Gravatar

#21 filmz-Diller82 21 år siden

Læste et kæmpe interview med Kitano ang. sværdkampene. Han var irriteret over at alle tror at sværdkampe foregik som de gør i kill bill. Hele kunsten i at kæmpe med samurai sværd består i at gøre det forbi inden det er startet.. more or less. Så jo hurtigere jo bedre, og mere realistisk. ved ikke om man kan finde artiklen på politken.dk men den var der omkring cannes.. mener jeg.
-----------------------------------
The pen is mightier than the sword...mostly.
Gravatar

#22 filmz-yoshimura 21 år siden

#21: Netop, hele pointen er, at en kamp afgøres i det øjeblik, modstanderen laver et udfald, dvs. foretager en åbning. Det ses jo egentlig ret tydeligt i en af de sidste kampe i Zatoichi, hvor der er en "Hero-agtig" optakt til afgørelsen, som foregår i én glidende bevægelse.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#23 DarkLight 21 år siden

Ret sjovt at han selv nævner realistisk når selv en blind fuld abeunge kan se det er dårlig lavet CGI :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#24 filmz-Crystalstar1200 21 år siden

# 21 Det kan da godt være at det er rigtigt, men det er nu lidt mere spændende når det hele ikke er overstået i et hug/cut.

Hero / Crouching Tiger ... og fx Kurosawas film er gode eksempler på film jo både har flotte billeder og intense scener.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#25 dvjik 21 år siden

#23 Det var hvistnok meningen at det skulle se sådan ud. For ikke at gøre det for grafisk.

Som om det lignede blomster der kom frem eller sådan noget.
Gravatar

#26 ks 21 år siden

#24, Et eller andet sted synes jeg også det er fedt, at nogle instruktøre tør tage chancen og slutte de store kampe osv på en hurtig, og måske mere naturtro måde.

Et andet godt eksempel på en kampscene, som bliver afsluttet hurtigt, trods store forventninger, er scenen i LOTR 3 hvor den mægtigste Nazgûl mildt sagt ikke er så mægtig når alt kommer til alt, men der virker det jo også rigtig godt at kampen bliver afsluttet hurtigt og effektivt.

I mine øjne er der en fin grænse mellem at lave intense kampscener, og så drage dem i langdrag. Et eksempel på en scene der bliver så lang, at den til sidste er direkte kedelig, er Neo vs. Agent Smith i Matrix Revolutions. En scene der var så store forventninger til, og så var den egentlig voldsomt skuffende, for mig bestod den skuffelse primært i at det tog knap 15 minutter før der var en afslutning på den.
Gravatar

#27 filmz-Seth GekOo 21 år siden

****Kill Bill Spoiler****

Et godt eks. på en hurtig sene er kill bill vol. 2... det hele filmen har hanlet om sluttes ved 5 tryk på maven... det er sgu cool...

#28 dvjik 21 år siden

#26 Enig, men det der var værst i mine øjne, var al den der flyven rundt. Det så bare ikke særlig fedt ud.

Jeg mener tilgengæld at fx scenen mellem Akilleus og Hector er en af de fedeste kampscener. Det er fordi man har sat de måske to bedste krigere op mod hinanden. På den måde er der er ingen der falder for billige tricks. Samtidig er det godt fotograferet, så man kan følge med i selv den mindste detalje. Der er en realistisk kamp, hvor man kan se at de bliver mere og mere trætte.
Gravatar

#29 ks 21 år siden

#28, Lige præcis den scene mellem Achilleus og Hector er så absolut også en af de flotteste og mest intense kampscener jeg har set i lang lang tid!

Hvad jeg prøvede at sige før, var blot at en hurtig afslutning på dueller ikke nødvendigvis er en dårlig ting.

Skriv ny kommentar: