Gravatar

#91 filmz-jonasgr 18 år siden

#88, 90 Nej den var ikke så gal. Det lyder i hvert fald spændende.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#92 tiny 18 år siden

# 90 & 91

Det var nu også mest af hensyn til dem, der slet ikke har set noget af serien/set afslutnigen af første sæson. Jeg har faktisk udeladt en stor spoiler, men den må I se, når I ser starten på sæson 2. Afsnittet genudsendes vist omkring midnat i aften på TV 3 Norge.
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Gravatar

#93 ks 18 år siden

Desværre er Prison Break, trods sit meget suspensefyldte plot, enormt præget af forskellige ulogiske handlinger og ting, der for mig forekommer fuldnstændig urealistiske - desværre i så høj grad, at jeg synes det trækker serien helt ned på et middel niveau, måske lidt under. Men jeg følger da med alligevel, primært fordi den stadig formår at underholde mig, selvom jeg, som mange andre vælger at alde være med, bemærker tonsvis af fejl i serien.
Gravatar

#94 filmz-Bruce 18 år siden

Inherit The Wind

Så denne Stanley Kramer film i aften, fra 1960 med Spencer Tracy og Fredrich March i hovedrollerne.

Filmen omhandler et lille samfund i USA i 1925, byen Hillsboro, hvor en lærer begynder at undervise i Darwins evolutionsteori. Dette vil det stærkt kristne religiøse samfund ikke finde sig i og arresterer ham.

Filmen er bygget over en sand historie, hvor to dygtige advokater, med en lærer på anklagebænken, skal argumentere for og imod evolutionsteorien og hvor de stærkt religiøse argumenter er en hindring mod selvstændig tankegang.

Temaet er mere end nogensinde aktuelt og viser, hvorledes kristendommen, som Islam nu, var præget af dogmer og intolerance (og stadig er det flere steder i USA).

"Inherit the Wind" er, stadig, en lektie for vor tid!

Filmen var særdeles underholdende. Jeg bliver aldrig træt af retssalsdramaer og Spencer Tracy, spiller altid overbevisende i roller som advokat eller dommer. Det beviste han året efter i "Judgment of Nuremberg", også en Stanley Kramer film.

Filmens handling er i detaljer tro mod den oprindelige sag, hvilket der kan læser om her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Scopes_Trial

Filmen har desværre ikke undertekster, men det betød ikke så meget, da man først var opslugt. Flot sort/hvid billede og klar lyd.

Film: 8/10
DVD: 7/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#95 filmz-Narniabæver 18 år siden

Barbie af Svanesøen:

Dette er den charmerende Barbie version af Svanesøen, hvor Barbie ender i en forbandet skov med en sjov enhjørningehoppe.

En smukt animeret CGI tegnefilm med sjove indslag, flot koreografi og dramatiske kampe.

8 / 10

Deep Impact:

En komet bliver opdaget, og ligeså langsom er den på vej mod vores planet.

Nogen astronauter bliver sendt ud for at stoppe katastrofen, men det går ikke som planlagt.

Elijah Wood medvirker i denne fantastiske, men tiltider for dramatiske katatrofefilm fra 1998, der dog har nogen flotte visuelle effekter.

Desværre 'stødte' Armageddon og Deep Impact sammen med hinanden det samme år.

7 / 10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#96 rasser 18 år siden

The Departed

Jeg havde hoeje forventninger, ingen tvivl om det. Det har jeg som udgangspunkt altid til en Martin Scorsese film, og selvom han har skuffet mig en anelse med hans sidste haandfuld film, kan man ikke just beskylde manden for nogensinde at have lavet en daarlig film. Men uanset mine hoeje forventninger var jeg ikke forberedt paa denne film.

The Departed er en fantastisk film. Hvordan en film med saa meget vold og serioesitet kan have saa meget humor uden at det paavirker det dramatiske element er mig en gaade. Jeg kan ikke mindes at have moret mig saa meget i en biograf i lang tid. Og samtidig levede jeg mig fuldt ind i historiens dramatik og hovedpersonernes dilemmaer.

Meget af det skyldes utvivlsomt de fremragende skuespilspraestationer fra alle indvolveret. Jack Nicholson er tilpas overlegen, smaapsykotisk og skummel som den haerdede gangsterboss. Martin Sheen, Alec Baldwin og isaer Mark Wahlberg goer det ligeledes godt i mindre roller, og Vera Farmiga (som jeg ikke kendte i forvejen) blegner aldeles ikke i sine scener med de ellers mere etablerede skuespillere. Men filmen tilhoerer Matt Damon og Leonardo DiCaprio. De spiller begge noget af det bedste skuespil jeg har set fra deres side, og det siger trods alt en del.

Manuskriptet og plottet er suveraent, og isaer dialogen helt i top. Der er nogle fantastiske ”instantly quotable” one-liners, mange af dem virkelig sjove. Foerstepraemien maa naesten gaa til Wahlbergs karakter der (ingen spoiler) raabende svarer efter at en tekniker han har tilsvinet spoeger ham ”Who are you?”.

”Who am I? I’m the guy who’s doing his job. You must be the OTHER guy!”.

Fed, fed film. Og stor oscar-contender, no doubt.

6/6

Jeg vil gerne understrege at jeg ikke har set nogle af Infernal Affairs filmene, og derfor ikke kan drage paralleler. Derfor vidste jeg kun forholdvist lidt om plottet, hvilket nok bidrager en del til oplevelsen.
Gravatar

#97 davenport 18 år siden

Jeg blev glædelig underholdt af Lord of War i fredags. Den var sku sjov, med en super Cage. Fede replikker og gang i den.
Hermed anbefalet.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#98 elwood 18 år siden

Så lige South Park Afsnittet med World og Warcraft hos en kollega, streamet damm det er sjovt, det nok noget af det sjoveste jeg har set længe.

Åbenbart ikke nogen der griber hårdt ind overfor streaming på de der videoklip sider, fordi det er vel egentlig ulovligt at smide det på nettet.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#99 filmz-Narniabæver 18 år siden

A Midsummer Night's Dream:

1999 udgaven af Shakespeare's stykke, der denne gang foregår i Italien engang i slutningen af 1800 tallet.

Nogen elskende og skuespillere ender i en skov under et tumult, og der i skoven møder de mørkets væsner der forandrer deres liv.

En usædvanlig komedie med flotte visuelle effekter, men den trækker dog ud.

9 / 10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#100 filmz-Kadann 18 år siden

#98 -

Selskaberne kan ikke følge med, men alle de sider der viser afsnit på den måde, bliver lukket ned på et eller andet tidspunkt.. og ligeså hurtigt de er lukket, er der åbnet 2-3 nye sites der gør præcis det samme.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org

Skriv ny kommentar: