og helikopter-spotlightet er temmelig kvalmt.

- Dr. Conners har vundet slagsmålet i flere omgang, men skal hver gang lige holde en lille monolog. Adrian Veidt would be disappoint son.

- At Dr. Conners liiiige skal "redde" Parker fra at falde til sidste. Redde manden som kan kravle på vægge jo jo...

3/6
www.peakoil.dk
Gravatar

#16204 misuma 13 år siden

The Thernobyl Diaries

Lidt af en positiv overraskelse for mit vedkommende. Udmærket skuespil og miljøet det foregår i, øger uhyggen.

4/5

Storage 24

Hold jer langt væk fra skidtet.

0/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#16205 HelmerJ 13 år siden

Måske jeg lige sku tage en slapper og komme lidt udenfor, Blue Mountain State, 3 sæsoner fra Søndag eftermiddag til i Mandag kl 22.50

Gandske underholdende serie, sex, drugs and football. De har bare skåret det meste af football fra. 4/6
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#16206 loki 13 år siden

Total Recall 2012

Der er ikke timer nok i dagen til at udpege alt hvad der er galt med den film... føj.

1/6
www.peakoil.dk
Gravatar

#16207 Steffan Rasmussen 13 år siden

loki (16206) skrev:
Total Recall 2012

Der er ikke timer nok i dagen til at udpege alt hvad der er galt med den film... føj.

1/6

Hvor har du set den henne?
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#16208 Richard Burton 13 år siden

Justified sæson 3.

Raylan Givens og Boyd Crowder er formentlig de to stærkeste personligheder på TV lige nu og det er de ikke mindst pga. Elmore Leonards i særklasse dialogskrivning. Men timingen i ord leveres hele tiden til dørs af subtile spidsfindigheder, som pludselig lader en overrasket, grinende og med et stort smil om munden.

1. afsnit byggede en fin lille "this could really be the end" stemning op, men udfaldet kom prompte og særdeles underdrivende udført, med et kortere end ½ sekunds klip, som tog fusen på én.

Serien ligger konstant i det høje 9/10 luftlag og det er skamløst, at se serien gå så ubemærket hen, ved de store prisoverrækkelser.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#16209 elwood 13 år siden

Mad Men mig her, og Homeland mig der, there is your answer 8-)

Men det er da godt og se andre få øjnene op for den serie også, så at sige.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#16210 Ispep 13 år siden

Total Recall (2012)

Jeg havde skruet forventningerne ned efter de lunkne anmeldelser. Amerikanske såvel som de danske. Jeg burde måske have luret den, nu hvor Wiseman stod bag, som måske nok er en kompetent actioninstruktør, men så heller ikke meget andet. Forlægget har uden tvivl langt større potentiale end det Wiseman viser med sin film, hvor det begavede plot blot er reduceret ned til en standard og fordummende actionfilm. Den er (indrømmet) ganske underholdende og nydeligt lavet med ofte praktiske sets, model-arbejde og flere oldschool stunts. Universet ser faktisk rigtig godt ud (og adskiller sig fra originalen) flere steder og vil i den grad vække minder om Blade Runner. Der er nogle fine fight-scenes, men generelt blev jeg lidt skufet, da ingen af scenerne var mig noget særligt eller intenst. Handlingen er desværre blot tilpasset en actionskabelon, så forvent ikke noget intelligent, og personerne er desværre også for flade til at man kan forholde sig til dem. Farell, som jeg umiddelbart mente var et overraskende godt og anderledes valg, har ikke meget at arbejde med, men han har desværre heller ikke det starquality til at bære sådan en film (heller ikke en film som Alexander). Han er ofte god i mindre film. Lidt øv, men skuffelsen er måske ikke så stor, da jeg sænkede forventningerne, men forbandet ærgerligt at tjansen ikke gik til en mere ambitiøs instruktør. Vi havde måske stået med et mesterværk. Nu må vi nøjes.

3/6

Skriv ny kommentar: