Gravatar

#1 Léon 16 år siden

Hej

Jeg har været ved at kikke lidt efter et nyt LCD til at afløse mit gamle 32”. Jeg har kikket mest på 46” fra Sony, Sharp og Toshiba. Men jeg er kommet meget i tvivl om hvad jeg skal vælge. Jeg skal udelukkende bruge det til Blu-Ray, DVD afspilning og spil.

Jeg har på nuværende tidspunkt kikket mest på disse modeller:

Sony KDL-46W3000
til 17045,-

Sharp Aquos LC46XL2S
til 16999,-

Toshiba 47Z3030D
til 15912,-

Hvilket tv vil være det bedste køb?
Léon: [referring to his plant] It's my best friend. Always happy. No questions.
Gravatar

#2 Corgan 16 år siden

#1:

Jeg ville gå efter Sony'en, hvis jeg var dig. Det er et rigtig godt tv. Jeg har selv investeret i den lidt dyrere X3500, men forskellen på den og W3000 er ikke så stor. De kan stort set det samme (pånær nogle enkelte features).
Én af mine venner købte fornylig W3000, og han er meget tilfreds med købet.

Du kan eventuelt læse de forskellige anmeldelser på www.hdtvtest.co.uk . Her udnævner de de bedste tv'er på markedet, hvor X3500 og W3000 står som vindere indenfor lcd med følgende kommentar:
"...there’s no doubt that the Sony X3500 and W3000 delivered the best picture quality in the LCD realm as a result of class-leading blacks, consistent greyscale and accurate colours..."
Gravatar

#3 filmz-Kadann 16 år siden

#2 -

Understøtter det 1080p/24? Det er ikke helt til at se, ud fra edbprisers sære opbygning.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#4 Corgan 16 år siden

#3:

Ja, det gør det.
Gravatar

#5 Patriarch 16 år siden

Fik du nogensinde set på Pioneeren? Fandt du X3500 bedre i billedet?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#6 Léon 16 år siden

Ja det ser da ikke helt dårligt ud. Har lige læst anmeldesen af den lidt mindre udgave 40W3000. Hvor anmelderen påpejer lidt støj fra fjernsynet:

On my review set, there was an electronic buzz emanating from the back of KDL40W3000 that persisted (albeit softer) during standby. However, I couldn't hear it sitting 6 feet away from the front of the television, so for most users this shouldn't pose a problem.

Er det noget som du har oplevet som generende på nogen måde?
Gravatar

#7 Corgan 16 år siden

#5:

Ja, det gjorde jeg.
Pioneer tv'et var for dyrt. Det kostede på det tidspunkt omkring 10.000 mere end Sony'et, og så har det ikke nogen digital kabel-tv modtager indbygget. Så det ville have været en ekstra investering... plus en ekstra el-sluger og en ekstra fjernbetjening på bordet.

Jeg er yderst tilfreds med Sony tv'et. Det leverer et rigtig godt billede med et godt sort-niveau... omend sort-niveauet er bedre på Kuro'et.

#6:

Man hører en svag summen når tv'et er tændt og lyden er slukket. Men det er overhovedet ikke noget man hører når der blot kommer lidt lyd på.
Gravatar

#8 filmz-vassago 16 år siden

Hvad sidder der af tuner i dem? Er der mpeg 2, mpeg 4 eller begge dele?
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#9 Léon 16 år siden

De danske drenge i håndboldt vandt EM!!!!! yea! :D

Det kunne godt lyde som jeg har fundet mit tv nu :D

Nogen der ved hvad Sony tager for TVet i deres butikker ?
Gravatar

#10 Corgan 16 år siden

#8:

Ifølge Sony's hjemmeside er der både indbygget mpeg 2 og mpeg 4 tuner i banditten.

Skriv ny kommentar: