Gravatar

#121 Captain Vallo 18 år siden

Count me in too!
If there was a god
then why is my arse
the perfect height for kicking?
Gravatar

#122 elwood 18 år siden

Pitch Black og The Iron Giant er de to film hvor Vin Diesel er best i.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#123 chuck 18 år siden

Revolver
Instr.: Guy Rithcie
Medv.: Jason Statham, Ray Liotta og Andre Benjamin.
Den her film er værre end Swept Away. Den er så latterlig forudsigelig, men det værste er, at den prøver at fremstå som den mest originale film nogensinde. Der er INGEN ironisk distance som i Snatch eller Lock Stock. Ulidelig 1/6
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#124 aknot 18 år siden

yes det er en meget meget mislykket film, for mig gav det hele over hovedet ingen mening.
Gravatar

#125 chuck 18 år siden

#124 Jeg har hørt, at de klipper den om, så det er en anden version, der får premiere i DK osv.
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#126 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

Avalon aka Gate to Avalon
Instrueret af Mamoru Oshii

I en ikke nærmere bestemt fremtid er en stigende del af befolkningen blevet afhængige af en hyperrealistisk kampsimulator kaldet Avalon. Pigen Ash er en af de mest succesfulde spillere, så da hun hører om et endnu mere avanceret level, kan hun selvfølgelig ikke nære sig. Hun bevæger sig ind i den virtuelle verden igen forberedt på det værste. Men hun har ingen anelse om, hvad der venter hende.

Dette er en film, som jeg med interesse havde set frem til efter at jeg havde set både Mamoru Oshii's Ghost In The Shell, men også hørte at den var både skudt i Polen og med et Polsk Cast, så kombinationen af en spændende, på papiret, historie og et mix mellem 2 så forskellige lande til en samproduktion. Det måtte prøves af.

Historien lyder måske lidt søgt, men faktisk gør billedsiden sit til at det hele ikke falder til jorden med et brag. Fx scenerne i kampsimulatoren er en spændende blanding af live-action og computereffekter, og hele billedsiden er behandlet, så den har et organisk, bronzefarvet look, som er meget anerledes og er dybt fascinerende at kigge på, selv på en lille 29" skærm.

Dette gennemsyn faldt jeg nok mest for den visuelle side og skal snart se den igen for historien bliver nok bedre i anden omgang, men indtil videre er min rating:

Film: 6/10
Billede: 8/10
Lyd: 9/10
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#127 filmz-Narniabæver 18 år siden

Myremobberen:

Drengen Lucas bliver mobbet af de lokale bøller, og det lader han gå ud over nogen charmerende myrer.

Lucas får en mand til at bekæmpe myrene, men en nat bliver Lucas tryllet om til mini størrelse, og ender i kolonien af myrer, hvor han får nye venner, men også f.eks sultne padder.

En charmerende CGI tegnefilm med smuk animation, men ikke særlig original, og den er tiltider lidt ulækker og barsk.

8 / 10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#128 filmz-Bruce 18 år siden

#126 Den ser vi næste gang hos mig :) Garanterer du siger mindst 8/10 næste gang :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#129 jessup 18 år siden

X-men 3 - 2,5/6
This is just until June
Gravatar

#130 filmz-jonasgr 18 år siden

Read My Lips (Sur Mes Lèvres)

Carla (Emmanuelle Devos) er en døv kvinde, som arbejder som sekretær i et firma. Hun er tit stresset pga. det store arbejdspres og da hun en dag besvimer bestemmer chefen at hun skal have en assistent til at aflaste hende.

Carla bliver noget forbavset, da det viser sig at være den småkriminelle Paul (Vincent Cassel). Han har lige siddet i fængsel for røveri og leder efter et job, ligeså meget for at tilfredsstille hans sagsbehandler.

Paul ved ingenting om kontorarbejde, men Carla forbarmer sig af en eller anden grund over ham og dækker over hans fortid overfor chefen og de øvrige medarbejdere (som i øvrigt bagtaler hende mens hun ser på).

Hvad de ikke ved er, at hun kan mundaflæse og altså kan forstå hvad de siger om hende.
Dette vil Paul forsøge at udnytte. Han skylder mange penge væk til en anden småforbryder ved navn Marchand, hvor han i første omgang for lov til at betale gælden væk som tjener.

Da han finder ud af, at Marchand har tænkt sig at begå et stort røveri vil han bruge Carlas egenskaber som mundaflæser til at udnytte Marchand og hans slæng.

Filmen har fået gode anmeldelser blandt andet på dvd times. Jeg synes til gengæld at filmen er umådeligt kedelig. Skuespillet er sådan set fint nok, men alt andet er bare kedeligt.

Der er ikke noget twist i historien, som man kunne have håbet på for at gøre den mere spændende. Historien er lige ud af "landevejen" og når historien er så tynd, som den er ja så bliver det bare kedeligt.

At der så heller ikke er noget extra materiale på filmen, så man kunne få en forklaring på hvorfor instruktøren har valgt en så kedelig historie, eller om der muligvis skulle være en morale ved filmen som man har overset, det gør ikke filmen bedre.

Jeg må sige, at jeg er noget skuffet over denne film, efter de ganske gode anmeldelser.

5/10
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"

Skriv ny kommentar: