Gravatar

#1 evermind 21 år siden

Er der nogen her på filmz, der kan fortælle mig, hvor jeg kan få fat i den danske zombie-kortfilm "Nekrolog"?

På forhånd tak. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#2 El vez 21 år siden

Instruktøren, som iflg anmeldelsen på uncut.dk selv pungede ud til filmen, er åbenbart død et år efter af et hjerteanfald.

http://www.imdb.com/name/nm1355254/

Spørgsmålet er hvem der så står med rettighederne..
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#3 gi-jones 21 år siden

Jeg mener at have hørt noget om, at den aldrig blev lavet færdig, netop fordi han døde, men det er så muligt at det bare er et rygte.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#4 dyg 21 år siden

Var det ikke den film som Patriarch lavede musik til? Prøv evt at smide ham en msg.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#5 gi-jones 21 år siden

Korrekt. Det var sgu da der jeg hørte om den. I den der tråd om hvilke bøger man gerne så filmatiseret.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#6 filmz-vassago 21 år siden

Kortfilmen blev lavet, og de ville så vist lave en remake eller lign i spillefilmslængde - den blev ikke til noget da han døde.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#7 evermind 21 år siden

Mange tak til alle jer, som har bidraget til forhåbentlig at bringe mig videre i min quest. :) Bare én af de ting, der er så fede ved filmz.

Det ser ud til, at mit næste skridt bliver at kontakte Patriarch.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#8 Patriarch 21 år siden

Hejsa... har været på lidt ferie osv. så jeg missede denne tråd. Ja, det er den jeg har lavet musik til long ago. MHT. at få fat i den tror jeg det bliver noget af en pgave, omend ikke umulig. Personligt har jeg ikke engang en kopi, i og med han døde inden han fik lavet mig en :-/

Jeg ved at make up gutten Patrick Leis har en kopi http://www.patrickleis.dk/

Karim Stoumann var producer på den. Han må vide hvordan man får en kopi af den.

Sorry jeg ikke er til mere hjælp, og at jeg ikke har en kopi selv. Hvis du skulle få fingrene i den kunne kunne det være griner nok hvis du kunne tage en kopi.

Hvad musikken angår er den sikkert super skod i forhold til hvad jeg kan idag, og med mitnuværende udstyr. Lavede tilgengæld et ret enkelt men ok tema som kunne være sjovt at vende tilbage til.

Hvordan kom du på at ville se den?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#9 El vez 21 år siden

evermind
zombiefilm

Isn't that reason enough for ya? =)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#10 evermind 21 år siden

#8: Velkommen tilbage fra ferie - og tak for hjælpen. :)

Det ser ud til, at jeg skal kontakte d'herrer Leis og Stoumann. Må min quest blive lang og glorværdig!! ( - eller... nu hvor jeg tænker over det, håber jeg egentlig mere, den bliver kort og vellykket!)

Hvis jeg får skaffet den, skal jeg nok finde ud af et eller andet med en kopi til dig også.

Min interesse i filmen skyldes, som El Vez er inde på, først og fremmest min interesse i zombiefilm generelt. Jeg kom til at tænke på, at jeg vist nok engang havde set noget i Troldspejlet (?) om en dansk zombiefilm, og da jeg foretog en søgning på google, viste denne sig interessant nok at eksistere. Det ærgrer mig dog, at Ian Helstrup opgav ånden uden at realisere sin biografversion af værket. Det lød ellers som et interessant foretagende.

... eveRbraaaiiinnss...

Skriv ny kommentar: