Ja det er faktisk ret sørgeligt at se, hvor meget ned ad bakke det er gået for ham med "The Happening" som en af de værste film, der nogensinde er lavet. Det startede ellers så lovende med den glimrende "The Sixth Sense" og den mesterlige "Unbreakable", men så gik Shyamalan hen og blev offer for sit eget trumfkort i form af det store plot tvist som bare ikke længere fungerede, hvilket er et kæmpe problem når hele filmen netop er bygget om denne big surprise finale, der skal hive tæppe væk under tilskueren.
"The Signs", "The Lady In The Water" og "The Happening"s finaler synes jeg f.eks. var fuldstændig tåbelige, og finalen i "The Village" blev for mit vedkommende en underlig tam oplevelse, fordi jeg mener det er meget nemt at gennemskue, hvad der befinder sig på den anden side af den mur/væg der omkranser deres landsbysamfund.
Ja selvom jeg ikke fandt "The Village" eller "Signs" helt uduelige, så vil jeg give dig ret i at de lider under deres twist. Det endte med at blive for forudsigeligt. Så man sad nærmest og gættede hvad twistet ville være i stedet for bare at nyde filmene.
Begge film har dog vundet en smule ved gensyn, selvom det efterhånden er den del år siden jeg har set "Signs", så det kan godt være at jeg ikke vil synes helt så godt om den i dag. "The Village" er dog en af den slags film hvor kvaliteterne i form af en umådeligt godt cast, en meget unik stemning og igen James Newton Howards hårrejsende smukke musik opvejer de fleste af irritationsmomenterne. "The Village" er dog stadig langt fra en perfekt film, men der er bare et eller andet udefinerbart jeg finder sært tiltrækkende ved den, som ingen anden film rigtig kan tilbyde.
Men tak for alle kommentarerne og jeg er glad for at høre at jeg ikke er den eneste der finder "Unbreakable" seværdig. :) ___________________________________________________
Med henhold til den næste film, så går der nok lige et par dage inden jeg skriver noget, da jeg desværre får lidt travlt med uddannelsen osv. Men vil prøve at holde listen opdateret nogenlunde regelmæssigt. :)
Yes! Unbreakable er en mesterlig film, som jeg kan nyde igen og igen, og som befinder sig i min top 10. Min egen anmeldelse af den kan læses her
God anmeldelse. Jeg er selvfølgelige helt enig i alt du skriver. I øvrigt har jeg aldrig tænkt over det her før:
I filmens næstsidste klimaks foregårhele optagten og selve afvikling af det klimaks uden et eneste ord, og der er nok tale om et kvarters tid. Denne del er også en af de passager, der står stærkest tilbage. Ingen ord er nødvendige. Bruce Willis’ fantastiske præstation og forpinte blik er nok til at fortælle, hvad han går igennem. Hans handlinger behøver heller ikke ord. De står som hamret fast af kameraets smukke bevægelser, der blot lader billedernes magt tale for sig selv.
Det har jeg aldrig lagt mærke til før, da jeg altid har været så opslugt af filmen, men nu jeg tænker over det, så kan jeg godt huske det. Det er sgu fedt når en film tør fortælle sin historie med et minimum af ord og det bare fungerer så godt som det er tilfældet her.
Det er så lang tid siden jeg har set "Unbreakable" at jeg ikke rigtig længere kan udtale mig omkring den. Et gensyn er påkrævet, så det må gøres på et eller andet tidspunkt.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#11 NightHawk 12 år siden
Nej, den har jeg ikke set. Og hvis den er dårligere end "The Happening", så kommer det heller aldrig til at ske. :)
#12 Åkepool 12 år siden
Så skal du bare styre uden om den. Tror jeg gav den 3/10, som er lidt mindre end jeg gav "The Happening".
#13 NightHawk 12 år siden
Så er "The Last Airbender" hermed sat på listen over film, der aldrig skal ses. :)
#14 Zombi 12 år siden
Ja selvom jeg ikke fandt "The Village" eller "Signs" helt uduelige, så vil jeg give dig ret i at de lider under deres twist. Det endte med at blive for forudsigeligt. Så man sad nærmest og gættede hvad twistet ville være i stedet for bare at nyde filmene.
Begge film har dog vundet en smule ved gensyn, selvom det efterhånden er den del år siden jeg har set "Signs", så det kan godt være at jeg ikke vil synes helt så godt om den i dag. "The Village" er dog en af den slags film hvor kvaliteterne i form af en umådeligt godt cast, en meget unik stemning og igen James Newton Howards hårrejsende smukke musik opvejer de fleste af irritationsmomenterne. "The Village" er dog stadig langt fra en perfekt film, men der er bare et eller andet udefinerbart jeg finder sært tiltrækkende ved den, som ingen anden film rigtig kan tilbyde.
Men tak for alle kommentarerne og jeg er glad for at høre at jeg ikke er den eneste der finder "Unbreakable" seværdig. :)
Med henhold til den næste film, så går der nok lige et par dage inden jeg skriver noget, da jeg desværre får lidt travlt med uddannelsen osv. Men vil prøve at holde listen opdateret nogenlunde regelmæssigt. :)
#15 Neranders 12 år siden
"That's rough, buddy."
#16 Babo84 12 år siden
#17 Zombi 12 år siden
God anmeldelse. Jeg er selvfølgelige helt enig i alt du skriver. I øvrigt har jeg aldrig tænkt over det her før:
Det har jeg aldrig lagt mærke til før, da jeg altid har været så opslugt af filmen, men nu jeg tænker over det, så kan jeg godt huske det. Det er sgu fedt når en film tør fortælle sin historie med et minimum af ord og det bare fungerer så godt som det er tilfældet her.
#18 Skeloboy 12 år siden
#19 Zombi 12 år siden
#20 Collateral 12 år siden