Gravatar

#1 Jakobsen 15 år siden

Godaften kære filmz’ere

Jeg er ved at planlægge en legendarisk zombie filmaften. Derfor har jeg brug for en hjælpende hånd med filmudvalget. Hele aftenen står selvskrevet kun på zombiefilm, blot i forskellige kategorier.
Indtil videre har jeg valgt:
Klassikeren:
Bedste all around:
Komedie:
Gyser:
Most-see:

Jeg er fuldstændig åben for nye kategorier, den eneste begrænsning er blot alle filmene skal kunne vises i løbet af en aften/nat.
Film som bliver postet skal selvfølgelig overholde zombiereglerne, de kan læses på Wiki .
It's only a movie...It's only a movie...
Gravatar

#2 zombieman 15 år siden

mine bud
klassikeren: Night of the living dead (1968)
Bedste all around: Dawn of the dead (1978)
Komedie: Shaun of the dead eller Braindead
Gyser: City of the living dead har en fed ond stemning men synes faktisk det er svært at finde en som er direkte uhyggelig hvis det er det du mener med Gyser.
must-see: Zombi
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#3 lasse78 15 år siden

Must see: Day Of The Dead (85)
Komedie: Returne Of The Leving Dead
Løbe Zombier: 28 Days
Klassiker: Night Of The .... (1968)
Kortfilm: It Came From The West (DK zombie dukke film, at it's BEST!!!)

For et styk tid siden, havde jeg makeup artist Janus Winther på besøg, hvor vi kværnede nogle zombie film... Menuen var således:

Mumiehånden (EN lille zombie kort film, Janus har lavet som jeg medvirker i som nam-nam menneske spiser, og laver en fantastisk blod bobbel.)
It Came From The West (DK zombie dukke kortfilm)
Undead (Australsk lav budget zombie komedie.)
Zombie 2 (Zombie flesh eaters)
http://lasseelkjaer.dk/
Gravatar

#4 HeavyClaus 15 år siden

Must see: Zombie Holocaust (zombie/kannibal/mad doctor genren)
Komedie: Re-animator
Klassiker: Zombi
Bedste all round: Day of the dead (85)
Jokeren: Living dead at manchester morgue

Det ville være mit bud. Zombie Holocaust kan ikke anbefales nok! :)
Gravatar

#5 cyberzed 15 år siden

I skal se Night of the Living Bread...det er total god humor når man har set Night of the Living Dead
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#6 CKY 15 år siden

Klassikeren: Zombi
Bedste all around: Dawn of the dead (2004)
Komedie: Dance of the Dead (en lille perle, som er fantastisk morsom)
Gyser: (Rec)
Most-see: Braindead
Gravatar

#7 evermind 15 år siden

Altid fantastisk med en zombieaften! Jeg giver også lige mine bud med ... :)

Klassikeren: Night of the Living Dead (1968) - nu ved jeg ikke, hvor godt, deltagerne er inde i genren, men ellers er Night... et rigtig godt udgangspunkt, eftersom den er fadder til den moderne zombiefilm. Sørg dog for alt i verden for, at det ikke er 30th Anniversary-udgaven!

Bedste all around: Dawn of the Dead (2004) - er et produktionsmæssigt powerhouse med en energi, der siger spar to til alle seriøse zombietitler i nyere tid. Du vil muligvis opleve en del stivnakkede zombiefans mukke over løbende zombier, men i virkeligheden er det nok titlen, der går dem mest på, eftersom de fleste elskede de både løbende og talende zombier i Return of the Living Dead fra 1985. Uanset sin titel er Dawn-remaket i hvert fald helt fænomenal underholdning!

Komedie: Shaun of the Dead eller Braindead, hvis deltagerne ikke i forvejen har kendskab til genren. Har de allerede set de mest almindelige (og bedste) zombiekomedier, kan jeg varmt anbefale at opstøve og vise Fido, genrens svar på Lassie, som er en original og meget underholdende vinkel på temaet!

Gyser: [REC] udvikler sig bare rigtig godt gammeldags creepy, og så forstår filmen til stadighed at udvikle sig på en måde, der ikke får dokumentarfilmpræget til at virke forceret og dumt, som det ofte er tilfældet. Vær dog opmærksom på, at filmen er på spansk. Den er genindspillet i en amerikansk version, som jeg ikke skal kunne sige om bevarer stemningen, da jeg ikke har set den, men angiveligt ligger indholdet tæt op ad originalen.

Must see:Zombie/Zombi 2 - fantastisk italiensk (men engelsksproget) zombieklassiker, som flere steder kan fås til en flad 50'er som "Rædslernes grønne ø". Filmen forbinder på forbilledlig vis zombiens voodoo-rødder med de senere tilførte kannibalistiske tendenser. Og hvis du og kammesjukkerne endnu har til gode at opleve en zombie slås med en haj, er det sandelig på tide!

- og som cyberzed siger, er Night of the Living Bread go' grineren, f.eks. som afrunding på en aften, hvor I har set Night of the Living Dead. Den tager kun 6-7 minutter og hører med til Millennium Edition af Night of the Living Dead, men ellers kan den findes [url=

Jeg håber, noget af det kan bruges. Du kan i øvrigt lige skrive, om I er nye i zombiegenren eller velbevandrede. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#8 evermind 15 år siden

CKY (6) skrev:
Klassikeren: Zombi
Bedste all around: Dawn of the dead (2004)
Komedie: Dance of the Dead (en lille perle, som er fantastisk morsom)
Gyser: (Rec)
Most-see: Braindead

Yeah, også rart at se en anbefaling af Dance of the Dead (prom-filmen, that is :P) som faktisk er rigtig god. Jeg blev virkelig positivt overrasket over den! Jeg kan i øvrigt også anbefale zombiewesternkomedien Undead or Alive, hvis du ikke allerede har set den. (Jeg bliver selv så glad, når jeg støder på nye gode film i genren, fordi den også har udspyet ufattelig meget crap, hehe) :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#9 CKY 15 år siden

Synes Dance of the dead var et dejligt frisk pust. Var flad af grin da jeg så den, især scenen hvor den enes sindsygt voldsomme bror body slammer en zombie. Var fantastisk. Kan kun anbefales.
Gravatar

#10 davenport 15 år siden

Ha ha NotLB er sjov :D
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: