Gravatar

#1 martin_v 17 år siden

Hej.

Jeg har et problem med mit tv, og det er ikke særlig godt for mig.

Jeg havde for et par mdr. siden et gammelt 4:3 tv. Det begyndte på et tidspunkt at slukke sig selv, for igen at tænde. Så blev det lidt værre og så slukkede det nærmest hele tiden.

For en måned siden besluttede jeg at købe et nyt tv. Toshiba lcd. I starten var der ingenting med det, men nu er det fandme begyndt at gøre det samme.

Jeg har prøvet at sætte det i forskellige kontakter og det hjælper ikke.
Jeg har et gammelt relæ, og har checket mine sikringer, og der er intet, har også prøvet at slukke for alt andet, det hjælper heller ikke.

Er det en poltergeist? Det er efterspurgt på google, men der er ikke rigtig noget svar dér, jeg kan bruge.

Nogen der har et bedre bud?
Gravatar

#2 filmz-vassago 17 år siden

hehe, det er næppe en poltergeist, men det kan være at du har bøvl med strømmen - men det kan du jo måle dig frem til, eller en elektriker kan i hvert fald (og er det en lejebolig må du jo kontakte din udlejer).

Er det ikke power nok vil tv'et jo slukke, men det har jeg godt nok aldrig hørt om ved alm stikkontakter - hvor meget har du koble på hver fase og den enkelte stikkontakt? Er det kun dit tv der driller, eller er det også galt med f.eks computeren eller andre ting?
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#3 martin_v 17 år siden

Tak for hurtigt svar. Mit bedste bud er også strømmen, den er gal med. Jeg har mange ting kørende på 2 faser, men tror sgu mange gamle lejligheder har det.

Har ingen problemer med computer og konsol som sidder i samme stik + en lampe. Problemet har dog ikke altid eksisteret i den tid jeg har boet her. Først inden for de sidste par mdr.

Jeg må måle strømmen imorgen.
Gravatar

#4 filmz-Annabel 17 år siden

Folk er sgu fantasiløse... Selvfølgelig er det en poltergeist! (Selv om jeg nu altid har foretrukket det danske ord "bankeånd")
Mens vi venter på trancendensen
Gravatar

#5 filmz-Le Samouraï 17 år siden

Jep. En bankeånd... eller måske en "hvid dame" eller et andet gespenst.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#6 filmz-Annabel 17 år siden

Lyder der aldrig barnegråd, når fjernsynene slukker? Jeg har ladet mig fortælle, at det er et udbredt fænomen...

Et stakkels, lille barn, som tog livet af sig selv, idet forældrene så for meget fjernsyn!
Gravatar

#7 martin_v 17 år siden

Der er ingen barnegråd, medmindre min snøften tæller med. Det er virkelig irriterende at købe et nyt lækkert tv, fordi det andet driller, og så gør det nye det samme.
Gravatar

#8 filmz-Annabel 17 år siden

Jeg kan godt forstå, at det er irriterende. Men så kan du måske lære at holde nallerne fra den Ouijaplade i fremtiden...
Gravatar

#9 zombieman 17 år siden

det er sgu nok hende her der har set sig sur på dig fordi du aldrig ser Melrose place sammen med hende

Et bud til at slippe af med hende er at få Peter A.G til at komme forbi og give et nr det kan ihverfal skræmme alt andet langt bort
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#10 davenport 17 år siden

Hvad skete der så i sagen?
Jeg har et nummer til en der kommer og fjerner ånder for 500,-
Har selv brugt ham med nogen succes... Nu lyder der kun skridt på trappen, men der er ingen hvide børn i døren indtil soveværelset længere, og det har jeg det fint med!!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: