# 60 - Nu kommer jeg jo fra Sønderjylland og da jeg var barn var tysk fjernsyn det eneste alternativ til DR. Så jeg har set en del tysk fjernsyn og gør det faktisk stadig for at holde mit tyske ved lige. Så jeg har nu aldrig været i tvivl om, at tyskerne har humor. Men du har ret, hvis man er i tvivl så se Good Bye Lenin! Og prøv lige traileren ude til venstre fra Apple: Guys and Balls (Männer wie wir) det ser også ud til at være en sjov tysk film :)
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Ja, man skal ikke kimse (hvordan gør man iøvrigt det??) af tyske film. Jeg har en tysk ven, der flytter til DK i morgen, og han har altid en tysk film med til mig. Jeg er ikke supergod til tysk, men det hjælper, når man ser en film og han kan oversætte de ting jeg ikke forstår. Indtil videre har han foræret mig Goodbye Lenin, Der Untergang og Sonnenallé. Den sidste har jeg ikke set endnu, for den virker umiddelbart lidt "svær".
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
# 62 - Rar ven :) Du skulle prøve at få ham til at skaffe Alles auf Zucker! - den skulle være ret god. Den mandlige hovedrolle vandt over Bruno Ganz ved sidste års Deutscher Filmpreis.
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Ok, jeg skal høre ham ad. Der er mange tyske film der virker interessante. Men det er jo også et stort land. Pusher er iøvrigt blevet noget af en kulthit i hans omgangskreds.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Alias – S01A01 til S05A07 Jeg har levet det meste af dette år sammen med Sydney. Hun har et par enkelte gange været der mest jeg sov, men så afgjort har hun været der i mine vågne timer. Hun har fået alt andet, inklusiv nye film og andre serier, til at træde i baggrunden. Hun har været min Frk. Escorbar. Nu er det tid til at gøre resten af jer afhængelige...
Jeg stiftede kendskab med serien på et meget sent tidpunkt. I USA var de allerede godt i gang med seriens sæson 4, da jeg fik anbefalet serien (igen) af en ven. Jeg havde tidligere forsøgt mig med et par afsnit, men det havde ikke fanget. Hvor godt kunne det være med den simple opsætning som serien fulgte? Problem -> Breifing -> Tech Stuff -> Mission -> Aktion -> Afslutning. Derefter kun man skrue på parametre som romancer og dobbeltafsnit alt efter behov.
Hold da op hvor jeg tog fejl. Og hold da op hvor jeg er glad for at jeg fandt ud af jeg tog fejl.
For hvad der ved første øjekast, ser ud til at være en ganske normal spion-serie, stikker meget dybere. Pludselig blandes et halvt årtusinde gamle profetier med high tech spioner og historien tager fart. Det er meget svært at komme med noget klippe konkret om historien. For med over 60 timers Alias i blodet, har jeg mest af alt lyst til at fortælle jer det hele på en gang, for det er en oplevelse og en historie, man ikke burde være foruden.
Hvis jeg skal komme med noget konkret på hvorfor jeg blev så fanget. Hvad der adskellige denne serier fra så mange andre; så kan det tvinges ned på nogle punkter: Historien: Der gøres et fænomenalt job med at holde det sindssyg fængende og spændende hovedplot kørende, mens en række forløsende subplot hele tiden dukker op. Som en dygtig pusher giver serien hele tiden nok til at holde en fanget, men stadig tørstende efter mere. Får man svar, dukker der sikkert 2-3 andre ting op. At holde dette plot spændende og fungerende efter 3-4 sæsoner, er en præstation. Skuespil: Hele rollebesætningen fungerer. Skræmmende godt. Skuespillet er, af alle, i absurdt kvalitet. De fleste roller er følelsesregisteret igennem, og de klarer det til UG. Fornyelse: Og bedst som man tror at man har luret det hele. Men nyder skuespillet, plottet og alt det andet. Man er tilfreds. Så forhøjer serien selv indsatsen. Den ryster posen. Vender bøtten på hovedet. Og efterlader seereren gispende efter vejret langt ind i den næste sæson.
Til de der stadig er i tvivl om hvad jeg mener? Se den. Så kort kan det siges. Giv i det mindste sæson 1 en chance. At de 3 første sæsoner så tilmeld kan købes for 179 kr på dvdoo.dk er jo komplet psykosomatisk.
Jeg er ikke helt "deroppe", hvor jeg vil kalde skuespillet i "absurdt kvalitet" ;), men det fungerer glimrende indenfor seriens præmisser. Især Jack Bristow, faderen, er en nydelse hver gang. Og Lena Olin er en "hånd værd"...hehe ;)
Er igang med sæson 4 nu og har nydt de 3 andre. Jep, kan anbefales som super god underholdning.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Australsk drama fra 2002 om tre indfødte børn der er på flugt, efter at de have været tvangsfjernet til en institution. Utrolige flotte billeder af The Outback, og god musik af Peter Gabriel, men den virker noget langsom.
#68, enig. Jeg er lige begyndt på Huff. Det er godt nok noget af et spring. Jeg føler mig helt ude af trit. Anmeldelse når jeg lige får fanget seriens tråd.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
#61 tiny 18 år siden
#62 davenport 18 år siden
Jeg har en tysk ven, der flytter til DK i morgen, og han har altid en tysk film med til mig. Jeg er ikke supergod til tysk, men det hjælper, når man ser en film og han kan oversætte de ting jeg ikke forstår.
Indtil videre har han foræret mig Goodbye Lenin, Der Untergang og Sonnenallé.
Den sidste har jeg ikke set endnu, for den virker umiddelbart lidt "svær".
#63 tiny 18 år siden
#64 davenport 18 år siden
Der er mange tyske film der virker interessante. Men det er jo også et stort land.
Pusher er iøvrigt blevet noget af en kulthit i hans omgangskreds.
#65 DarkLight 18 år siden
Jeg har levet det meste af dette år sammen med Sydney. Hun har et par enkelte gange været der mest jeg sov, men så afgjort har hun været der i mine vågne timer. Hun har fået alt andet, inklusiv nye film og andre serier, til at træde i baggrunden. Hun har været min Frk. Escorbar. Nu er det tid til at gøre resten af jer afhængelige...
Jeg stiftede kendskab med serien på et meget sent tidpunkt. I USA var de allerede godt i gang med seriens sæson 4, da jeg fik anbefalet serien (igen) af en ven. Jeg havde tidligere forsøgt mig med et par afsnit, men det havde ikke fanget. Hvor godt kunne det være med den simple opsætning som serien fulgte? Problem -> Breifing -> Tech Stuff -> Mission -> Aktion -> Afslutning. Derefter kun man skrue på parametre som romancer og dobbeltafsnit alt efter behov.
Hold da op hvor jeg tog fejl. Og hold da op hvor jeg er glad for at jeg fandt ud af jeg tog fejl.
For hvad der ved første øjekast, ser ud til at være en ganske normal spion-serie, stikker meget dybere. Pludselig blandes et halvt årtusinde gamle profetier med high tech spioner og historien tager fart. Det er meget svært at komme med noget klippe konkret om historien. For med over 60 timers Alias i blodet, har jeg mest af alt lyst til at fortælle jer det hele på en gang, for det er en oplevelse og en historie, man ikke burde være foruden.
Hvis jeg skal komme med noget konkret på hvorfor jeg blev så fanget. Hvad der adskellige denne serier fra så mange andre; så kan det tvinges ned på nogle punkter:
Historien: Der gøres et fænomenalt job med at holde det sindssyg fængende og spændende hovedplot kørende, mens en række forløsende subplot hele tiden dukker op. Som en dygtig pusher giver serien hele tiden nok til at holde en fanget, men stadig tørstende efter mere. Får man svar, dukker der sikkert 2-3 andre ting op. At holde dette plot spændende og fungerende efter 3-4 sæsoner, er en præstation.
Skuespil: Hele rollebesætningen fungerer. Skræmmende godt. Skuespillet er, af alle, i absurdt kvalitet. De fleste roller er følelsesregisteret igennem, og de klarer det til UG.
Fornyelse: Og bedst som man tror at man har luret det hele. Men nyder skuespillet, plottet og alt det andet. Man er tilfreds. Så forhøjer serien selv indsatsen. Den ryster posen. Vender bøtten på hovedet. Og efterlader seereren gispende efter vejret langt ind i den næste sæson.
Til de der stadig er i tvivl om hvad jeg mener? Se den. Så kort kan det siges. Giv i det mindste sæson 1 en chance. At de 3 første sæsoner så tilmeld kan købes for 179 kr på dvdoo.dk er jo komplet psykosomatisk.
Alias S1 – 179 kr (DVDoo)
Alias S2 – 179 kr (DVDoo)
Alias S3 – 179 kr (DVDoo)
#66 filmz-Bruce 18 år siden
Er igang med sæson 4 nu og har nydt de 3 andre. Jep, kan anbefales som super god underholdning.
#67 DarkLight 18 år siden
#68 filmz-Bruce 18 år siden
#69 filmz-Narniabæver 18 år siden
Australsk drama fra 2002 om tre indfødte børn der er på flugt, efter at de have været tvangsfjernet til en institution.
Utrolige flotte billeder af The Outback, og god musik af Peter Gabriel, men den virker noget langsom.
9 / 10
#70 DarkLight 18 år siden