Her kommer dem jeg holder mest af, i vilkårlig rækkefølge..
Ash - (Bruce Campbell) - The Evil Dead Seth Gecko - (George Clooney) - From dusk till Dawn Lt. Frank Drebin - (Leslie Nielsen) - The Naked Gun The Joker - (Heath Ledger) - The Dark Knight John Rambo - (Sylvester Stallone) - Rambo, primært nr 1 & 4 Vincent - (Tom Cruise) - Collateral John McClane - (Bruce Willis) - Die Hard Porter - (Mel Gibson) - Payback
Når jeg ser folks lister, slår det mig, at begrebet "yndlings filmkarakterer" kan tolkes i mindst tre forskellige retninger, f.eks.:
1) de filmkarakterer, man generelt synes er nogle af filmhistoriens mest interessante , uanset det har været helte eller skurke.
2) de filmkarakterer, som man synes er forbundet med en helt ekstraordinær skuespilpræstation.
3) de filmkarakterer, som man bedst har kunnet relatere til og føle med, og som på et eller andet plan simpelthen bare har sagt én mest.
Dem, jeg selv har remset op i #10, fandt jeg frem til ud fra det tredje kriterium. Tilfældet vil så, at hver af de otte roller efter min mening også er den pågældende skuespillers hidtil bedste præstation ..... selvom et par af skuespillerne har gjort det ligeså godt i andre roller, nemlig Christian Bale i 'Empire of the Sun' og Christopher Walken i 'the Deer Hunter').
#21 davenport 16 år siden
#22 chronaden 16 år siden
#23 Norrah 16 år siden
#24 chronaden 16 år siden
forstår ikke spørgsmålet, de udgør jo begge vader
samme som at spørge, hvad er mest essensen af the dude? solbrillerne eller hans shorts
#25 MOVIE1000 16 år siden
#26 database 16 år siden
Jake La Motta (Robert De Niro) Raging Bull
#27 Eserage 16 år siden
Ash - (Bruce Campbell) - The Evil Dead
Seth Gecko - (George Clooney) - From dusk till Dawn
Lt. Frank Drebin - (Leslie Nielsen) - The Naked Gun
The Joker - (Heath Ledger) - The Dark Knight
John Rambo - (Sylvester Stallone) - Rambo, primært nr 1 & 4
Vincent - (Tom Cruise) - Collateral
John McClane - (Bruce Willis) - Die Hard
Porter - (Mel Gibson) - Payback
#28 tranberg 16 år siden
Stansfield (Gary Oldman) - Léon
Jean-Baptiste Emanuel Zorg (Gary Oldman) - The Fifth Element
Harvey Milk (Sean Penn) - Milk
Special Agent Dale Cooper (Kyle MacLachlan) - Twin Peaks
Leland Palmer (Ray Wise) - Twin Peaks
Daniel Plainview (Daniel Day-Lewis) - There Will Be Blood
Anton Chigurh (Javier Bardem) - No Country For Old Men
Karen Blixen (Meryl Streep) - Out of Africa
Charles Foster Kane (Orson Welles) - Citizen Kane
Ugarte (Peter Lorre) - Casablanca
Dr. Terminus (Jim Dale) - Pete's Dragon
Howard Hughes (Leonardo DiCaprio) - The Aviator
#29 Kruse 16 år siden
Alex DeLarge (Malcolm McDowell)
Mr. Blonde (Michael Madsen)
Ash (Bruce Cambell)
Michael Corleone (Al Pacino)
The Man With No Name (The Dollars Trilogy) (Clint Eastwood)
#30 BN 16 år siden
1) de filmkarakterer, man generelt synes er nogle af filmhistoriens mest interessante , uanset det har været helte eller skurke.
2) de filmkarakterer, som man synes er forbundet med en helt ekstraordinær skuespilpræstation.
3) de filmkarakterer, som man bedst har kunnet relatere til og føle med, og som på et eller andet plan simpelthen bare har sagt én mest.
Dem, jeg selv har remset op i #10, fandt jeg frem til ud fra det tredje kriterium. Tilfældet vil så, at hver af de otte roller efter min mening også er den pågældende skuespillers hidtil bedste præstation ..... selvom et par af skuespillerne har gjort det ligeså godt i andre roller, nemlig Christian Bale i 'Empire of the Sun' og Christopher Walken i 'the Deer Hunter').