Gravatar

#201 filmz-jonasgr 18 år siden

#198 Nøjagtigt det samme her.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#202 myggen 18 år siden

#200:
Hvordan kan Hassel fedte rundt og lede efter mad? Han dør da i 1'eren?

Er 3'eren en prequel eller ser den bort fra filmen/bogen?
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#203 filmz-Narniabæver 18 år siden

Den ser bort fra bogen/filmen.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#204 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

# 198 Six Feet Under - sæson 1 - 4 har kunnet købes for godt 18£ og Ssæson 5 til godt 35£ flere steder, men den store boks kommer nok ikke ned de første par måneder.

Jeg har lånt mig til de sidste par stykker dels fordi jeg ikke kunne vente en uge med et nyt afsnit, men også fordi TV2 viser den på et skørt tidspunkt og det har taget dem alt for lang tid at komme til sæson 4.

Jeg syntes at den hele tiden tager nogle nye drejninger, som gør at man får lyst til at se mere. 5 sæson er desværre den sidste, men på mange måder også den bedste, så da sidste afsnit rullede over skærmen for et par et par dage var det på en vemodig og livsbekræftende måde. Hold Kæft hvor er det længe siden (Deadwood og Carnivale undtaget !) at jeg virkelig er blevet fanget af en amerikansk serie.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#205 tiny 18 år siden

Det jeg godt kan lide ved Six Feet Under er, at karaktererne føles som 'rigtige' mennesker og ikke polerede, som de ofte er i amerikanske serier. De har rigtige problemer og opfører sig som rigtige mennesker, bare i et meget specielt miljø. Man ser tydeligt deres sorg, glæde, fortrængninger så man krummer tuder, griner og krummer tæer. Jeg sætter videoen til at optage natten til tirsdag, mens jeg venter på at den samlede boks kommer ned i pris....
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Gravatar

#206 McPeter 18 år siden

Var hjemme hos mine forældre i går og se:

Ben Hur - 1959-versionen

Havde for nyligt købt denne lækre 4-disc nyrestaurerede udgivelse og har gået og glæder mig til at se den. Mener at have set den som knægt, men det har vist kun være brudstykker for kunne ikke huske en dyt af handlingen. :-)

Først og fremmest skal det nævnes at filmen præsenteres i et super bredt 1:2.78 format - billeder er altså næsten tre gange så bredt som det er højt! Næste gang jeg skal se filmen skal det helt sikkert være på et widescreen TV, for et 28" 4:3 er ikke optimalt. Tilsammen udgør de sorte bjælker over og under billedet ca. halvdelen af skærmen! :-)

Når det så er sagt så er filmens brede format i virkeligheden en positiv ting. For billederne er utroligt godt komposeret og der er så mange detaljer med. Er også sikker på karakterernes indbyrdes afstand og position i billedet har meget større betydning i Ben-Hur end i mange nyere film. Generelt set var jeg super tilfreds med billedet. Restaureringen resulterer i et utroligt flot og skarpt billede uden støj. Helt klar 10/10 for billedet! En fornøjelse.

Surroundlyden var også ganske tilfredsstillende. Dog lagde jeg ikke så meget mærke til baghøjtalerne, men der var fin distancering af lyden i de tre fronthøjtalere, hvilket specielt understøttede positionerne i det brede billede.

Generelt set synes jeg utroligt godt om selve filmen. Utroligt flot skuespil og et ganske fornuftigt plot. Syntes dog der var lidt af et tomrum efter stridsvognsscenen og jeg vidste ikke helt hvor filmen nu ville hen. At der så alligevel nåede at ske ret meget i den næste time er en anden ting. :-)

Som nævnt er billedsiden utroligt flot, men det gælder også indholdet. Både scenen med krigsskibene og ikke mindst stridsvognsscenen er jo HELT fantastisk godt lavet! Jeg kan slet ikke få armene ned over begejstringen for stridsvognsscenen. Har slet ikke fantasi til at forestille mig hvordan pokker de har lavet det? Utrolig flot og spændende scene der helt sikkert stadig fungerer i dag 47 år efter. Intet mindre end imponerende!

Hvis man aldrig har set Ben-Hur før, så kan man godt komme igang. Man skal dog forberede sig på en film der tager omkring 3½ time og som foregår i et lidt andet tempo end idag. Hvis man har set Ben-Hur før - måske i sin barndom - så kan man med stor glæde købe denne udgave. Den er simpelthen så flot præsenteret at et gensyn med sikkerhed vil vække stor glæde. :-)

Video: 10 / 10
Film: 9 / 10
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#207 filmz-jackjazz 18 år siden

Jeg har også lige købt den flotte udgave af Ben Hur, og nu glæder jeg mig endnu mere til at få den set, for jeg har det på nøjagtigt samme måde med, at jeg svagt kan erindre den fra engang i min fortid.

Derudover ser det jo ud til, at jeg hellere må få købt "Six Feet Under", selvom jeg på TV-seriefronten er håbløst bagefter - I øjeblikket mangler jeg både 24 Timer, Carnivale og Deadwood, men de 2 første er heldigvis på vej til samlingen...

Jeg har brugt weekenden på at få set Before Sunrise og Before Sunset, som var to film, som jeg af en eller anden grund aldrig har fået set før. Klart anbefalelsesværdige film - Dejlige manuskripter, gode skuespilpræstationer og instruktion med sans for dramatikken.

//JackJazz
Let me tell you something my friend. Hope is a dangerous thing. Hope can drive a man insane.
Gravatar

#208 myggen 18 år siden

#203: Okay - ved du om filmen også gør det (altså 'ændrer' slutningen), eller om det bare er fortsættelserne?
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#209 filmz-Narniabæver 18 år siden

Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#210 myggen 18 år siden

Tak, den vil jeg kigge nærmere på!
Kværulant extraordinaire

Skriv ny kommentar: