Jeg kan kun svare det samme som Kadann. Ikke alle film er regionsfrie. Det er muligt at regionskoder ikke er et issue for dig, men det er det helt sikkert for mig. En titel som f.eks. Ratatouille koster jo omkring 300 kr i DK. Man kan købe den til den halve prise fra USA... og så endda måneder før den udkom i DK. Det er rigtigt at mange udgivelser er regionsfrie, men for mig er det irriterende at skulle være begrænset af dem der ikke er. Det må også være en smule irriterende at skulle vente med at bestille filmen fra USA til det er bekræftet at den kan køre på en EU afspiller. Der er jo heller ikke nogen garanti for at der bliver ved med at blive produceret regionsfri udgivelser.
Jeg købte en Region A afspiller pga. udbuddet og prisen på film. Med en svag dollar, sparer jeg mange penge på at købe filmene i USA. Mange film får jeg før tid, fordi de udsendes tidligere på region A og andre færre film, kommer tidligere i region B, bl.a. Master and Commander og så er der nogle film, som kommer i bedre udgaver i region A (Prestige f.eks) og bedre i region B (Fountain f.eks).
Det er en ren afvejning ifht. hvilke film man ønsker, pris og om man har tålmodighed til at vente på titler. Så er der selvfølgelig de danske tekster og dansk tale på animationstitler, som betyder meget for mange.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Det er jo ikke sådan at man ikke kan få titler tidligt, man kan jo få over 66% af alle verdens titler tidligt, deriblandt de amerikanske - også til den lave pris. Så man bliver jo ikke snydt, og er total bagud i stenalderen mht film. Nu kan man jo også købe film i england, tyskland og australien, til billigere penge end de 300 man skal give på tanken eller i fona - men ok, overdrivelsen fremmer forståelsen :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
det er de sidste 33% der tæller, dem der er kodet, og der vil jeg hellere have europæiske film som børnehjemmet, pans labyrinth, untergang, napola, skandinaviske og asiatiske film som ofte kommer tidligere herovre.
#23 Helt klart billigere end de danske priser, men jeg kan nu godt mærke på min pung, at jeg lægger 80% af mine indkøb på DVDPacific ifht. hvis jeg skulle købe de samme titler på Play, Amazon.co.uk, The Hut eller Axel. Jeg har da heller ikke i sinde at gå glip af de europæiske og jeg vil da også købe en stand alone Blu-ray afspiller, som bliver region B, når Denon kommer med deres 2. generation. Men europæerne lader vente på sig, så det er ikke så slemt lige for tiden.
Det er selvfølgelig op til dig selv. Men fordi man vælger Region A betyder det ikke at man går glip af de titler du nævner. F.eks. er Pan's Labyrinth udgivet af amerikanske New Line og er ude på regionsfri BD, og Tartan har udgivet koreanske Oldboy, som er region A låst (såvidt jeg ved). De er forøvrigt gode til at udgive asiatiske hits, så mon ikke der kommer en masse flere asiatisk region A låste film? Indtil videre har jeg endnu ikke set én eneste region B låst BD film jeg ville ønske jeg kunne afspille.
#26: nej, nu gik noget af debatten bare på at man fik film tidligere med en US PS3 - og det er selvfølgelig også rigtigt, men det gælder så f.eks ikke europæiske titler - og når man læser filmz forum virker det jo ikke som om at folk er specielt begejstrerede for US produktioner sammenlignet med film herovre fra :) Så det undrer mig at man vælger en tidlig film med McG fremfor Haneke :)
#28 Det er rent overkill. Det er Sonys 1. generation stand alone afspiller og den kan overhovedet ikke følge med PS3'eren som nu bliver en BD-Live 2.0 afspiller med den nye firmware. Den burde koste en tusse.
#21 Corgan 16 år siden
#13:
Ja. Kun R3 dvd'er. Spil er regionsfrie.
#14 & #16:
Jeg kan kun svare det samme som Kadann. Ikke alle film er regionsfrie. Det er muligt at regionskoder ikke er et issue for dig, men det er det helt sikkert for mig.
En titel som f.eks. Ratatouille koster jo omkring 300 kr i DK. Man kan købe den til den halve prise fra USA... og så endda måneder før den udkom i DK.
Det er rigtigt at mange udgivelser er regionsfrie, men for mig er det irriterende at skulle være begrænset af dem der ikke er. Det må også være en smule irriterende at skulle vente med at bestille filmen fra USA til det er bekræftet at den kan køre på en EU afspiller.
Der er jo heller ikke nogen garanti for at der bliver ved med at blive produceret regionsfri udgivelser.
#22 filmz-Bruce 16 år siden
Jeg købte en Region A afspiller pga. udbuddet og prisen på film. Med en svag dollar, sparer jeg mange penge på at købe filmene i USA. Mange film får jeg før tid, fordi de udsendes tidligere på region A og andre færre film, kommer tidligere i region B, bl.a. Master and Commander og så er der nogle film, som kommer i bedre udgaver i region A (Prestige f.eks) og bedre i region B (Fountain f.eks).
Det er en ren afvejning ifht. hvilke film man ønsker, pris og om man har tålmodighed til at vente på titler. Så er der selvfølgelig de danske tekster og dansk tale på animationstitler, som betyder meget for mange.
#23 filmz-vassago 16 år siden
#24 filmz-vassago 16 år siden
#25 filmz-Bruce 16 år siden
#26 Corgan 16 år siden
#24:
Det er selvfølgelig op til dig selv. Men fordi man vælger Region A betyder det ikke at man går glip af de titler du nævner. F.eks. er Pan's Labyrinth udgivet af amerikanske New Line og er ude på regionsfri BD, og Tartan har udgivet koreanske Oldboy, som er region A låst (såvidt jeg ved). De er forøvrigt gode til at udgive asiatiske hits, så mon ikke der kommer en masse flere asiatisk region A låste film?
Indtil videre har jeg endnu ikke set én eneste region B låst BD film jeg ville ønske jeg kunne afspille.
#27 filmz-vassago 16 år siden
#28 filmz-bullettooth 16 år siden
#29 filmz-Bruce 16 år siden
#30 MouseMickey 16 år siden