Gravatar

#171 elwood 18 år siden

#170 haha, det god humor 8-)

Hva med indpakningen, var det en limited brown paperbag ?
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#172 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

# 171 Jo, det var en deluxe limited issue #1 of 1 - med limited non copyrighted prints in a special for me homeprinted and made case ;)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#173 filmz-Bruce 18 år siden

Hooligans

Film om fodbold hooligansmiljøet i England, hvor vi kommer på tæt hold af West Ham Uniteds fans på godt og ondt, med Elijah Wood i hovedrollen, som udsmidt Harvard studerende, som lærer at klare sig som yankie i engelsk bølle kultur.

Overraskende god med et godt cast til rollerne. Frodo gør det godt, men mest positiv er den overbevisende skildring af det miljø holigans'ne lever i. Det ville være nemt at udstille de involverede som idioter, men selv om nogle tydeligvis er, så formår filmen at nå ind til kernen af problemet, sammenholdet, som nærmest virker narkotisk på personerne.

Man bevæger sig på en line, hvor billederne godt nok får os til at tage afstand fra volden, ligeledes udpenslet lidt til slut, men alligevel forstår man lidt disse personers handlinger. Så et plus for ikke at trække den sædvanlige amerikanske moralisering helt ned over vore øjne, men give os selv mulighed for at tænke en selvstændig tanke, selv om den sidste scene desværre var mere amerikansk end britisk udtænkt.

Film: 7/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#174 filmz-Narniabæver 18 år siden

Bernard & Bianca - SOS Fra Australien

Jeg fandt en original kopi fra England på Vorbasse marked.

Ørnen Marahute og drengen Cody er taget til fange af en gal jæger i Australien's Outback, og så er det op til Bernard og Bianca at få sat ørnen og drengen fri.

En af de bedre Disney fortsættelser med flot animation og musik, men desværre er filmen for kort.

8 / 10

Ice Age 2

Denne film fandt jeg på internettet.

Jeg har omtalt den før, men det er en af de bedste film fra 2006, men desværre ser vi ikke så meget til andre sabeltigre denne gang.

9 / 10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#175 filmz-Bruce 18 år siden

Denne film fandt jeg på internettet.

Tsk tsk!
Gravatar

#176 DarkLight 18 år siden

Det minder mig om at jeg også fandt en film på internettet.
"Done The Impossible".
Dokumentaren om fansene af fansene af Firefly/Serenity. Jeg vil kun lige smide en kort kommentar, da det jo ikke var hele DVD'en jeg så.
Desværre præges den af de mange fans der gerne lige vil have en kommentar med indover. TIl sidst gik jeg over til at lave alt muligt andet, da det også fungerer ret godt som radio :)
Men sjovt lige at få ridset op hvordan det hele nu forløb.

Sikkert en DVD jeg skal have engang. Det sir jo sig selv :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#177 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

Kunne ikke sove i nat så jeg kastede mig endnu en gang over en lille perle af en udgivelse.

Udgivelsen jeg snakker er "The Valerio Zurlini Box Set" som indeholde 2 tidlige film fra denne instruktør. Det drejer sig om filmene "Violent Summer" og "Girl With A Suitcase"

Her kan I læse enanmeldelse af "Voilent Summer", for jeg har ikke lige tid til at skrive en selv da jeg ligger syg, men jeg er enig i de rosende ord.

"Girl With A Suitcase" ryger på om lidt, så den må I vente med at få en omtale af ;)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#178 filmz-Narniabæver 18 år siden

The Fast Runner:

Usædvanlig storfilm fra Canada med Inuitter, og den handler om en mand der må flygte fra et drab under en familietragedie.

Smuk natur og musik, og den virker ikke langtrukken, men den er dog lidt forvirrende og barsk.

10 / 10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#179 filmz-Bruce 18 år siden

V for Vendetta

Facts:

Berlin 27. Februar 1933. Den tyske Rigsdag, det tyske parlament, bryder i brand. Den hollandske kommunist, Marinus Van der Luppe, findes på åstedet og anklages for ildspåsættelsen. Den 30. januar var Hitler blevet indsat som kansler efter et vellykket valg, men han ønskede demokratiet sat ud af spil og kommunisterne fjernet og han bad derefter præsident Hindenburg om at opløse Rigsdagen for at udskrive et nyt valg den 5. marts. Planen var at få loven Enabling Act til at træde i kraft, som gav kansleren mulighed for at regere udenom Rigsdagen via dekreter i en kriseperiode. Rigsdagsbranden skabte belejligt en national krise og Hitler fik manøvreret et flertal igennem for den omtalte lov, som reelt satte det tyske demokrati ud af spil og gav det tyske nazistparti fuld kontrol over Tyskland de næste 12 år. Nu startede for alvor en heksejagt på jøder, minoriteter som homoseksuelle, intellektuelle kunstnere og politiske modstandere. Nürnberglovene, som reelt udpegede tyskerne som arisk herrefolk og jøderne som undermennesker, blev slutteligt vedtaget i 1935. Det er almindelig accepteret, at Van Der Luppe var en syndebuk og branden påsat af nazisterne selv.

Fiktion:

London 4. november i en nær fremtid. England regeres af et totalitært fascistisk regime kaldet Norsefire, med et fundamentalistisk kristent syn. Forud er gået en krig, som nærmest har neutraliseret USA og fjernet dens stormagt status. Hvad der er blevet af resten af verden vides ikke, men England er kommet relativt uskadt ud af krisen. Stærke nationale kræfter ønsker diktatorisk magt og iscenesættelsen af nogle virus udbrud, som koster 80.000 civile livet, giver slutteligt kansler Adam Sutler (John Hurt) den enevældige magt. Denne beholdes med et stramt greb om befolkningen via et hemmeligt politi (The Finger, ledet af en ond mr. Creedy) og et overvågningspoliti (The Eye and Ear, ledet af en hæderlig mr. Finch), kontrol med alle medier og propaganda via samme og ikke mindst hæren. Der er censur på musik, bøger og kunst, muslimer dræbes, koranen er forbudt og minoriteter som homoseksuelle, interneres i lejre, eksperimenteres på, likvideres og smides i massegrave.

Ud af dette morads træder en enlig mand, den såkaldte V (Hugo Weaving), som iført en maske af Guy Fawkes (engelsk soldat som 5. november 1605, forsøgte at sprænge det engelske parlament og Englands konge i luften), vil fascismen til livs. Vejen til dette mål, sker bl.a. ved at sprænge regeringsbygninger i luften og få budskabet transmitteret ud til den pacificerede befolkning og forhåbningsvis få disse til at revolutionere imod uretfærdighederne. På sin vej, møder han Evey (Natalie Portman), som han redder fra The Fingermen under et udgangsforbud, men som derefter er efterlyst. V er kulturelt oplyst, mestrer alle sprogets facetter og kan forklare Evey om en verden, hun glimtvis kan genkalde sig fra sin egen barndom og langtsomt finder ud af er vigtig for hende, ikke mindst set i lyset af, at hendes egne forældre måtte lade livet, i kampen for disse værdier.

Filmen V for Vendetta, er en adaption af en tegneserie af Alan Moore, med elementer vi genkender fra andre film som 1984, Fahrenheit 451 og dermed også Equilibrium. Filmen er instrueret af Wachowski brødrene og noget af dialogen er genbrug fra brødrenes egen Matrix trilogi.

Min oplevelse af filmen er todelt. Rent underholdningsmæssigt, er filmen ret underholdende. Hugo Weaving portrætterer den ansigtsløse V med overbevisende intensitet, takket være sin udtryksfulde stemme. Altid charmerende Natalie Portman klarer sin rolle fint, men det står efterhånden klart, at hun næppe har evnerne til virkelig at brænde igennem på nethinden. De mandlige engelske biroller, John Hurt, Stephen Fry og Tim Piggott-Smith, gør det alle glimrende. Parallellen til filmen 1984 står lysende klar, med John Hurt i diktator rollen, altid synlig på de allestedsnærværende TV skærme, modsat hans tidligere offer rolle i 1984. Det er ikke et stort actionmættet eventyr, selvom de effekter der er, er upåklagelige. Dialogen og budskabet har været det centrale for Wachowski'erne, men inden jeg kommenterer dette, så lad mig slå fast, at filmen som et underholdningsprodukt (læg mærke til filmens egen reference til den lette swashbuckler genre, filmen Greven af Monte Christo fra 1934) er et syn værd.

Der er adskillige grunde til, at jeg ikke køber Wachowski'ernes budskab. Brødrene har ændret Alan Moores oprindelige tegneseriekoncept, således at det symbolsk er klokkeklart, at de onde er et portræt af den nuværende Bush- og Blair alliance, de to landes engagement i verden, bl.a. Afghanistan, Irak og kampen mod terror, samt Bush administrationens religiøse fundament. Selv Alan Moore kritiserede manuskriptet for ikke at turde bygge satiren over det land, hvori problemet var at finde, brødrenes eget hjemland. Sammenligningen med naziperioden er så tyk, både mht. uniformer og ikoner, at det er lidt grinagtigt. Eller er det? Sammenligninger med nazisme, er i dag mere trendy end faktuelt begrundet og skydes af i en lind strøm i artikler fra forfattere og såkaldte minoriteter, som mener de er ofre for en nærmest fascistisk højredrejning. I en tid, hvor overdrivelse fremmer forståelsen, er det stadig et kraftfuldt argument, når referencer til nazisme trækkes, uanset berettigelse og Wachowski brødrene er klar over dette og (mis)bruger dette til fulde.

Al ære og respekt for Wachowski'ernes kunstneriske talent, men filmens budskab er ligeså ensidig og propagandamæssigt leveret, som den propaganda, vi får tudet ørerne fulde af i filmen.

Audio
Det Digitale 5.1 spor leverer varen. Det er måske lidt i den blødt del, men effektivt og med en meget dyb LFE kanal indimellem. Det har været nævnt, at der er et problem med at høre Weaving bag masken, hvilket jeg dog ikke kan bekræfte.
8/10

Billede
Widescreen billedet er i 2.18:1, farverne lettere støvede og et klart billede uden at være fantastisk.
8/10

Konklusion
Et gammelt ordsprog siger Skomager bliv ved din læst og det burde Wachowski'erne tage ved lære af, hvis deres film skal huskes som andet end uintelligente politiske partsindlæg.

Jeg vælger til slut at gå efter den underholdningsmæssige opfattelse af filmen, samt glemmer lykkeligt de lettere pinlige referencer og honorerer filmen med karakteren

7/10
Gravatar

#180 filmz-Bruce 18 år siden

Blot en lille omskrivning af konklusionen :)

Konklusion
Et gammelt ordsprog siger Skomager bliv ved din læst og det burde Wachowski'erne tage ved lære af, hvis deres film skal huskes som andet end uintelligente politiske partsindlæg. En historietime vil lære dem, at fjernelsen af nazismens åg fra Europa blev muliggjort, af en engelsk konservativ leders utrættelige kampgejst, som blev synonym med mottoet

V for Victory

Jeg vælger til slut at gå efter den underholdningsmæssige opfattelse af filmen, samt glemmer lykkeligt de lettere pinlige referencer og honorerer filmen med karakteren

7/10

Skriv ny kommentar: