Jeg købte faktisk den serie da den var billig på dvdoo eller et andet sted..... faktisk godt propaganda, de klipper klip fra gamle film ind sammen med propganda fra alle sider, samt med billeder fra selve krigen.... nice. Og det at de fleste er lavet under krigen kan man godt se. Sådan som de overser Ruslands krigsforbrydelser i Polen, og kun fokusere på Tysklands. Specielt at de i samme program, argumentere for at Rusland faktisk var nød til, og at det var en god ting, at de invaderede Polen sammen med Tyskland.... Det var virkelig sjovt at se den del, når man ved fra discoevery-channel at det var andre motiver der lå bag. Det giver en speciel indsigt, i hvordan man tænkte dengang. Men den mest ultimative Propaganda film bliver stadig nok leni riefentahls "triumph of the will".....
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Den japanske propagandafilm "Rikugun" er nu også ganske interessant. Specielt fordi Kinoshita i slutningen smugler en humanistisk antikrigsfølelse ind blandt historien om en stolt familie af soldater. I den sidste scene formidler han hele sit standpunkt uden brug af dialog. Han brugte i stedet en af Japans største skuespilstalenter, Kinuyo Tanaka. Desværre er den ikke at finde i tekstet udgave. Den er muligvis ikke engang udgivet på DVD. Jeg så den nemlig i et cinematek.
Jeg må se at få oprettet et filmdistributionsfirma, hvor jeg kan tekste japanske klassikere og udgive dem på DVD.
#1 filmz-Bruce 19 år siden
Se på imdb her.
Ved at søge på Video.google.com fandt jeg tre af disse på US War Department. Det er public domain og kan ses her:
Prelude to War 52 min
The Nazi's strike
The Battle of Britain
Det er denne serie på Amazon.com
#2 Æsop9000 19 år siden
Og det at de fleste er lavet under krigen kan man godt se. Sådan som de overser Ruslands krigsforbrydelser i Polen, og kun fokusere på Tysklands. Specielt at de i samme program, argumentere for at Rusland faktisk var nød til, og at det var en god ting, at de invaderede Polen sammen med Tyskland.... Det var virkelig sjovt at se den del, når man ved fra discoevery-channel at det var andre motiver der lå bag. Det giver en speciel indsigt, i hvordan man tænkte dengang.
Men den mest ultimative Propaganda film bliver stadig nok leni riefentahls "triumph of the will".....
#3 filmz-Bruce 19 år siden
#4 mr gaijin 19 år siden
Jeg må se at få oprettet et filmdistributionsfirma, hvor jeg kan tekste japanske klassikere og udgive dem på DVD.
#5 filmz-Bruce 19 år siden
#6 filmz-Bruce 19 år siden
Men for de som vil se, whats the fuzz all about, så er her 110 minutters propaganda:
http://video.google.com/videoplay?docid=-907683553...