Gravatar

#16711 Neranders 13 år siden

Ispep (16707) skrev:
Jeg vil ikke komme ind på filmens omfattende plot og handlingstråde, for det kræver sgu et gensyn, men filmen må siges at være en af de mest ambitiøse film set på det store lærrede. Store ideer, der krydser tid og rum i en visuel pragtstykke af en film, ja jeg har i sandhed aldrig set noget lignende. Den vil uden tvivl dele vandene, for filmen blander så mange genrer, historier og personer, at det uden tvivl ikke vil falde i alles smag. Ikke desto mindre har The Wachowskis skabt et helt kompromisløst værk, som aldrig nogensinde ville få grønt lys, havde projektet ikke været uafhængigt. Befriende var det at overvære, at filmen og folkene bag havde så høje tanker om sit publikum, og den ros skal de selvfølgelig ha'. Jeg er spændt på 2 syn, og karakteren vil jeg derfor undlade. Men det er altså ret overvældende, hvad de har skabt.

Spændende! Jeg får jo helt lyst til at se den nu (men skal nok lade være)! Men det ser desværre ikke ud til, at den kommer til Klovborg. :(
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#16712 Skeloboy 13 år siden

At anmelde en film man har downloadet er fandeme nederen...
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#16713 knipsknips 13 år siden

Leaving las vegas

Anden gang jeg ser den, og finder den stadigvæk smuk på sin egen sørgmodige facon.
Cage spiller sin livs rolle, fortjent at han fik en Oscar det år.

6/6
Gravatar

#16714 Snaden 13 år siden

knipsknips (16713) skrev:
Leaving las vegas

Anden gang jeg ser den, og finder den stadigvæk smuk på sin egen sørgmodige facon.
Cage spiller sin livs rolle, fortjent at han fik en Oscar det år.

6/6

Enig. Smuk film.
Gravatar

#16715 wiseguy 13 år siden

utyske (16710) skrev:
The Other Boleyn Girl

Som en stor, stærk og voksen mand, har jeg åbenbart et svagt punkt for historiske film med store kjoler, drama og kærlighedshistorier med store armbevægelser.

"The Other Boleyn Girl" har jeg haft et godt øje til i et stykke tid og har nu endelig fået den set, da den er at finde på Netflix (udgaven fra 2008, selvom beskrivelsen og castet på netflix.dk er fra 2003-udgaven).

Historien er helt fin, nok ikke helt tro mod historien, men det ses jo ofte i filmatiseringer. På overfladen er der sådan set heller ikke noget galt med skuespillerne, men alligevel fungerer de ikke helt og uden at være helt sikker, tror jeg faktisk, at problemet er manglen på engelske/britiske skuespillere i de tre bærende roller.

Eric Bana, Natalie Portman og Scarlett Johansson er jo ikke dårlige skuespillere, men det er næsten som om, at de mangler en kvalitet som britiske skuespillere har, når de tager sådanne roller, måske er det teaterbaggrunden for de flestes vedkommende, jeg ved det ikke.

Uanset hvad, er det en habil film, som man sagtens kan ta' et kig på.

Jeg så filmen kort tid efter at ha' set de første to sæsoner af "The Tudors" og derfor faldt den fuldstændig til jorden for mig.
Så hvis du er til den genre, som du selv skriver, så tjek "The Tudors", den vinder med noget mere end en hestemule...
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#16716 Slettet Bruger [2214553310] 13 år siden

wiseguy (16715) skrev:
Jeg så filmen kort tid efter at ha' set de første to sæsoner af "The Tudors" og derfor faldt den fuldstændig til jorden for mig.
Så hvis du er til den genre, som du selv skriver, så tjek "The Tudors", den vinder med noget mere end en hestemule...

Jeg var faktisk startet på den for noget tid siden, men den sagde mig aldrig rigtigt noget. Jeg har dog hørt fra en del mennesker, at den er værd at bruge tid på, så den får nok et ekstra forsøg, nu da den er at finde på Netflix. :)
Gravatar

#16717 wiseguy 13 år siden

#16716 4. og sidste sæson skuffede fælt, men specielt sæson 1 og 2 var både fruen og jeg ret pjattede med. Så ja! giv den en chance mere ;o)
Gravatar

#16718 wiseguy 13 år siden

The Office - The Christmas Specials
Find afrunding på en sød og sjov lille serie. Synes dog ikke at The Christmas Specials var bedre end series 1 og 2, som nogen havde bildt mig ind.
4/6

Ska' man tjekke den amerikanske ud?

The Dark Night Rises
1. gensyn på BD siden biografen. Fantastisk film og en flot og værdig afslutning på trilogien meeeen gensynet rykkede mig alligevel fra den oprindelige 6/6 til
5/6
men stadig en af de to bedste film, jeg så i 2012.

End of Watch
Overraskende fed cop-film. Barsk og rørende og utrolig velspillet.
5/6

The Last of the Mohicans
(gensyn denne gang på BD) En af de film jeg har set rigtig mange gange om som stadig holder 100%. Efter at ha' set de 45 minutters nyproduceret The Making of, som er på BD'en elsker jeg den blot endnu mere. Michael Mann og Daniel Day-Lewis er altså bare nogle gustne perfektionister!
En flot og smuk film. På en gang rørende og barsk - specielt til sidst og så elsker jeg bare det keltiske score.
6/6
Gravatar

#16719 Kruse 13 år siden

wiseguy (16718) skrev:
Ska' man tjekke den amerikanske ud?

Det synes jeg bestemt. Jeg er ret vild med den britiske, men den amerikanske er en af mine absolutte favorit-komedieserier. Du skal dog være forberedt på at den i første sæson(som dog er kort) er en meget "direkte oversættelse" af den engelske, så flere af jokesne og situationerne er de samme, men jeg synes klart at den fra anden sæson af bliver sin egen. Overall synes jeg at serien har holdt et rigtigt højt niveau, selvom at den dog tager et dyk i sæson 4, men som den overkommer i sæsonen efter, og kommer op på et højt niveau igen i de efterfølgende sæsoner.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#16720 Snaden 13 år siden

Kruse (16719) skrev:
Det synes jeg bestemt. Jeg er ret vild med den britiske, men den amerikanske er en af mine absolutte favorit-komedieserier. Du skal dog være forberedt på at den i første sæson(som dog er kort) er en meget "direkte oversættelse" af den engelske, så flere af jokesne og situationerne er de samme, men jeg synes klart at den fra anden sæson af bliver sin egen. Overall synes jeg at serien har holdt et rigtigt højt niveau, selvom at den dog tager et dyk i sæson 4, men som den overkommer i sæsonen efter, og kommer op på et højt niveau igen i de efterfølgende sæsoner.

Der må jeg erklærer mig uenig. Jovist, den er da ok sjov de første 3 sæsoner. Efter 3 sæson, går det dog ned af bakken. (jeg holdte dog ud helt frem til 8 sæson, som den optimist jeg er). Aldrig har jeg set en serie fejle så meget, hvor den egentlig havde et enormt potentiale. Det går for alvor galt, da Steve Carrel forlader serien, og vi er efterladt med et totalt udvandet persongalleri, som kun fungerede som pendant til Michael. Serien blev så pinlig dårlig, at jeg ikke kunne holde ud, at se den mere.

Edit:

Sæson 1-3 - Sjove.
Sæson 4-8 - Svinger fra middelmådig til tåkrummende pinlig (på den dårlige måde)

Den engelske er klart at foretrække! Den amerikanske er et klasse eksempel på, at det er penge og kvantitet frem for kvalitet.

Skriv ny kommentar: