#181 Skriv 100 gange: "Læs dvd coveret eller rulleteksterne HELT". Så filmen i nat hos en ven og vi var åbenbart begge overbevist om, at det var Warchowski brødrenes indsats. Men jeg kontrollerede ikke og det er en KÆMPE brøler!
Det ændrer dog ikke ved det grundlæggende, at adaptionen af manuskriptet er deres. Det er kun sat i scene af McTeigue, deres tidligere instruktørhjælper. Så udover instruktør brøleren, kan jeg godt stå ved resten :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Følgene tekster kan måske indeholde lidt spoiler, men ikke noget som ikke ville stå på et cover til filmen, men jeg gad ikke at spoile marke hele indlægget. 8-)
Fredag aften var jeg ude ved en anden ven, lige og se lidt film, vi lagde ud med Spike Lee's Insideman, med Cliwe Owen, en kupfilm om man vil, men den er så meget mere under overfladen, en rigtig god spændende film, musikken fremhæves især, som passede perfekt i filmen. den skal jeg ha hjem til samlingen.
Bagefter så vi lige Collateral som er lige så fed som første gang, damm jeg elsker de natteoptagelser af L.A at night.
Btw vil lige nævne, jeg prøver at overbevise dem om de sku se The Aristocrats, men de ville ikke "det jo ikke en film" var deres ynkelige undskyldning for vi ikke sku se den, det samme gælder This Is spinal Tap suk... de ved ikke hvad de går glip af.
Jeg var til grill/film lørdag og søndag:
Vi lagde ud med The World's Fastest Indian, med Athony Hopkins, i topform. Athony spilelr den gamle Burt Munro fra newzealand, som kun har en drøm før han går bort, at sæte hastigsheds record ved Salt Lake in Utah på hans Indian Motorcycle.
Han begiver sig ud på den store rejse hel alene, og han møder mange intressante personer undervejs, som hjælper ham med hans mission, for turen er kke uden problmer især ikke når man ikke er hel ung mere, men dette stopper ikke Bert, han vil fuldføre sin drøm.
Athony Hopkins spilller den venlige gamle Onkel type, med den store livserfaring, og gode historier, og naboen's knægt er da også over ved ham næsten hele tiden, nogen gange til forældrenes bekymring. Vi ser her en Athony Hopkins spille den venligste mand i verden, og det er lidt sjov at tænke på det er den samme som spiller den udspekulerde Dr. Hannibal Lector, man kan ikke andet end at beundre mandens talent.
Jeg forstår stadig ikke hvorfor den røg så hurtig af i biffen, men jeg glad for jegt fik den set, for det er en lille film perle synes jeg.
Bubba Ho-tep Bruce Campbell, spiller Elvis king of Rock and roll, som for lang tid siden byttede indentitet med en Elvis Impersonator, for at slippe for det hektiske stjerneliv. Han bor på et et plejehjem, hvor han tilbringer resten af sit liv. På hjemmet bor også en sort mand(Ossie Davis) som tror han er JFK, er det mærkeligt ja, er det sjovt you bet' ya.
Da pensonisterne pludselig begynder at dø, på mystisk vis, beslutter Elvis og JFK at tage sagen i egen hånd og undersøge det nærmere, og de finder ud af at de er oppe imod en gamle mumie i cowboy tøj? yep en mumie...
Det her er nok en af de mest okskure film jeg har set i et stk. tid, den er morsom på en hel bestemt måde, først og fremmest på grund af det mærkelige, men sjove plot, måske ikke en film for alle, men jeg vil nu anbefale folk at tage et kig på den, den er ret speciel 8-)
Cottons Comes to Harlem: en svindlerpræst, to bad ass black cops, og en rulle cotton, fyldt med penge, yep det er the basic plot. under endnu en af Deke O'Mailey's fupindsamlinger, bliver hans varebil røvet, med alle "hans" penge i, røverne stikker af med pengene skarp forfulgt af Deke O'Mailey, under biljagten, taber de en stor rulle cotton hvor de har puttet pengene i.
Deke O'Mailey begynder straks en eftersøgning efter rullen, men det samme gør røverne, men ingen af dem har taget højde for Gravedigger Jones and Coffin Ed Johnson!, de to hårdeste Black cops in harlem, som er berygtet for deres alternative metoder at klare arbejdet på, kort sagt den her film emner af funk og black attitude. Det er black splotation, når det er best, og hårdets, hvis man er til den genren kan den varm anbefales.
Team America: ikke så meget at sige her stadig lige så sjov som første gang.
Monsters Inc: til slut tog vi lige en gammel bekendt, som stadig kan underholde, ligesom første gang.
ahh det var sku en god weekend, med mange gode film oplevelser.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Fear Dot Com: Spændene, men ikke så delikat amerikansk thriller om folk der kommer gruelig galt afsted når de kommer ind på en bestemt hjemmeside, der er sat op af en ubehalig mand.
En dyster, men ikke særlig original thriller fra et industriel miljø i gammeldags stil, tilsat vores dages teknologi.
Nogen scener er ret vamle, og det inkluderer udstillede pæne lig af nøgne piger, kryb og kravl og grusomme drab.
Romanzo Criminale / Crime Novel En slags Once Upon a Time in Italy, hvor man i 2½ time følger skabelsen af en bande og hvorledes den kommer til magt i Rom med vold, korruption og kriminalitet. Var jeg lidt skeptisk forud for synet, var den ikke velbegrundet.
En vellavet skildring over perioden 70'erne frem til slut 80'erne, et underholdende krimiepos og et særdelses fedt soundtrack. Forvent ikke Goodfellas eller Godfather materiale, men stadig langt over den dusinvare i samme genre, som Hollywood patetisk sender på markedet.
Værd et syn og Cinematografi af Luca Bigazzi (Consequences of Love)
Ja, det er fin lille livsbekræftende film. Jeg ville nok ikke have fået set den hvis ikke jeg skulle anmelde den, men det var mit held for den var en meget positiv overraskelse. Hopkins er, som Elwood skriver, en ren fornøjelse.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Der er svært at leve op til Miyazaki-navnet, og det lykkedes ikke helt for Goro, der er fulgt i sin verdensberømte fars fodspor i animationsuniverset med debutfilmen ”Gedo Senki”, der er baseret på Ursula Le Guins fantasyromaner om ”Earth Sea”-universet, der er inddelt i dragernes verden og menneskenes verden. Dragerne lever af luft og ild-elementerne, mennesket i. jord of vand.
Filmen åbner med, at dragerne viser sig i menneskes verden. Derfra springer filmen til en prins Arren, der myrder sin far, hvorefter han drager ud på rejse. Jeg har ikke læst bøgerne bag filmen, men jeg er sikker på, at plottet giver mening, og at det hænger sammen til sammenligning med filmen. Der optræder drager senere i filmen i en mindre grad, men filmen giver aldrig noget svar på. hvorfor drager optræder i menneskeverdenen, eller hvorfor Arren myrdede sin far. Det mord kommer blot til at handle om et mørke i hans personlighed, som han ikke kan kontrollere. Han lader blot til at være en typisk indelukket teenager i konflikt med sig selv, sådan som de nu portrætteres i anime-film.
Haitaka/Gedo (stemme af Sugawara Bunta) er en lidt mere interessant personlighed. Han møder Arren i en ødemark fuld af ruiner. De finder frem til en by, hvor magien er ved at forsvinde. Det lader til at hænge sammen med en skummel heks, der er ond på den klassiske måde med sort tøj og store haller, hvor hun dyrker sin onde magi. Haitaka er derimod den gode magiker ala Gandalf. Meget ala Gandalf med lysende stav og det hele. Og så er der en pige med et ar, der hader mennesker og elsker dyr, og som har den magiske evne at synge som i en koncerthal, selv om hun står på en græsmark. Det, at ingen har indvendet noget imod dette under produktionen, viser tydeligt, at filmen er lavet af Tokyo-folk.
Men filmens største svaghed er ikke i disse detaljer. Det er mere i den store mangel på personlighed hos karaktererne. De viser sjældent flere sider af sig selv. Med undtagelse af når plottet kræver, at de udvikler sig i deres forhold til hinanden. Filmen følger nogle konventioner, der gør det hele temmelig forudsigeligt. Stilmæssigt efterligner Miyazaki Goro sin far en hel del, men han har ikke den samme livlighed og energi med i sine billeder. Det virker som om fokusset har været på at lave nogle flotte baggrunde til storslået musik (jeg købte samlingen af sange til filmen med det samme i biografen. Selv om sangene ikke passer godt ind i filmen, så er de i sig selv virkelig gode.)
Det hele virker alt for ”pænt”. Der var helt sikkert også smukke baggrunde i farmands film, men der var også en livlighed, en lune, og en humor, som ikke er at finde her. Se for eksempel ”Conan” eller ”Kurenai no buta”. Ja, faktisk alle film. Sønnike forsøger ganske vist med et par gamle tanter, der stikker næsen i alt i en blanding af fordomme, grådighed og nysgerrighed. Han forsøger også med en håndlanger for troldkvinden, der opfører sig som en motorcykelbølle, og som griner manisk på nogle ganske malplacerede steder. Hvor Hayao ville vise en smule empatisk humor i denne type karakter, bliver karakteren i ”Gedo Senki” til en stereotyp bølle, hvis personlighed er dikteret af plottet, og intet andet.
Jeg har næsten kun skrevet negative ting om filmen indtil videre, men det er primært på grund af sammenligningen med Miyazaki Hayao. Til sammenligning med standard anime så har ”Gedo Senki” lidt mere at byde på. Ja, filmen følger nogle kedelige konventioner, og karaktererne er forholdsvis, ja, tegnefilmsagtige, men filmen er jo en tegnefilm. Som en debut er den ikke dårlig. Der er blot brug for at få noget mere liv i tegningerne. Noget mere magi.
#181 Guts 18 år siden
Wachowski Brødrene kan beskyldes for mange ting. Bl.a. at have 'fucket' afslutningen på Matrix trilogien fuldstændig up.
MEN....
De kan nu ikke beskyldes for at have instrueret V for Vendetta. Det er John McTeigue der har det. De har kun skrevet manuskript.
#182 filmz-Bruce 18 år siden
Det ændrer dog ikke ved det grundlæggende, at adaptionen af manuskriptet er deres. Det er kun sat i scene af McTeigue, deres tidligere instruktørhjælper. Så udover instruktør brøleren, kan jeg godt stå ved resten :)
#183 Guts 18 år siden
Helt enig...!
#184 elwood 18 år siden
Fredag aften var jeg ude ved en anden ven, lige og se lidt film, vi lagde ud med Spike Lee's Insideman, med Cliwe Owen, en kupfilm om man vil, men den er så meget mere under overfladen, en rigtig god spændende film, musikken fremhæves især, som passede perfekt i filmen. den skal jeg ha hjem til samlingen.
Bagefter så vi lige Collateral som er lige så fed som første gang, damm jeg elsker de natteoptagelser af L.A at night.
Btw vil lige nævne, jeg prøver at overbevise dem om de sku se The Aristocrats, men de ville ikke "det jo ikke en film" var deres ynkelige undskyldning for vi ikke sku se den, det samme gælder This Is spinal Tap suk... de ved ikke hvad de går glip af.
Jeg var til grill/film lørdag og søndag:
Vi lagde ud med The World's Fastest Indian, med Athony Hopkins, i topform. Athony spilelr den gamle Burt Munro fra newzealand, som kun har en drøm før han går bort, at sæte hastigsheds record ved Salt Lake in Utah på hans Indian Motorcycle.
Han begiver sig ud på den store rejse hel alene, og han møder mange intressante personer undervejs, som hjælper ham med hans mission, for turen er kke uden problmer især ikke når man ikke er hel ung mere, men dette stopper ikke Bert, han vil fuldføre sin drøm.
Athony Hopkins spilller den venlige gamle Onkel type, med den store livserfaring, og gode historier, og naboen's knægt er da også over ved ham næsten hele tiden, nogen gange til forældrenes bekymring. Vi ser her en Athony Hopkins spille den venligste mand i verden, og det er lidt sjov at tænke på det er den samme som spiller den udspekulerde Dr. Hannibal Lector, man kan ikke andet end at beundre mandens talent.
Jeg forstår stadig ikke hvorfor den røg så hurtig af i biffen, men jeg glad for jegt fik den set, for det er en lille film perle synes jeg.
Bubba Ho-tep
Bruce Campbell, spiller Elvis king of Rock and roll, som for lang tid siden byttede indentitet med en Elvis Impersonator, for at slippe for det hektiske stjerneliv. Han bor på et et plejehjem, hvor han tilbringer resten af sit liv. På hjemmet bor også en sort mand(Ossie Davis) som tror han er JFK, er det mærkeligt ja, er det sjovt you bet' ya.
Da pensonisterne pludselig begynder at dø, på mystisk vis, beslutter Elvis og JFK at tage sagen i egen hånd og undersøge det nærmere, og de finder ud af at de er oppe imod en gamle mumie i cowboy tøj? yep en mumie...
Det her er nok en af de mest okskure film jeg har set i et stk. tid, den er morsom på en hel bestemt måde, først og fremmest på grund af det mærkelige, men sjove plot, måske ikke en film for alle, men jeg vil nu anbefale folk at tage et kig på den, den er ret speciel 8-)
Cottons Comes to Harlem: en svindlerpræst, to bad ass black cops, og en rulle cotton, fyldt med penge, yep det er the basic plot. under endnu en af Deke O'Mailey's fupindsamlinger, bliver hans varebil røvet, med alle "hans" penge i, røverne stikker af med pengene skarp forfulgt af Deke O'Mailey, under biljagten, taber de en stor rulle cotton hvor de har puttet pengene i.
Deke O'Mailey begynder straks en eftersøgning efter rullen, men det samme gør røverne, men ingen af dem har taget højde for Gravedigger Jones and Coffin Ed Johnson!, de to hårdeste Black cops in harlem, som er berygtet for deres alternative metoder at klare arbejdet på, kort sagt den her film emner af funk og black attitude. Det er black splotation, når det er best, og hårdets, hvis man er til den genren kan den varm anbefales.
Team America: ikke så meget at sige her stadig lige så sjov som første gang.
Monsters Inc: til slut tog vi lige en gammel bekendt, som stadig kan underholde, ligesom første gang.
ahh det var sku en god weekend, med mange gode film oplevelser.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#185 filmz-Narniabæver 18 år siden
En dyster, men ikke særlig original thriller fra et industriel miljø i gammeldags stil, tilsat vores dages teknologi.
Nogen scener er ret vamle, og det inkluderer udstillede pæne lig af nøgne piger, kryb og kravl og grusomme drab.
5 / 10
#186 filmz-Bruce 18 år siden
En slags Once Upon a Time in Italy, hvor man i 2½ time følger skabelsen af en bande og hvorledes den kommer til magt i Rom med vold, korruption og kriminalitet. Var jeg lidt skeptisk forud for synet, var den ikke velbegrundet.
En vellavet skildring over perioden 70'erne frem til slut 80'erne, et underholdende krimiepos og et særdelses fedt soundtrack. Forvent ikke Goodfellas eller Godfather materiale, men stadig langt over den dusinvare i samme genre, som Hollywood patetisk sender på markedet.
Værd et syn og Cinematografi af Luca Bigazzi (Consequences of Love)
7.5/10
Download wmv trailer
Køb hos DVDLand.it €16.99
#187 filmz-Bruce 18 år siden
#188 elwood 18 år siden
Den kan varmt anbefales i hvertfald 8-)
Athony Hopkins er virkelig i sit Es, om man vil.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#189 Benway 18 år siden
#190 mr gaijin 18 år siden
Der er svært at leve op til Miyazaki-navnet, og det lykkedes ikke helt for Goro, der er fulgt i sin verdensberømte fars fodspor i animationsuniverset med debutfilmen ”Gedo Senki”, der er baseret på Ursula Le Guins fantasyromaner om ”Earth Sea”-universet, der er inddelt i dragernes verden og menneskenes verden. Dragerne lever af luft og ild-elementerne, mennesket i. jord of vand.
Filmen åbner med, at dragerne viser sig i menneskes verden. Derfra springer filmen til en prins Arren, der myrder sin far, hvorefter han drager ud på rejse. Jeg har ikke læst bøgerne bag filmen, men jeg er sikker på, at plottet giver mening, og at det hænger sammen til sammenligning med filmen. Der optræder drager senere i filmen i en mindre grad, men filmen giver aldrig noget svar på. hvorfor drager optræder i menneskeverdenen, eller hvorfor Arren myrdede sin far. Det mord kommer blot til at handle om et mørke i hans personlighed, som han ikke kan kontrollere. Han lader blot til at være en typisk indelukket teenager i konflikt med sig selv, sådan som de nu portrætteres i anime-film.
Haitaka/Gedo (stemme af Sugawara Bunta) er en lidt mere interessant personlighed. Han møder Arren i en ødemark fuld af ruiner. De finder frem til en by, hvor magien er ved at forsvinde. Det lader til at hænge sammen med en skummel heks, der er ond på den klassiske måde med sort tøj og store haller, hvor hun dyrker sin onde magi. Haitaka er derimod den gode magiker ala Gandalf. Meget ala Gandalf med lysende stav og det hele. Og så er der en pige med et ar, der hader mennesker og elsker dyr, og som har den magiske evne at synge som i en koncerthal, selv om hun står på en græsmark. Det, at ingen har indvendet noget imod dette under produktionen, viser tydeligt, at filmen er lavet af Tokyo-folk.
Men filmens største svaghed er ikke i disse detaljer. Det er mere i den store mangel på personlighed hos karaktererne. De viser sjældent flere sider af sig selv. Med undtagelse af når plottet kræver, at de udvikler sig i deres forhold til hinanden. Filmen følger nogle konventioner, der gør det hele temmelig forudsigeligt. Stilmæssigt efterligner Miyazaki Goro sin far en hel del, men han har ikke den samme livlighed og energi med i sine billeder. Det virker som om fokusset har været på at lave nogle flotte baggrunde til storslået musik (jeg købte samlingen af sange til filmen med det samme i biografen. Selv om sangene ikke passer godt ind i filmen, så er de i sig selv virkelig gode.)
Det hele virker alt for ”pænt”. Der var helt sikkert også smukke baggrunde i farmands film, men der var også en livlighed, en lune, og en humor, som ikke er at finde her. Se for eksempel ”Conan” eller ”Kurenai no buta”. Ja, faktisk alle film. Sønnike forsøger ganske vist med et par gamle tanter, der stikker næsen i alt i en blanding af fordomme, grådighed og nysgerrighed. Han forsøger også med en håndlanger for troldkvinden, der opfører sig som en motorcykelbølle, og som griner manisk på nogle ganske malplacerede steder. Hvor Hayao ville vise en smule empatisk humor i denne type karakter, bliver karakteren i ”Gedo Senki” til en stereotyp bølle, hvis personlighed er dikteret af plottet, og intet andet.
Jeg har næsten kun skrevet negative ting om filmen indtil videre, men det er primært på grund af sammenligningen med Miyazaki Hayao. Til sammenligning med standard anime så har ”Gedo Senki” lidt mere at byde på. Ja, filmen følger nogle kedelige konventioner, og karaktererne er forholdsvis, ja, tegnefilmsagtige, men filmen er jo en tegnefilm. Som en debut er den ikke dårlig. Der er blot brug for at få noget mere liv i tegningerne. Noget mere magi.