Jeg har været i det barnlige hjørne her i december :) som sædvanlig lidt usikker på karaktererne, men men ...
A Christmas Story 5/6 Morsom og fantasifuld, havde ikke set den før. "You'll shoot your eyes out!" :) Det er vel dybest set en serie af sketches, men føles alligevel som en komplet enhed til sidst.
The Grinch bla bla bla Christmas 2/6 Kender I det, når man ser en børnekomedie, men opdager at der også er noget for os voksne i den, som formodentlig går over børnenes hoveder? Well, ikke i denne trættende affære (som jeg skal indrømme, jeg husker som bedre). Men ganske flot lavet, helt bestemt.
Hobbitten 2 (3D+HFR) 5/6. Underholdende og kreative actionscener i en farverig verden, så det er svært ikke at blive meget betaget af denne eventyrfilm, særligt finalen. Derudover er jeg ikke imponeret over tilføjelserne (fx Evangeline Lily), men der er heldigvis mange andre fede ting til at trække oplevelsen op.
Fars Fede Juleferie 4/6. Griswold-familiens jul, dag for dag, til og med juleaften. Alt går selvfølgelig galt, og farmand (Chevy Chase) forsøger stædigt at holde optimismen og det gode julehumør oppe. Mange jeg kender finder dens mange platte indfald tåkrummende pinlige - jeg synes, den holder! Og den gør mig tilmed i julestemning :)
Krummerne 2 - Stakkels Krumme 3/6. En film fra da jeg var barn. Jeg synes stadig, de første par krummefilm er flere længder bedre end mange nyere forsøg på danske børnefilm. Det gør den dog ikke til en vildt god film, selv om den da er ganske hyggelig. Derbyscenen i slutningen synes dog at være blevet puttet lidt kunstigt på, fordi filmen ellers havde manglet en finale; filmen havde været bedre, hvis de havde sluttet den efter scenen med det roterende juletræ. ;)
The Polar Express 4/6. Jeg har udsat denne meget længe, simpelthen ikke haft lyst til at se den (den ser jo kedelig ud med Tom Hanks' udtryksløse animationsfjæs og døde øjne), men min storebror satte den nu på afspilleren, og jeg må indrømme, den overraskede. Det er en flot julehistorie med flere kreative indfald og til tider endda rørende på den lidt naive og sentimentale facon. En helt ok julefilm til trods for nogle irriterende sange.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Nu fik jeg så endelig set Argo på Netflix, og det er utvivlsomt den bedste Ben Affleck-film, jeg har set. Jeg synes, alt i den fungerede og følte, at man virkelig havde gået op i detaljerne for at lave en solid og troværdig film med en utrolig historie. Eneste minus er, at jeg nu er pissebange for iranere. Nå ja, og så følte jeg måske, at hovedpersonen (spillet af Affleck selv) var den person, jeg kom mindst under huden på, så det kunne man måske have prioriteret... men mindst 5/6.
The only way to beat a troll is to not play their game.
#45 Så den også forleden, og syntes den var rigtig god.
Desværre læste jeg bagefter kritik, af den måde den hylder Amerikanerne i filmen. Det lader til at Canadierne faktisk havde en meget større rolle i virkeligheden. En anden ting der gav en lidt grim smag i munden var i starten af filmen. Der bliver spurgt noget i retning af om fangerne havde prøvet at gemme sig hos Englænderne, er svaret er at "de ikke ville hjælpe". Den rigtige grund lader til at være at Iranerne havde lugtet lunten, hvilket gjorde det umuligt at gemme sig hos Englænderne. Jeg forstår ikke hvorfor dette skulle fordrejes i filmen, og gav mig ærligt talt en lidt grim smag i munden.
#19241 Riqon 11 år siden
A Christmas Story 5/6
Morsom og fantasifuld, havde ikke set den før. "You'll shoot your eyes out!" :) Det er vel dybest set en serie af sketches, men føles alligevel som en komplet enhed til sidst.
The Grinch bla bla bla Christmas 2/6
Kender I det, når man ser en børnekomedie, men opdager at der også er noget for os voksne i den, som formodentlig går over børnenes hoveder? Well, ikke i denne trættende affære (som jeg skal indrømme, jeg husker som bedre). Men ganske flot lavet, helt bestemt.
Hobbitten 2 (3D+HFR) 5/6.
Underholdende og kreative actionscener i en farverig verden, så det er svært ikke at blive meget betaget af denne eventyrfilm, særligt finalen. Derudover er jeg ikke imponeret over tilføjelserne (fx Evangeline Lily), men der er heldigvis mange andre fede ting til at trække oplevelsen op.
Fars Fede Juleferie 4/6.
Griswold-familiens jul, dag for dag, til og med juleaften. Alt går selvfølgelig galt, og farmand (Chevy Chase) forsøger stædigt at holde optimismen og det gode julehumør oppe. Mange jeg kender finder dens mange platte indfald tåkrummende pinlige - jeg synes, den holder! Og den gør mig tilmed i julestemning :)
Krummerne 2 - Stakkels Krumme 3/6.
En film fra da jeg var barn. Jeg synes stadig, de første par krummefilm er flere længder bedre end mange nyere forsøg på danske børnefilm. Det gør den dog ikke til en vildt god film, selv om den da er ganske hyggelig. Derbyscenen i slutningen synes dog at være blevet puttet lidt kunstigt på, fordi filmen ellers havde manglet en finale; filmen havde været bedre, hvis de havde sluttet den efter scenen med det roterende juletræ. ;)
The Polar Express 4/6.
Jeg har udsat denne meget længe, simpelthen ikke haft lyst til at se den (den ser jo kedelig ud med Tom Hanks' udtryksløse animationsfjæs og døde øjne), men min storebror satte den nu på afspilleren, og jeg må indrømme, den overraskede. Det er en flot julehistorie med flere kreative indfald og til tider endda rørende på den lidt naive og sentimentale facon. En helt ok julefilm til trods for nogle irriterende sange.
#19242 Skeloboy 11 år siden
Sixteen Candles
Ofte god, andre gange håbløs out-dated. Det er åbenbart helt ok at knalde en pige, hvis hun er bevidstløs af druk...
5/10
----
Heathers
Det starter så godt, men ender skidt.
5/10
----
St. Elmos Fire
Man bliver kaster for hurtigt ind i historien, og når ikke rigtig at lære personerne at kende. Men ellers er den fin nok.
6/10
----
American Graffiti
Klasse-ungdomsfilm om 60'ernes ungdomskultur.
8/10
#19243 knipsknips 11 år siden
5/6
Hot Fuzz
5/6
#19244 Sweetiebellefan 11 år siden
Film af Bille August fra 1983 da jeg var ti år.
Normalt ser jeg ikke mange danske film men det her er ren nostalgi.
10/10
#19245 Riqon 11 år siden
#19246 Mikkel Abel 11 år siden
Har du set Gone Baby Gone?
#19247 Steffan Rasmussen 11 år siden
I'll second that.
#19248 Sweetiebellefan 11 år siden
Tegnefilm om rendyret Niko der vil møde sin far.
Flot lavet men desværre ligger filmen i glemmebogen blandt alle de nye tegenfilm dette år.
8/10
Snow White and the Huntsman
2012 versionen af eventyret om Snehvide.
Charlize Theron stjæler rollen.
10/10
Løven, Heksen & Garderobeskabet.
Den gode gamle version fra 1979.
8/10
The Blair Witch Project
En af de mange håndholdte kamera gysere der denne gang handler om en heks der har taget børn til fange.
Et af højdepunkterne fra 1999.
8/10
Poltergeist II
De onde ånder er tilbage for at hjemsøge Carol Anne og hendes famiie.
Ren old school gyser men anbefales alligevel.
7/10
#19249 duuk74 11 år siden
Så den også forleden, og syntes den var rigtig god.
Desværre læste jeg bagefter kritik, af den måde den hylder Amerikanerne i filmen.
Det lader til at Canadierne faktisk havde en meget større rolle i virkeligheden.
En anden ting der gav en lidt grim smag i munden var i starten af filmen.
Der bliver spurgt noget i retning af om fangerne havde prøvet at gemme sig hos Englænderne, er svaret er at "de ikke ville hjælpe".
Den rigtige grund lader til at være at Iranerne havde lugtet lunten, hvilket gjorde det umuligt at gemme sig hos Englænderne.
Jeg forstår ikke hvorfor dette skulle fordrejes i filmen, og gav mig ærligt talt en lidt grim smag i munden.
#19250 Sweetiebellefan 11 år siden
Canada og Amerika er i krig med hinanden imens Satan og Saddam Hussein dukker op.
Alletiders South Park film selvom filmen er noget dateret.
9/10
My Little Pony Equestria Girls
Twiight ender som et menneske i en menneskelig dimension hvor hun går i højskole.
Årets tegnefilm.
Lavet af Meghan Mccarthy fra serier som Fosters.
10/10
Løven, Heksen og Garderobeskabet 1979
Tegnefilmsversionen af Narnia der blev vist på dansk TV i 80ern.
9/10