Gravatar

#131 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

# 128 Deal - For real :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#132 filmz-Narniabæver 18 år siden

Disney's Dinosaurene:

Disney's computer animerede tegnefilm med smukke realistiske landskaber med et stort million beløb bombede i biografen tilbage i 2000.

Dinosaur ungen Aladar vokser op hos nogen lemurer i en jungle, men en dag rammer en komet jorden, og Aladar og hans familie må tage på en farefuld rejse for at finde deres ny hjem.

Nogen af karakterene ser ret nuttede ud, men der er også de ret uhyggelige skabninger som Carnotaurs og de små Raptor lignende bæster.

En spændene, dramatisk og smuk tegnefilm for de ældre børn, og en film der burde opleves i biografen.

9 / 10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#133 wiseguy 18 år siden

Lå syg onsdag til fredag, så når jeg ikke sov, fik jeg set en lille stak DVD’er.

Carnivalé sæson 1
Så blev vi færdige med den første sæson og der er vel lig’som skrevet og sagt alt hvad, der kan siges om den serie i dette forum :o)
Lige fra start af var jeg imponeret over det flotte skuespil. Min nysgerrighed blev hurtigt vakt, men det krævede en 4-5 afsnit førend jeg var solgt. For min kones vedkommende skulle der hele 9 afsnit til, inden hun blev en sand discipel :o)
Men en fantastisk velspillet serie med et af de mest farverige persongallerier i tv-historien. Sæson 2 blev bestilt 5 min. efter, vi var færdige med sæson 1. Den er afsendt fra CDON, så den burde dukke op en af de nærmeste dage.
5/6

Blev inspireret af # 110-112:
Pitch Black
1. gensyn med den gode Riddick. Det er på ingen måde en film, der bliver ringere 2. gang man ser den. Jeg vil kalde den en utrolig velfungerende B-film og Vin Diesel er sku for cool i den film.
En ganske underholdende film, som holder hele vejen hjem og sågar formår at overraske en lille bitte smule til sidst
De fleste af os havde vel nok smidt vores penge på at Rada Mitchell’s karakter havde overlevet frem for ham imamen ;o)

4/6

The Cronicles of Riddick: Dark Fury
Peter Chung’s animerede film der efter sigende skulle bygge bro imellem Pitch Black og Cronicles of Riddick. Bevares den tager tråden op lige hvor Pitch Black slutter og vi introduceres kort for dusørjægeren Toombs, men ellers synes jeg sku’ ikke at der var meget at komme efter! Hovedforsættelsen Chronicles… bliver hverken bedre eller dårligere af, at man har set Dark Fury.
2/6

The Chronicles of Riddick
Samme instruktør/forfatter som på Pitch Black, 5 gange så stort et budget og Vin Diesel tilbage som Riddick. Det kunne vel ikke gå galt? Tjaa rent kommercielt blev filmen vel lidt af en fuser og de danske anmeldere sablede den ned. Jeg synes på ingen måde, at det er decideret dårlig film. Den er bare ikke blevet halv så god, som den kunne have været. Det er en skide flot film. Production designs, speciel effects, stunts og lydsporet er lige i skabet, men manuskriptet er noget være bras. Man sidder flere gange og nyder filmen med øjnene og ørerne, men på bundlinjen fremstår den lidt for uvedkommende og uinteressant!! Det er en af de film, der vil blive husket for at den kunne og burde have været en god film, uden at den på noget tidspunkt blev det.
3/6

Battlestar Galactica Season One
Jeg startede på denne serie for hvad der føles som meget lang tid siden, men da konen ikke er speciel meget til sci.fi. har jeg haft svært ved at få den skubbet ind. I første omgang blev det kun til ca. 4 afsnit og så har den ellers samlet støv længe!! Men syg var jeg og ganske alene hjemme :o) Så jeg nappede lige sæsonens resterende 8 afsnit i fredags!!
Hva’ ska jeg sige? Jeg følte mig fint underholdt og er da helt klart med på sæson 2, men jeg kan ikke få armene helt op over hovedet! Der mangler sku’ et eller andet!! Jeg tror, jeg er blevet så vant til at få tingene råt og uforsødet fra mine favoritserier fra HBO, at Battlestar næsten virker for pæn og ”ufarlig”!!! Tænk hvilken serie vi havde fået hvis HBO havde produceret?? Det mest indlysende er selvfølgelig, at så havde vi fået lov til at se alle de babes uden tøj på ;o) Nej spøg til side, jeg synes bare, at der mangler lidt mere kant!! Men som sagt sæson 2 er på min wishlist
4/6

Mystic River
Mit første gensyn med Eastwood’s mesterværk. Jeg er så pjattet med den film, at det er helt uhyggeligt. Det er på ingen måde en film, man bliver i godt humør af at se, det er jo nærmest en græsk tragedie. Men den er så fucking velspillet at den burde være tvangspensum på samtlige filmskoler i hele verden! Sean Penn og Tim Robbins høstede 2 af de mest velfortjente Oscars i akedemiets historie for deres roller i filmen – jamen jeg mangler nærmest ord. Det er den ondeste film. Den er dybt tragisk og sindssyg sørgelig. Jeg lækkede igen 1½ liter saltvand i scenen, hvor det går op for Sean Penn’s karakter, at det er hans datter der… spoiler, spoiler, spoiler You know what I mean!! Puuha!!!
Fantastisk film – skynd dig at se den, hvis du stadig har den til gode…
6/6

Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#134 filmz-Kadann 18 år siden

#133 -

Nu har du vel husket at starte med miniserien der ligger grundlag for tv-serien "Battlestar Galactica", ikke?
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#135 wiseguy 18 år siden

#134 jo bare rolig, den så jeg sammen med de 4 første afsnit i sin tid.
Gravatar

#136 El vez 18 år siden

#133 Bsg ufarlig? Det er noget af det mest innovative sci-fi nogensinde hvis du spørger mig.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#137 El vez 18 år siden

Det var måske ikke de mest detaljerede argumenter jeg lige fik hevet op af hatten der..

Men efter jeg er begyndt at gense serien, er det gået op for mig hvorfor denne serie adskiller sig fra andre sci-fi shows. Udover at have fremragende karakterudgikling og flot instruktion,
er en af de mest interessante aspekter at cylons udvikler sig, strides indbyrdes og ikke bare er 'de pefekte syntetiske personer der overgår menneskene'. De er ikke perfekte, de er ikke robot-agtige, og DET er et genialt træk fra skaberne af serien.

Ufarlig? Jeg behøver vel bare at sige selvmordsbomber, så burde den fordom være manet i jorden :)

Det er en dristig serie, og noget at de mest dystre jeg har set til dato. Man har konstant fornemmelsen af at crew'et er presset til det yderste og det fungerer fremragende.

Få konen til at glemme fordommene. Forklar hende at BSG er drama i rummet, og at man ikke behøver at være sci-fi/star trek geek (no offence Johan :) for at se showet. Og følg op med 2. sæson (og ikke mindst 3., når den udkommer!).
Gravatar

#138 wiseguy 18 år siden

#136 jeg vil give dig så meget, at den er innovativ i forhold til de forskellige Star Trek produkter, men efter min mening ku' de sagtens have gået meget længere. Det har sikkert en hel del med censur og ratings at gøre. For meget Disney og for lidt HBO!!
Gravatar

#139 El vez 18 år siden

Jeg er bragende uenig.

Jeg er stor modstander af censur, men fordi de siger 'frack' og der ikke er nudity i, gør ikke serien mindre værd. Grow up ;)

Se scenen hvor Adama tæver cylonen til døde i mini'en. Er det er disney-blod hans ansigt er dækket til med?

Ved ikke om du fik læst min videre argumentation i #137?
Gravatar

#140 wiseguy 18 år siden

#137 fik svaret mens du skrev. Blot for at undgå misforståelser, vil jeg gerne slå fast, at jeg synes at serien er både velfungerende og underholdende og som sagt så er jeg frisk på sæson 2. Min pointe er blot, at jeg sidder med en fornemmelse af, at det ku' have været endnu bedre, hvis man havde smidt fløjlshandskerne!

Skriv ny kommentar: