Gravatar

#171 McPeter 18 år siden

#169:
...og præmissen knager faretruende, før enhver realitetssans kastes overbord til sidst.

ROFL - har ikke set filmen, men sikke dog en fantastisk beskrivelse! ;-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#172 lyspunkt 18 år siden

Med fare for at gå Narniabæver i bedene er her en lille anmeldelse af to film, jeg så sammen med min søn i weekenden.

El Cid

Dette er historien om en spansk ridder i det tidlige middelalder, der bliver landsforvist efter at have været skyld i sin udkårnes fars død. Han drager bort og med tro på retfærdighed samler han Spaniens småkonger imod de invaderende muslimer og bliver en stor helt.

Den største kamel ved El Cid er tegningerne hvilket må siges at være en væsentlig del af en animationsfilm. Derudover er historien ikke det helt store, men den indeholder, der der er behov for.

Min karakter 2/6. Min søns 4/6

The Adventures of Lava Girl and Shark Boy 3D

Max er en stille taber i skolen, men han drømmer om Lavagirl og SharkBoy der er super-børne-helte. Hans drømme bliver virkelige da LavaGirl og SharkBoy beder ham om at komme til planeten Drool for at redde den fra Mørket.

Det er svært at vide, om man skal grine eller græde over at en instruktør som Robert Rodriguez, der er uovertruffen i Sin City, kan ”få lov” til sideløbende at lave en række film om Spy Kids og nu Lavagirl og Sharkboy.
Dette er så det seneste, der mest kan sammenlignes med en meget dyr hjemmevideo lavet af, med og til Rodriguez´ egne børn. Filmen er oversået med moralske formaninger, om at være gode ved hinanden, om at kærlighed er vigtig og familien er stærk. Det er der selvfølgelig ikke noget i vejen med, men bare lettere kvalmende, hvis man er blevet 10.
3D effekten, der er ”på” i 1 time af filmen, er til tider meget god, men hovedsagelig bare irriterende og har tendens til at give hovedpine. Heldigvis kan filmen også ses i 2D.

Min karakter 2/6. Min søns 5/6
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#173 wiseguy 18 år siden

I weekenden stod den på sci.fi. og semi-sci.fi., da jeg langt om længe fik startet op på et par tv-serier, som jeg købte tilbage i 2005.

Battlestar Galactica (2003 Mini Series) R2
Som knægt så jeg Galactica på tysk tv med tysk lydspor og hele svineriet, så jeg kendte forhistorien, det er vel ikke en overdrivelse at mene, at der var tale om en rigtig omgang Star Wars rip off hele vejen igennem.

Blev lokket til at købe den nye serie her på Filmz (som med så meget andet jeg køber) og nu har den ellers stået fint på hylden siden efteråret 2005, fordi konen har udviklet en sær form for allergi overfor alt der har med sci.fi og aliens at gøre???????
Nu har jeg så fået set mini serien og er klar til sæson 1, som også har stået og samlet støv.
Jeg betragter mest af alt mini serien som en meget lang ”pilot” til sæson 1 og jeg er som sådan ganske tilfreds uden dog at være i nærheden af at tabe underkæben af begejstring.
Persongalleriet introduceres og plottet tegnes op i grove træk. Selve startsekvensen var fed.
Lige siden Natasha Henstridge har jeg haft en forkærlighed for sci.fi. bad-girls med hang til let påklædning, så jeg var opmærksom fra første færd :)
Men alt i alt udmærket optakt til sæson 1, jeg er blevet nysgerrig og ser frem til at komme i gang, om end det kræver lidt mere planlægning pga. konens allergi.
4/6

Roswell - Season 1 (R2) (episode 1-5)
Roswell har stået på min hylde i over et år. Min søster var helt tosset med serien, da den i sin tid kørte på dansk tv, så den er købt på hendes anbefaling.
Det er historien om Liz en ung pige fra hele verdens UFO capital Roswell, som opdager at et par af hendes skolekammerater rent faktisk er aliens, da én af dem Max redder hendes liv, da hun bliver dødelig såret af en vildfaren kugle.
Liz forelsker sig hovedkulds i Max, som heldigvis også er dybt forelsket i Liz (suk). Men ak og ve, de kan selvfølgelig ikke få hinanden for Max & Co. er nødt til nærmest at være usynlige i lokalsamfundet. De er hele tiden bange for at blive afsløret og altid klar til at forlade Roswell.
Max har blottet sig selv ved skudepisoden, så den lokale blodhund af en sherif, som selv har et par UFO-lig i familiekosteskabet ånder dem hele tiden tungt i nakken og noget tyder på at et par agenter fra noget der ligner X-Files også er kommet til byen…
Får Max og Liz nogensinde hinanden? Og kan Max og Co. bevare deres hemmelighed??
Tjaa det vil de resterende 60-70 afsnit vel afsløre. Roswell kørte i 3 fulde sæsoner (1999-2002)
Jeg har alle 3 sæsoner stående, så jeg slipper da for evt. umenneskelige sæsonafslutnings cliffhangere.

Mit umiddelbare indtryk efter de første 5 afsnit er at det er en tøse-serie (bedste bevis på den påstand er, at konens allergi ikke slog igennem her), med hovedfokus på kærlighedshistorien imellem Liz og Max. Det hele virker også lidt bekendt. Vi har derhjemme set de første 3 sæsoner af Smallville og lighederne er slående (jeg ved godt at Roswell kom først). Den forbudte og besværlige kærlighedshistorie imellem Clark Kent og Lana Lang og frygten for at Clark bliver afsløret som alien – forskellen er svær at finde. Roswell virker nu heldigvis en anelse mere sort og jeg håber, at den udvikler sig mere i retningen af X-Files end Smallville.
3/6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#174 tiny 18 år siden

# 173. Jep BSG bliver bedre! Jeg havde særligt problemer med Starbuck i miniserien. Hun bliver heldigvis mere overbevisende. Hvis du har det skidt med cliffhangere bør du nok vente lidt til du har fået sæson 2 hjem. Afslutningen på 1. sæson er, hvad jeg vil betegne som umenneskelig!
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Gravatar

#175 filmz-Kadann 18 år siden

#174 -

Faktisk synes jeg er afslutningen på første del af sæson 2 er endnu værre. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#176 tiny 18 år siden

# 175 -

af samme årsag venter jeg med at skaffe sæson 2, til den kan købes samlet - selv om afslutningen på hele sæson 2 skulle være værre endnu... Så mens jeg prøver at vente tålmodigt har jeg bestilt Firefly. Den skulle gerne være på trapperne.
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Gravatar

#177 filmz-Bruce 18 år siden

Ok så vent på 3. sæson ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#178 El vez 18 år siden

Hehe ja de BSG cliffhangers er helt oppe og ringe med den gamle 60'er Batman tv-serie. Dog heldigvis uden uldent bat-undertøj og shark-repellant spray som redningsmænd ;)

"Same Bat-time, same bat-channel!"
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#179 El vez 18 år siden

#173 Jeg mener nu ikke at number six står for den primære babe-faktor i serien..

Nææh..
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#180 dyg 18 år siden

#179 - Helt enig, har den også som wallpaper. Mums.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind

Skriv ny kommentar: