Den eneste gang jeg under filmen kom til at tænke på Kubricks "2001", var i forbindelse med
det der røde computer-"øje", som vel skulle hjernen bag TET eller det (maskin?)væsen, der havde givet sig ud for at være Sally.
Men hvis jeg her bagefter skal forsøge at komme i tanke om andre referencer til "2001", kunne det måske være
de mange kloner af Jack Harper, der ligger i de der gennemsigtige bokse i en fosterlignende tilstand? (Jævnfør 'The Star Child' fra slutbilledet i "2001".)
Eller er det nogle helt andre ting, som jeg bare har overset?
Skolens geeks tager hævn over mobberne. Her pines og plages. Historien er lidt fjollet på den gode måde og skuespillet er okay, men overall set, lidt tam.
Olympus has fallen ...Nej. Holder bare ikke. Gerard Butler og Aaron Eckhart gør det godt og bærer den igennem et godt stykke af vejen, men de får ingen hjælp fra et papirstyndt plot og et fuldstændig mangel på realisme. 3/6
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Jeg har indrømmet ikke set den....Men realisme ville jeg næppe forvente mig af sådan en film?
Nej. Troværdighed var nok mere ordet. Skid på at det ikke helt falder indenfor virkelighedens rammer, men halvdelen af filmen baserer sig på nogle virkeligt håbløse ting.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#18641 BN 12 år siden
Den eneste gang jeg under filmen kom til at tænke på Kubricks "2001", var i forbindelse med
Men hvis jeg her bagefter skal forsøge at komme i tanke om andre referencer til "2001", kunne det måske være
Eller er det nogle helt andre ting, som jeg bare har overset?
#18642 Ispep 12 år siden
Jep. Her er få sammenligninger
http://m.youtube.com/watch?v=IebVo0CB74g
#18643 BN 12 år siden
Ahaaaa ... Selvfølgelig! Meget sjovt. ;-)
Tak for linket.
#18644 Sweetiebellefan 12 år siden
Denne gang er Woody Allen med i en musical der tager sted i Venedig og Paris.
Herlig musical komedie hvor bl.a. folk på et hospital danser og synger.
8/10
Coraline
Dakota Fanning lægger stemme til en pige som finder en dør til en anden verden.
Se filmen med kommentarer om hvordan filmen blev lavet.
Jeg kan godt huske hvor jeg først rasede på Toonzone forum over filmen for et par år siden.
En must see for hele familien.
10/10
#18645 misuma 12 år siden
Det er som at se den franske Ils med et twist i enden.
3,5/6
#18646 misuma 12 år siden
Skolens geeks tager hævn over mobberne. Her pines og plages. Historien er lidt fjollet på den gode måde og skuespillet er okay, men overall set, lidt tam.
3/6
#18647 gi-jones 12 år siden
...Nej. Holder bare ikke. Gerard Butler og Aaron Eckhart gør det godt og bærer den igennem et godt stykke af vejen, men de får ingen hjælp fra et papirstyndt plot og et fuldstændig mangel på realisme.
3/6
#18648 Big Daddy 12 år siden
#18649 Ispep 12 år siden
Eckhart var da totalt fejlcastet i den film. Den var desværre noget værre bras.
#18650 gi-jones 12 år siden