Gravatar

#1 Patriarch 18 år siden

Min gamle DVD afspiller brændte sammen for et par dage siden, hvorefer jeg købte en ny. Til min store ærgelse opdager jeg derhjemme at den nye DVD afspiller ikke har input til gammeldags højtaler ledninger, men kun til de nyere 'jack'.

Derfor - er der nogen der har nogle bud på nogle højtalere til good value?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#2 El vez 18 år siden

Ja nu ved jeg godt det ikke er helt billigt, men jeg mener jeg gjorde en god investering da jeg hoppede i hifi-klubben i sin tid og købte en receiver og et af deres billigere højttalersæt.

Det kan gøres for ned til 4-5000kr samlet og det er efter min mening bestemt pengene værd.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#3 Patriarch 18 år siden

Ser du... De højtalere jeg allerede har er fra Hi-Fi klubben, ligeledes var DVD afspilleren der nu er brændt sammen. Mine erfaringer med Hi-Fi klubben (en butik skal siges) erhelt umannérly dårlig. Så dårlig jeg ikke engang vi remse sagen om af skræk for at jeg må ødelægge et eller andet :)

Anyway - måske er det smartere at købe en receiver? Uanset hvad vil jeg gerne have nogle bud på højtalere, og/eller receivere...

Bortset fra det - der findes ikke et omformer stik der kan lave højtalerledning til jack gør der? Ellers ville det ihvertfald være smartest.
Gravatar

#4 El vez 18 år siden

Nåja, havde helt misset at du allerede har højttalere - even better!

Ja du skal blot have en receiver - der kan du forbinde de 'gammeldags' ledninger.
Gravatar

#5 Patriarch 18 år siden

Hvad findes der så af billige, men acceptabel receivere?
Gravatar

#6 filmz-Bruce 18 år siden

Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#7 cyberzed 18 år siden

Men ligefrem Jackstik til højtalere?
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#8 Patriarch 18 år siden

Er det ikke minijack? Nå - men hvad det så end er, så er det ikke de gamle ledning indgange :D

Tak til Bruce - er stadig interesseret i højtaler systemer, uden subwoover. Den jeg har kan stadig bruges. (Har set dem på det site du linkede til Bruce)
Gravatar

#9 El vez 18 år siden

Pioneer laver kram. Ellers kan du kigge på hifiklubbens (ja ja I know!) billigste denon til omkring 2k.
Gravatar

#10 Patriarch 18 år siden

Mod mine principper gik jeg i Hi-Fi klubben - der sagde manden (eller drengen var det faktisk) meget insisterende, og en smule nedladende (i ved, med sådan et smil på læben der siger "damn hvor er du dum") at man ikke kunne sætte højtalere bag i en DVD maskine. Den SKULLE havde en forstærker - ja faktsik fandtes der slet ikke højtalere med andre stik end de gamle med en rød or en sort.

Passer det virkelig?

Jeg gik hjem og satte min Subwoofer i bag på DVD maskinen hvor der stod "SW" og den virkede perfekt - helt uden forstærker

Skriv ny kommentar: