Jeg skal lige slå fast at jeg ikke har set Napola. Men det er skægt at det skal være sådan nogle "kønne" drenge der er i Hitler Jugend. Ikke at det beviser noget som heslt - men Wertmüller var netop nødsaget til at have venlig belysning i flere af scenerne i Triumpf des.... fordi de fleste af mændene i marcherne var nogle lavstammede korpulente herre. Det er "fint" at der var et ideal om en arisk race meeeen de fleste tyskere så ud som skandinavierne og er bestemt ikke alle så attraktive som de gubbar på plakaten. Nu er der andre idealer når man laver film meeeeeeeeen der er ingen grund til at vise at idealet var det samme som virkligheden. Men igen har jeg ikke set filmen så der kan være nogle almindelige tyske drenge med.
#72 Der var nogle mindre kønne med ;) Men Napola lå udover Hitlerjugend. Der var kun 15.000 ialt og de blev testet bl.a. mht. øjenfarve, hårfarve og bygning. Så der var nogle udseendemæssige krav for at kunne optages i Napola.
Og så mener du nok Riefenstahl, selvom Wertmüller er meget nævnt for tiden, med ny dvd boks.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Ligger og hoster og nyser, mens jeg nyder "Jeg, Claudius" - kommer med en anmeldelse når jeg er færdig i løbet af i dag, for jeg er ikke til andet end at se film og drikke varme drikke.
#71 filmz-Bruce 18 år siden
#72 jessup 18 år siden
Nu er der andre idealer når man laver film meeeeeeeeen der er ingen grund til at vise at idealet var det samme som virkligheden. Men igen har jeg ikke set filmen så der kan være nogle almindelige tyske drenge med.
#73 filmz-Bruce 18 år siden
Og så mener du nok Riefenstahl, selvom Wertmüller er meget nævnt for tiden, med ny dvd boks.
#74 jessup 18 år siden
#75 jessup 18 år siden
#76 filmz-Bruce 18 år siden
#77 jessup 18 år siden
#78 filmz-Bruce 18 år siden
#79 filmz-Crystalstar1200 18 år siden
Bruce - jeg tager den med næste gang vi ses :)
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#80 filmz-Bruce 18 år siden