Seth MacFarlane har ikke ret meget forståelse for genre. Ikke fordi jeg synes, man nødvendigvis skal holde sig indenfor genrekonventioner, men hvis man vil bryde dem, så må det være på en gennemført og/eller elegant måde. Her tænker jeg på forskellige genrer indenfor komik:
Når man står på en scene og laver stand-up, så giver det mening at involvere alle mulige tilfældige elementer i sine jokes, hentet ind fra højre og venstre. Under nogle omstændigheder kan det måske endda forsvares i en tv-serie (selv om jeg aldrig har syntes, det fungerede vildt godt i Family Guy). Men når man skal lave en (god) film, som også skal fungere som en historie, så kan man ikke bare mixe og matche punchlines, men må prøve også at tage lidt hensyn til, at selv de sjove elementer skal være med til at bære handlingen frem, så det ikke bare føles som meningsløst fyld.
I denne film sad jeg konstant og tænkte: "Hvorfor var det med?" At smække et billede af Brandon Routh op på skærmen, kalde ham bøsse og skælde ham ud for "Superman Returns" kunne måske have været sjovt i et talk-show, men i en film? Filmen varer 2 timer, men tager man den egentlige handling med, så kunne den let skæres ned til en halv time...
Men udover det, så er filmen heller ikke helt igennem forfærdelig eller irriterende. Med lidt pauser og mad på bordet, så kan dens mangler sagtens tolereres, og jeg trak da også på smilebåndet flere gange. Den er mange andre mainstream komedier overlegen. 3/6.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Colin Farrell tror, at han måske finder ud af, at han nok er en anden end, han tror, han er. Eller gør han?
Flotte scenarier og masser af action var simpelhen ikke nok til at holde mig fanget i denne genindspilning. Eller måske var det netop på grund af den meget action, at jeg helt blev blæst væk fra at føle noget for Quaid/Hauser og hans problemer. Samtidig kunne jeg ikke lade være med at prøve at sammenligne den med originalen, og da den faktisk er temmelig langt fra denne, var det heller ikke til nogen hjælp. Det kan godt være, at det er mig, der er blevet gammel og at alt var bedre i 80´erne og 90´erne, men jeg havde meget svært ved at se forskel på Quaids kone og hans modstandbevægelseskæreste. Jeg tror ikke denne version bliver en klasikker, men man kan ikke tage fra den, at det er en glimrende dystopisk fremtidsfidfim med masser af tju-bang og gadgets. Desværre er Colin Farrell ikke Arnold og han virker hverken som underkuet samlebåndsarbejder eller som superhemmelig dobbeltagent.
1/3
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Alene hjemme............................7/10 Alene hjemme 2.........................7/10 Alene hjemme 3.........................2/10 Alene hjemme 4.........................1/10 Walter og Carlo: Op på fars hat...4/10 Walter og Carlo: Yes det er far....2/10 Walter og Carlo i Amerika...........3/10 Safe house...............................4/10 Jackass: The lost tape................5/10
Film jeg ikke har set før nu:
The breakfast club....................7/10 Citizen Kane BD.......................7/10 Kamæleonen BD......................6/10
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
MOVIE1000: Du er godt klar over, at bare fordi at man ser én film i en filmserie, så behøver man nødvendigvis ikke se alle i den serie? ;)
I know :D
Men jeg synes at man skal se det hele, for at få et samlet indtryk. Og få indtryk fra hver enkel film, og om det ændres når man har set alle film til ende, altså hvis der er en større sammenhæng med filmene tilsammen, som fx en trilogi.
Men jo det e rjeg klar over, men har bare altid set hele, og hvor jeg har det fra, aner jeg ikke. Men tror måske at det bare er sådan jeg er, eller om det er min asperger der går indover her.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#17381 Kruse 13 år siden
Ganske enig :)
#17382 loki 13 år siden
Er Mutants denne? Og kan jeg få dig til at linke den anden? (Kan kun finde denne og denne på imdb).
#17383 misuma 13 år siden
Edit - Den første The Pact du linker til, er iøvrigt også et kig værd.
Ups, den hedder sgu'da The Pack.
http://m.imdb.com/title/tt1336601/
#17384 Riqon 13 år siden
Seth MacFarlane har ikke ret meget forståelse for genre. Ikke fordi jeg synes, man nødvendigvis skal holde sig indenfor genrekonventioner, men hvis man vil bryde dem, så må det være på en gennemført og/eller elegant måde. Her tænker jeg på forskellige genrer indenfor komik:
Når man står på en scene og laver stand-up, så giver det mening at involvere alle mulige tilfældige elementer i sine jokes, hentet ind fra højre og venstre. Under nogle omstændigheder kan det måske endda forsvares i en tv-serie (selv om jeg aldrig har syntes, det fungerede vildt godt i Family Guy). Men når man skal lave en (god) film, som også skal fungere som en historie, så kan man ikke bare mixe og matche punchlines, men må prøve også at tage lidt hensyn til, at selv de sjove elementer skal være med til at bære handlingen frem, så det ikke bare føles som meningsløst fyld.
I denne film sad jeg konstant og tænkte: "Hvorfor var det med?" At smække et billede af Brandon Routh op på skærmen, kalde ham bøsse og skælde ham ud for "Superman Returns" kunne måske have været sjovt i et talk-show, men i en film? Filmen varer 2 timer, men tager man den egentlige handling med, så kunne den let skæres ned til en halv time...
Men udover det, så er filmen heller ikke helt igennem forfærdelig eller irriterende. Med lidt pauser og mad på bordet, så kan dens mangler sagtens tolereres, og jeg trak da også på smilebåndet flere gange. Den er mange andre mainstream komedier overlegen. 3/6.
#17385 lyspunkt 13 år siden
Colin Farrell tror, at han måske finder ud af, at han nok er en anden end, han tror, han er. Eller gør han?
Flotte scenarier og masser af action var simpelhen ikke nok til at holde mig fanget i denne genindspilning. Eller måske var det netop på grund af den meget action, at jeg helt blev blæst væk fra at føle noget for Quaid/Hauser og hans problemer. Samtidig kunne jeg ikke lade være med at prøve at sammenligne den med originalen, og da den faktisk er temmelig langt fra denne, var det heller ikke til nogen hjælp.
Det kan godt være, at det er mig, der er blevet gammel og at alt var bedre i 80´erne og 90´erne, men jeg havde meget svært ved at se forskel på Quaids kone og hans modstandbevægelseskæreste.
Jeg tror ikke denne version bliver en klasikker, men man kan ikke tage fra den, at det er en glimrende dystopisk fremtidsfidfim med masser af tju-bang og gadgets. Desværre er Colin Farrell ikke Arnold og han virker hverken som underkuet samlebåndsarbejder eller som superhemmelig dobbeltagent.
1/3
#17386 MOVIE1000 13 år siden
Alene hjemme 2.........................7/10
Alene hjemme 3.........................2/10
Alene hjemme 4.........................1/10
Walter og Carlo: Op på fars hat...4/10
Walter og Carlo: Yes det er far....2/10
Walter og Carlo i Amerika...........3/10
Safe house...............................4/10
Jackass: The lost tape................5/10
Film jeg ikke har set før nu:
The breakfast club....................7/10
Citizen Kane BD.......................7/10
Kamæleonen BD......................6/10
#17387 Kruse 13 år siden
Bah! De rigtige karakterer:
The Breakfast Club - 8/10
Citizen Kane - 10/10
Kamæleonen - 7-8/10
:)
#17388 MOVIE1000 13 år siden
I know :D
Men jeg synes at man skal se det hele, for at få et samlet indtryk. Og få indtryk fra hver enkel film, og om det ændres når man har set alle film til ende, altså hvis der er en større sammenhæng med filmene tilsammen, som fx en trilogi.
Men jo det e rjeg klar over, men har bare altid set hele, og hvor jeg har det fra, aner jeg ikke. Men tror måske at det bare er sådan jeg er, eller om det er min asperger der går indover her.
#17389 Kruse 13 år siden
#17390 MOVIE1000 13 år siden
Det mest irreterne er dog at man i flere dage bagefter stadig har sangene eller melodierne inde i hovedet :(